Doên: Το νοσταλγικό brand με τις αέρινες σιλουέτες που απελευθερώνουν το γυναικείο σώμα

Doên: Το νοσταλγικό brand με τις αέρινες σιλουέτες που απελευθερώνουν το γυναικείο σώμα

«Το όνειρό μας είναι να φτιάχνουμε ρούχα που χαράσσονται ως κομμάτια της μνήμης μέσα από πολύτιμες στιγμές στη ζωή κάθε γυναίκας». Αυτό είναι το μήνυμα που περνούν οι σχεδιάστριες του brand με τα αιθέρια φορέματα, που αποτελούν σταθερά best-sellers σε παγκόσμιο επίπεδο.

Το Doên, με έδρα του το Λος Άντζελες, ιδρύθηκε το 2016 από τις αδερφές Margaret και Katherine Kleveland, που μεγάλωσαν στη Σάντα Μπάρμπαρα της Καλιφόρνια. Την εποχή που άρχισε να κυριαρχεί το athleisure εκείνες αναζητούσαν μια άλλη πλευρά του μινιμαλισμού αποζητώντας κάτι «ουσιαστικό και θηλυκό», κάτι που ρίχνεις απλώς επάνω σου και δείχνεις απόλυτα συγκροτημένη, όπως έχουν εξιστορήσει στη Vogue για τα πρώτα τους βήματα.

Το brand αυτοπροσδιορίζεται ως μια «γιορτή της θηλυκότητας», επιστρέφοντας με σεβασμό στα τοπία της νιότης των δύο αδελφών, στις επιβλητικές βελανιδιές και στους ειδυλλιακούς οπωρώνες, στη γαλήνη και στους απαλούς αντικατοπτρισμούς των ωκεανών. Είναι βαθιά επηρεασμένο από αναμνήσεις περασμένων δεκαετιών, τη βαθιά ενότητα της οικογένειας και τους ζεστούς τόνους των ανέμελων ημερών στη Νότια Καλιφόρνια, που ξεκινούν με ομιχλώδεις περιπλανήσεις στο βουνό και τελειώνουν με βόλτες στην παραλία νιώθοντας την αλμύρα στα ξέμπλεκα μαλλιά, που ανεμίζουν. Η αιθέρια και ανεπιτήδευτη αισθητική των Kleveland «αιχμαλωτίζει κάτι από τα παιδικά ηλιοβασιλέματα και το άρωμα των ανθών πορτοκαλιάς στην ατμόσφαιρα». Κάθε συλλογή είναι σχεδιασμένη για να αναδεικνύει τις απλές και συνάμα καθοριστικές στιγμές στη ζωή της κάθε γυναίκας μέσα από προσιτά σχέδια, που σε γεμίζουν με ελευθερία και άνεση.

Στη συνείδηση όλων, έχει καθιερωθεί για τα ρομαντικά και θηλυκά vintage φορέματά του σε στιλ prairie, από 100% απαλό οργανικό βαμβάκι, που εμπίπτουν στην αισθητική του cottagecore, μιας τρυφερής και αγνής αισθητικής που συνδέεται με το ύφος της γυναικείας ένδυσης στα παλιά αγροκτήματα. Ονόματα όπως Φλορένσια και Ίσκια από το ομώνυμο νησί της Ιταλίας, προϊδεάζουν και καλούν σε νοερά ταξίδια σε παραδεισένιους τόπους με ονειρική αίσθηση.

Τα φορέματα αλλά και όλα τα ρούχα του Doên προορίζονται να περνούν σαν τις αναμνήσεις και τις ιστορίες από γενιά σε γενιά σαν μικρά κειμήλια. Ανάλαφρα με μια μη απολογητική, έκδηλη θηλυκότητα, ντελικάτα prints, κοντά φουσκωτά μανίκια, σουρωτή σφηκοφωλιά στη μέση και παστέλ τόνους, αποτελούν έναν απόηχο της ξεγνοιασιάς της Δυτικής ακτής. Η γυναίκα που επιλέγει συνειδητά να φορά Doên είναι δυνατή, αγαπά τη φύση και νιώθει άνετα με τον εαυτό της και το σώμα της, όπως δήλωσε η Katherine, η μία εκ των εμπνευστριών του brand.

Οι σιλουέτες και η ευελιξία των ρούχων τους μεταβάλλεται συνεχώς για να προσαρμοστεί στις πραγματικές ανάγκες της καθημερινής ζωής και σε κάθε στάδιο του κύκλου αυτού. Ρούχα που φοράς για το γραφείο, μια χαλαρή βόλτα στην υπαίθρια αγορά, την έξοδο στην πόλη ή την ώρα του παιχνιδιού, χωρίς να το σκέφτεσαι δεύτερη φορά. Στο στάδιο της κύησης ή του θηλασμού ή μιας τυχαίας μέρας που θες να νιώσεις όμορφη, ένα φόρεμα της Doên χωρίς περιπλοκές, παραμένει αβίαστα όμορφο και ιδιαίτερο στην απλότητά του.

Το brand έχει ιδιαίτερη απήχηση στο νεανικό κοινό και σε μια μεγάλη μερίδα διασήμων με μεγάλο αντίκτυπο ως προς τον καθορισμό των τάσεων. Η Alessandra Daddario μετά την ανακοίνωση της εγκυμοσύνης της εμφανίστηκε με το μεταξωτό φόρεμα Arleen, ενώ στις σταθερές θαυμάστριες του συγκαταλέγονται η Taylor Swift, η Kylie Jenner, η Emma Thompson, η Sofia Richie, η Lilly Collins και η Sarah Paulson.

Εξίσου σημαντικό είναι ότι η δημιουργία της Doên προέκυψε από τη διεκδίκηση του να υπάρχουν περισσότερες γυναίκες, που διευθύνουν τα δικά τους brand, που απευθύνονται σε άλλες γυναίκες. Μια επιχείρηση βαθιά φεμινιστική, που επενδύει στην ανάγκη για ενδυνάμωση, επιλέγοντας για συνεργάτιδες γυναίκες σε κάθε στάδιο παραγωγής. Το Doên επιλέγει πολύ συγκεκριμένα, ελεγχόμενα και πιστοποιημένα εργοστάσια που ανήκουν σε γυναίκες σε χώρες όπως η Ινδία, το Περού και η Πορτογαλία. Στην Ινδία για παράδειγμα. Η ιδιοκτήτρια του εργοστασίου χρηματοδοτεί την εκπαίδευση της κόρης κάθε εργαζόμενου. Η μάρκα συνεργάζεται, επίσης, με το RISE (Reimagining Industry to Support Equality), μια πρωτοβουλία που έχει σχεδιαστεί για τη στήριξη των εργαζόμενων γυναικών, την ενσωμάτωση της ισότητας των φύλων στις επιχειρηματικές πρακτικές και τη δημιουργία συστημικής αλλαγής. Μια άλλη μακροχρόνια συνεργασία τους είναι αυτή με τους οργανισμούς Planned Parenthood στο Λος Άντζελες και το Room to Read, διασφαλίζοντας ότι κάθε εργαζόμενος της Doên έχει πρόσβαση στην εκπαίδευση και την υγειονομική περίθαλψη.

Η εμπειρία των Kleveland με τη μητρότητα έκανε ακόμα πιο ξεκάθαρη μέσα τους τη δυνατότητα που έχουν να δημιουργούν, να θρέφουν και να συντηρούν κάτι νέο. Το δημιούργημά τους γιορτάζει τις γυναίκες και την όμορφη, πολυάσχολη ζωή τους, που ζουν μέσα στα ρούχα τους, χτίζοντας δεσμούς με μια ολόκληρη κοινότητα.

Το lifestyle brand τους, που δεν εφησυχάζει ως προς τον κοινωνικό και περιβαλλοντικό του ρόλο, επεκτείνεται συνεχώς με την επιθυμία να συνεργαστεί στο μέλλον και με άλλες επιχειρήσεις, που διοικούνται και έχουν προκύψει από γυναίκες. Η ραγδαία ανάπτυξή του μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα εκτείνεται πέρα από τα essentials σε denim, υποδήματα, παιδικά ρούχα, αξεσουάρ, μέχρι και είδη για το σπίτι, ενώ στις προσεχείς βλέψεις του περιλαμβάνεται και η προσθήκη της νυφικής σειράς, Η μεγάλη ανταπόκριση και η δυναμική του brand που δείχνει να κατανοεί τη γυναικεία φύση, μπορεί να διασφαλίσει και την περαιτέρω επιτυχία του.