Aeraki: Το ελληνικό brand της Χρυσάνθης Κοκοτσάκη που φιλοδοξεί να γίνει συνώνυμο του resortwear
Η δημιουργός του ελληνικού brand aeraki, Χρυσάνθη Κοκοτσάκη, μας μίλησε για το όραμά της, τη σχεδιαστική φιλοσοφία πίσω από τις συλλογές της και γιατί επέλεξε να ασχοληθεί με κάτι τόσο συγκεκριμένο όσο οι resort συλλογές.
Βασισμένη στις αρχές της δημιουργικότητας, της έκφρασης και της ποιότητας, το Aeraki είναι το ελληνικό resortwear brand που βασίστηκε στην παθιασμένη ιδέα της Χρυσάνθης να δημιουργήσει μια μοναδική συλλογή ρούχων που αποτυπώνουν την ουσία του καλοκαιριού. Τα σχέδιά της ενσαρκώνουν την απλότητα και την κομψότητα με μια παιχνιδιάρικη πινελιά χάρη στα ιδιαίτερα prints των ρούχων της.
Χρησιμοποιώντας αποκλειστικά υψηλής ποιότητας υφάσματα από φυσικές ίνες, κάθε κομμάτια ενθουσιάζει με την ελαφριά υφή τους, χαρίζοντας άνεση και αέρινη φινέτσα. Το όραμά του brand είναι να γίνει ουσιαστικά συνώνυμο του resortwear για τις γυναίκες που δίνουν προτεραιότητα στην ποιότητα και δίνουν σημασία στην πρωτοτυπία και την κομψότητα.
Μαζί με τη σχεδιάστρια υφασμάτων, Ραλλού Σταματάκη, στόχος τους είναι να επιμεληθούν μια συλλογή που συνδυάζει ιδανικά τα ζωντανά χρώματα και τα ιδιαίτερα σχέδια. Η σχεδιαστική φιλοσοφία της Ραλλούς βασίζεται στη δημιουργικότητα και στην καλλιτεχνική έκφραση, ενώ μέσα από τη χρωματική παλέτα που χρησιμοποιεί διαθέτει γλυκές και ρομαντικές αποχρώσεις.
Πες μας δυο λόγια για το πώς ξεκίνησαν όλα. Πότε ξεκίνησε το brand και πώς πήρες την απόφαση;
Μπορώ να πω ότι ήταν μια απόφαση που πάρθηκε αρκετά γρήγορα χωρίς να το υπεραναλύσω. Ήταν μόλις είχα μετακομίσει από την Ολλανδία στην Ελλάδα και η σκέψη του να ξεκινήσω κάτι δικό μου μου φαινόταν αρκετά ελκυστική. Πέρα από το γεγονός ότι αγαπάω τη μόδα και τα ρούχα, αυτό που πραγματικά μου κίνησε το ενδιαφέρον είναι να φτιάξω ενα business plan και να δημιουργήσω κάτι από το μηδέν. Έτσι, τον Μάιο του 2021 γεννήθηκε η ιδέα και μόλις 1,5 μήνα μετά υλοποιήθηκε η πρώτη πιλοτική συλλογή.
Γιατί επέλεξες να ασχοληθείς συγκεκριμένα με το resortwear;
Ήξερα εξαρχής ότι ήθελα να κάνω κάτι καλοκαιρινό και αυτό κυρίως γιατί συνδέομαι αρκετά με το καλοκαίρι και μπορώ εύκολα να αντλήσω έμπνευση από καθετί που σχετίζεται με την αγαπημένη μου εποχή. Επίσης το να ζεις στην Ελλάδα όπου το καλοκαίρι διαρκεί τόσους μίνες αποτελεί και σημαντική ευκαιρία επιχειρηματικά προσελκύοντας τόσο το ελληνικό κοινό όσο και τους τουρίστες.
Σε τι διαφέρει από τα υπόλοιπα brands;
Σίγουρα τα prints, τα οποία δημιουργούμε με την textile designer Ραλλού Σταματάκη, ειναι μοναδικά και δημιουργούν μια πολύ ξεχωριστή ταυτότητα στο brand. Έπειτα θεωρό ότι η ποιότητα είναι το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα καθώς τα υλικά που χρησιμοποιούμε είναι υψηλής ποιότητας και απίστευτα δροσερά, αλλά και τα πατρόν των ρούχων είναι φτιαγμένα με τρόπο ώστε να παρέχουν άνεση και ευελιξία σε όποιον τα φοράει. Επίσης να πω ότι το signature item της συλλογής είναι τα pareo/cover up σχεδιασμένα σε premium πανιά και με δικά μας prints και δίνοντας την δυνατότητα ενός all day wear item, κάτι το οποίο δεν υπήρχε σε αυτήν την μορφή στην ελληνική αγορά.
Στην περιγραφή του brand, ανάμεσα σε πολλά άλλα, ξεχωρίζουν και δύο σημεία που φαίνεται να έχουν ιδιαίτερη σημασία για σένα: made in greece και sustainability. Θες να μας πεις πώς υπηρετείς αυτά τα δύο στοιχεία μέσα από τις δημιουργίες σου;
Η επιλογή του 'Made in Greece' είναι για μένα μια συνειδητή απόφαση να στηρίξω την τοπική παραγωγή και τις ελληνικές επιχειρήσεις καθώς και να έχω τον έλεγχο της ποιότητας. Όσον αφορά τη βιωσιμότητα, προσπαθώ να ενσωματώνω οικολογικές πρακτικές σε κάθε στάδιο της παραγωγής. Χρησιμοποιώ υλικά που είναι φιλικά προς το περιβάλλον, και επιλέγω προμηθευτές που μοιράζονται τις ίδιες αξίες. Στόχος μου είναι να δημιουργώ προϊόντα που όχι μόνο έχουν υψηλή ποιότητα, αλλά και σέβονται τον πλανήτη.
Τι κάνει ένα κομμάτι resortwear τέλειο;
Ελαφριά και αέρινη υφή, άνεση και ευκολία, minimal γραμμές και prints που ανεβάζουν τη διάθεση σε όποιον τα φοράει. Επίσης σίγουρα προσοχή στη λεπτομέρεια όπως ποιοτικές ραφές ή ενδιαφέροντα κοψίματα μπορούν να αναδείξουν ένα κομμάτι και να το κάνουν να ξεχωρίζει.
Πώς ορίζεις εσύ μια καλοντυμένη γυναίκα;
Σιγουρα μια γυναικα που συνδυαζει δυναμισμο και κομψοτητα , εκτιμα την ποιοτητα και αγαπαει την ανεση και την ευκολία. Καλοντυμένη γυναίκα για μένα είναι εκείνη που εκφράζεται μέσα από τα ρούχα που επιλέγει, χωρίς απαραίτητα να ακολουθεί κάποια τάση ή social media trend. Είναι εκείνη που αγαπάει το less is more, επενδύει σε ποιοτικά κομμάτια και δίνει προσοχή στις λεπτομέρειες.
Ποιο style icon θαυμάζεις και γιατί;
Τη Sarah Jessica Parker καθώς εκπέμπει μια έμφυτη κομψότητα και δυναμισμό καθώς μεγαλώνει υπέροχα και δεν ντρέπεται να το δείξει.
Η μόδα και το στιλ πιστεύεις ότι μαθαίνονται;
Πιστεύω ότι μαθαίνονται ανάλογα με τα ερεθίσματα και τις προσλαμβάνουσες που έχει κάποιος. Το να ταξιδεύεις για παράδειγμα και να ανοίγεις το μυαλό σου σίγουρα επηρεάζει την αισθητική σου. Παρόλα αυτά πιστεύω ότι πολλοί άνθρωποι έχουν έμφυτο στιλ και αισθητική που ναι μεν δίνει προβάδισμα, αλλά η μάθηση και η εκπαίδευση παίζουν καθοριστικό ρόλο.
Που αναζητάς έμπνευση;
Σίγουρα από το καλοκαίρι, από ταξίδια, από εικόνες που βλέπω στα social media αλλά και από εικόνες και ανθρώπους που πετυχαίνω στην καθημερινότητά μου!
Τι είναι αυτό που πιστεύεις ότι δυσκολεύει έναν νέο δημιουργό;
Πιστεύω το να ξεκινήσει. Είναι σημαντικό να μην χάνεσαι στην υπερανάλυση και να συνειδητοποιήσεις ότι σίγουρα δεν θα τα κάνεις όλα τελεία από την αρχή. Είναι ένα ταξίδι που απαιτεί πολλή υπομονή, πείσμα και επιμονή, αλλά πιστεύω φανατικά ότι η αρχή είναι το ήμισυ του παντός.
Πώς σχολιάζεις την εξέλιξη της ελληνικής σκηνής της μόδας τα τελευταία χρόνια;
Η ελληνική σκηνή της μόδας έχει σημειώσει αξιοσημείωτη εξέλιξη τα τελευταία χρόνια, με έμφαση στην αναβίωση της ελληνικής ταυτότητας, τη στροφή προς sustainability, και την αυξανόμενη διεθνή αναγνώριση brands όπως το Zeus + Δione. Υπάρχουν σίγουρα πολλοί αξιόλογοι νέοι σχεδιαστές και πιστεύω με τη σωστή υποστήριξη η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να καθιερωθεί ακόμα περισσότερο ως ένας σημαντικός παίκτης στον παγκόσμιο χάρτη της μόδας.
Ποια είναι τα σχέδιά σου για το μέλλον;
Συμμετοχή σε εκθέσεις στο εξωτερικό, ανάπτυξη του δικτύου χονδρικής και αύξηση σε awareness τόσο σε Ελλάδα και σε εξωτερικό! Και φυσικά, κάθε χρόνο περαιτέρω εξέλιξη της συλλογής!