Instagram @balenciaga
Instagram @balenciaga
ΨΗΦΙΑΚΟΙ INFLUENCERS

Δεν θα ξέρεις τι βλέπεις -H καμπάνια του Balenciaga θα σε κάνει να σκεφτείς ποιον πραγματικά ακολουθείς


Το 1970, ο Ιάπωνας ρομποτιστής Masahiro Mori χρησιμοποίησε τον όρο «uncanny valley» για να περιγράψει το περίεργο συναίσθημα, όταν κάποιος κοιτάζει ένα πρόσωπο που μοιάζει σχεδόν ανθρώπινο.

Δεν μιλάμε για καρτούν ή χαριτωμένες προσεγγίσεις των ανθρώπινων χαρακτηριστικών, αλλά για εικόνες σοκαριστικά όμοιες με την πραγματικότητα.

Το φαινόμενο παρατηρήθηκε αρχικά σε πρώιμα ανθρωποειδή ρομπότ και αργότερα σε ρεαλιστικούς χαρακτήρες CGI και σύμφωνα με ερευνητές δεν έχει επαληθευτεί επιστημονικά, ενώ άτομα που ανήκουν σε νεότερες γενιές είναι λιγότερο ευάλωτα. Κάτι το οποίο μας προκαλεί έκπληξη, αφού τα ερεθίσματα που δεχόμαστε, βλέπε photoshop, καλλυντικά fillers και χιλιάδες βίντεο στο You Tube με contοuring, κάθε άλλο παρά φυσικά πρόσωπα προβάλλουν. 

Τι σχέση έχουν όλα αυτά με την μόδα; Έχουν και μάλιστα μεγάλη.

Την στιγμή που ψηφιακά μοντέλα που μοιάζουν με αληθινές γυναίκες όπως το Lil 'Miquela με 1.5 εκατομμύρια ακόλουθους στο Instagram και συνεργασίες με μεγάλους οίκους και διάσημα brands αναλαμβάνει ρόλο Ιnfluencer και προτρέπει τους Αμερικανούς να ψηφίσουν στις ενδιάμεσες εκλογές.

 

 

Αν πριν θεωρούσατε τα πρότυπα ομορφιάς εξωπραγματικά, πλέον να είστε σίγουρες ότι είναι.

O οίκος Balmain δημιούργησε τα δικά του Computer Generated Imagery μοντέλα.

Kαι ο οίκος Balenciaga όμως, όπως πάντα, προλαβαίνει τις τάσεις και επιστρέφει με μία ιδιαίτερη και σίγουρα εντυπωσιακή καμπάνια για την ανοιξιάτικη συλλογή.

Ο creative director Demna Gvasalia, συνεργάζεται με τον καλλιτέχνη Yilmaz Sen με έδρα στην Κοπεγχάγη για να δημιουργήσει έναν στρατό των CGInfluencers. Αρχικά φαίνεται να είναι μοντέλα που ταιριάζουν με την αισθητική του οίκου, με ονόματα όπως Elsa, Jocelino, Hxeoni, και Ruben.

 

 

Oταν όμως πατήσετε το play θα δείτε τα σώματα τους να στρεβλώνονται, να παραμορφώνονται και να ακροβατούν ανάμεσα στο αστείο και το creepy. Ο καλλιτέχνης χρησιμοποιεί την τεχνολογία, η oποία αψηφά τις ανθρώπινες αναλογίες και την φυσική. 

Δεν γνωρίζουμε αν η πρόθεση του οίκου ήταν να μας κάνει να ανατριχιάσουμε ή πρόκειται για κάποια νέα πολιτική που αφορά τα μεγέθη και ρούχα που προσαρμόζονται και ταιριάζουν σε κάθε σώμα.

 

 

Το μόνο σίγουρο είναι ότι βλέπουμε και αισθανόμαστε πως το μέλλον της μόδας, αλλά και της επιστήμης και της τεχνολογίας είναι ήδη εδώ. Πιο κοντά μας από ποτέ.