Το 1970, ο Ιάπωνας ρομποτιστής Masahiro Mori χρησιμοποίησε τον όρο «uncanny valley» για να περιγράψει το περίεργο συναίσθημα, όταν κάποιος κοιτάζει ένα πρόσωπο που μοιάζει σχεδόν ανθρώπινο.
Δεν μιλάμε για καρτούν ή χαριτωμένες προσεγγίσεις των ανθρώπινων χαρακτηριστικών, αλλά για εικόνες σοκαριστικά όμοιες με την πραγματικότητα.
Το φαινόμενο παρατηρήθηκε αρχικά σε πρώιμα ανθρωποειδή ρομπότ και αργότερα σε ρεαλιστικούς χαρακτήρες CGI και σύμφωνα με ερευνητές δεν έχει επαληθευτεί επιστημονικά, ενώ άτομα που ανήκουν σε νεότερες γενιές είναι λιγότερο ευάλωτα. Κάτι το οποίο μας προκαλεί έκπληξη, αφού τα ερεθίσματα που δεχόμαστε, βλέπε photoshop, καλλυντικά fillers και χιλιάδες βίντεο στο You Tube με contοuring, κάθε άλλο παρά φυσικά πρόσωπα προβάλλουν.
Τι σχέση έχουν όλα αυτά με την μόδα; Έχουν και μάλιστα μεγάλη.
Την στιγμή που ψηφιακά μοντέλα που μοιάζουν με αληθινές γυναίκες όπως το Lil 'Miquela με 1.5 εκατομμύρια ακόλουθους στο Instagram και συνεργασίες με μεγάλους οίκους και διάσημα brands αναλαμβάνει ρόλο Ιnfluencer και προτρέπει τους Αμερικανούς να ψηφίσουν στις ενδιάμεσες εκλογές.
Αν πριν θεωρούσατε τα πρότυπα ομορφιάς εξωπραγματικά, πλέον να είστε σίγουρες ότι είναι.
O οίκος Balmain δημιούργησε τα δικά του Computer Generated Imagery μοντέλα.