Πέθανε η Rosita Missoni, η Ιταλίδα σχεδιάστρια που έκανε διάσημο το χαρακτηριστικό ζιγκ-ζαγκ σχέδιο

Πέθανε η Rosita Missoni, η Ιταλίδα σχεδιάστρια που έκανε διάσημο το χαρακτηριστικό ζιγκ-ζαγκ σχέδιο

Η Rosita Missoni, συνιδρύτρια του διάσημου οίκου μόδας Missoni, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 93 ετών.

Μαζί με τον σύζυγό της Ottavio, ίδρυσε μία από τις πιο εμβληματικές και αναγνωρίσιμες ιταλικές μάρκες μόδας, που έγινε παγκοσμίως γνωστή για τα πολύχρωμα και γεωμετρικά σχέδια, με το χαρακτηριστικό ζιγκ-ζαγκ μοτίβο να αποτελεί το σήμα κατατεθέν της.

Τα πολύχρωμα πλεκτά σχέδια παραμένουν το σήμα κατατεθέν της Missoni. Σήμερα, ο ιταλικός οίκος μόδας αποχαιρετά τη συνιδρύτριά της, την εμβληματική Rosita Missoni, μια οραματίστρια που στη δεκαετία του 1950 κατάφερε να μετατρέψει τα άνετα, ρέοντα ρούχα σε πολυτελή, ξεπερνώντας τις αυστηρές τάσεις της εποχής.

Από αριστερά, η Angela Missoni, η Chiara Scelsi και η Rosita Missoni κατά την άφιξή τους στα Green Carpet Fashion Awards στο Μιλάνο της Ιταλίας, Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2019. (AP Photo)

«Ο θάνατος της Rosita Missoni μας λυπεί βαθύτατα. Ήταν μια στυλίστρια και επιχειρηματίας γνωστή σε όλο τον κόσμο. Αποτελεί μεγάλη απώλεια για την Ιταλία, τη Λομβαρδία και την επαρχία Βαρέζε», δήλωσε ο Attilio Fontana, πρόεδρος της Βαρέζε, σε ανακοίνωσή του.

Η Rosita προερχόταν από οικογένεια υφαντουργών και είχε εσωτερική γνώση της τέχνης αυτής. Το 1953 παντρεύτηκε τον Ottavio Missoni, αθλητή και πρωτοπόρο στον τομέα των αθλητικών ρούχων, και μαζί δημιούργησαν καινοτόμα πλεκτά προϊόντα που έβαλαν τη Missoni στον παγκόσμιο χάρτη της μόδας.

Αυτή η επιχείρηση αποτέλεσε την αρχή για το τι είναι σήμερα η Missoni. «Ο σύζυγός μου, Ottavio (Tai), και εγώ ξεκινήσαμε το ατελιέ στο υπόγειο του σπιτιού μας μόλις παντρευτήκαμε. Μέχρι τη δεκαετία του 1990 ήμουν υπεύθυνη για τα γυναικεία ρούχα και μετά για τη συλλογή σπιτιού. Μετέτρεψα το χόμπι μου σε δουλειά», εξομολογήθηκε η Rosita σε συνέντευξή της στο ισπανικόTELVA. Το πραγματικό ορόσημο για την εταιρεία ήρθε με το διάσημο ζιγκ-ζαγκ μοτίβο της, εμπνευσμένο από τα ιταλικά ψηφιδωτά και δημιουργημένο με έναν καινοτόμο τρόπο πλεξίματος με πολλές βελόνες. Αυτό το μοτίβο έγινε αναγνωρίσιμο παγκοσμίως και πιο ισχυρό από οποιοδήποτε λογότυπο.

Σε αυτή τη φωτογραφία αρχείου του Οκτωβρίου 2003, η Rosita, αριστερά, και ο Ottavio Missoni ανεβαίνουν στην πασαρέλα μετά την παρουσίαση της συλλογής μόδας Άνοιξη/Καλοκαίρι 2004, στο Μιλάνο της Ιταλίας.

Μissoni: «Η μάχη των σουτιέν»

Το ζευγάρι βρέθηκε στην επικαιρότητα το 1967, όταν συνέβη η περίφημη «μάχη των σουτιέν». Οι Μισόνι προετοιμάζονταν για μια επίδειξη μόδας στο Παλάτι του Πίττι στη Φλωρεντία, όταν η Ροζίτα παρατήρησε ότι τα σουτιέν των μοντέλων ήταν ορατά μέσα από τις μπλούζες τους, χαλώντας το επιθυμητό χρώμα και μοτίβο των ρούχων.

Ζήτησε από τα μοντέλα να τα αφαιρέσουν, αλλά κάτω από τα φώτα της πασαρέλας, τα ρούχα τους έγιναν εντελώς διάφανα, προκαλώντας ένα τεράστιο σκάνδαλο. Παρά την αναστάτωση, η επόμενη χρονιά βρήκε τον οίκο Missoni να φιγουράρει στα εξώφυλλα διάσημων περιοδικών μόδας, όπως η Vogue, το Elle και το Marie Claire.

Ο οίκος δεν έλαβε πρόσκληση για να συμμετάσχει στην επόμενη εκδήλωση, όμως η φήμη του είχε ήδη εκτοξευθεί.

Η Ροζίτα παρέμεινε καλλιτεχνική διευθύντρια για τις γυναικείες συλλογές μέχρι το 1994, όταν ανέθεσε τη θέση στην κόρη της, Αντζελα. «Θυμάμαι την παιδική μου ηλικία στο εργοστάσιο, γεμάτη αργαλειούς και σκίτσα. Στα 18 μου βοηθούσα τη μητέρα μου με τις συλλογές», είπε η Angela στο TELVA. «Από τη μητέρα μου κληρονόμησα το πάθος για τη δουλειά και την αγάπη για την οικογένεια, και από τον πατέρα μου την ελευθερία και το υπέροχο χιούμορ του». Η μικρότερη κόρη της οικογένειας, Margherita Missoni, που εκπροσωπεί τη μάρκα, δήλωσε: «Είχα την τύχη να μάθω από τη μητέρα και τη γιαγιά μου τι σημαίνει στυλ. Δεν ξέρω γιατί μου αρέσει κάτι, απλά το νιώθω. Οι τρεις μας ψάχνουμε πάντα κάτι ξεχωριστό».

Από αριστερά: O Οtavio Missoni Jr, Angela Missoni, Rosita Missoni και Margherita Missoni ποζάρουν για τους φωτογράφους καθώς φτάνουν για τα βραβεία CNMI Sustainable Fashion 2023 στο Μιλάνο, την Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου 2023. (AP Photo)

Το 2013, ο μεγαλύτερος γιος της οικογένειας, Βιτόριο, ο οποίος ήταν διευθυντής μάρκετινγκ της εταιρείας, σκοτώθηκε σε αεροπορικό δυστύχημα κοντά στις ακτές της Βενεζουέλας. Στον ίδιο χρόνο, ο σύζυγός της, Ottavio, πέθανε σε ηλικία 92 ετών.

Η εταιρεία επεκτάθηκε σε νέες συλλογές για το σπίτι και τα ξενοδοχεία. Το 2018, το ιταλικό επενδυτικό κεφάλαιο FSI επένδυσε 70 εκατομμύρια ευρώ στην εταιρεία, αποκτώντας το 41% με στόχο να ενισχύσει το brand στο εξωτερικό.

Σήμερα, ο Alberto Caliri είναι ο δημιουργικός διευθυντής της Missoni, διατηρώντας το μοναδικό χαρακτήρα μιας μάρκας που έχει γράψει ιστορία και είναι σύμβολο του made in Italy.