Issey Miyake: Ποιο είναι το fashion γλυπτό του σχεδιαστή που αναμένεται να σπάσει κάθε ρεκόρ στη δημοπρασία μόδας του Sotheby’s

Issey Miyake: Ποιο είναι το fashion γλυπτό του σχεδιαστή που αναμένεται να σπάσει κάθε ρεκόρ στη δημοπρασία μόδας του Sotheby’s

Ένα μπούστο σε σχήμα γυναικείου κορσέ, με μουσειακή αξία αναμένεται να γίνει το περιζήτητο αντικείμενο πολλών «χτυπημάτων» στην προσεχή δημοπρασία μόδας του οίκου δημοπρασιών Sotheby’s.

Η παγκόσμια πρώτη δημοπρασία με τίτλο “Fashion Icons”, που θα διεξαχθεί στη Νέα Υόρκη στις 17 Δεκεμβρίου, σε συνεργασία με τον Όμιλο Luxury Group της αλυσίδας ξενοδοχείων Marriott, περιλαμβάνει και το ιδιότυπο φορέσιμο γλυπτό από ρευστό ακρυλικό και φινίρισμα με εφέ μπρούντζου. Ένα heart-shaped μπούστο, σαν άκαμπτο καλούπι, το οποίο έχουν φορέσει στο παρελθόν πολλές διασημότητες, όπως η Grace Jones, που στα ‘80s επέλεξε την εκδοχή του στο χρώμα του κοβαλτίου για τα γενέθλιά της… Το σχέδιο αυτό, όμοιο με αισθησιακό «θώρακα-ντεκολτέ», πλάστηκε και σχηματίστηκε πάνω σε αληθινή γυναικεία μορφή, αποτελώντας το δυναμικό finale look της συλλογής του εννοιολογικού σχεδιαστή για το Φθινόπωρο/Χειμώνα του 1980-’81. Η ανοιχτή πλάτη του επέτρεπε την εύκολη προσαρμογή του στο σώμα, ενώ η μεταλλική του λάμψη στηρίχθηκε στην παράδοξη αλλά ευφυή επιλογή βαφής αυτοκινήτου ως λούστρο.

Αργότερα, το σχέδιο αυτό συνέχισε το ταξίδι του, κοσμώντας εκτός από τις εμφανίσεις διασημοτήτων και την έκθεση «Bodyworks» του Miyake, που περιόδευσε διεθνώς την περίοδο 1983-85. Ο πειραματισμός και η σκέψη του να περιβάλλεις το σώμα, πέρα από το ένδυμα με «φορέσιμη τέχνη», κατασκευάζοντας ένα σουρεαλιστικό «δεύτερο δέρμα» για τα μοντέλα του, αποτέλεσε μια σκέψη του Miyake, που αργότερα μιμήθηκαν πολλοί. Όπως και τη σύλληψη της παρουσίασης ενός σχεδίου με τη δική της αυθύπαρκτη υπόσταση, που μπορεί να σταθεί εξίσου τόσο σε μια κολεξιόν μόδας, όσο και σε μια αίθουσα γκαλερί ως εκθεσιακό αντικείμενο.

O Ιάπωνας σχεδιαστής, που υπήρξε ο πρώτος designer που κατάφερε να παρουσιάσει συλλογή του στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, ανέκαθεν εξωθούσε τα όρια της φόρμας, αναζητώντας νέους τρόπους απόδοσης των μορφών και του ενδύματος. Στις συλλογές του, που θεωρούνται το απόγειο της αβαν-γκαρντ στις δεκαετίες του ’70 και του ’80, η μόδα και η τέχνη βρίσκονταν σε μια αέναη συνδιαλλαγή. Πλέον, το χαρακτηριστικό του piece με το πρωτοποριακό design αναζητείται διακαώς τόσο από λάτρεις της μόδας όσο και από συλλέκτες έργων σύγχρονης τέχνης, ενώ άλλα αντίγραφά του υπάρχουν ήδη στη συλλογή μεγάλων ιδρυμάτων και μουσείων τέχνης, όπως το Metropolitan Museum of Art.

Η αξία του σπάνιου αντικειμένου που υπολογίζεται κατά προσέγγιση στα 50.000 δολάρια, είναι ενδεικτική μόνο, αφού από την τιμή εκκίνησης και μετά οι διεκδικήσεις αναμένεται να υπερβούν κατά πολύ το εκτιμώμενο ποσόν.

Υπάρχουν, όμως και άλλα αντικείμενα με ιδιαίτερη συμβολική αξία για την ιστορία της μόδας, που θα κεντρίσουν εξίσου το ενδιαφέρον των περίβλεπτων κυνηγών-collectors, που αναζητούν το επόμενό τους δυσεύρετο και πολύτιμο «θήραμα».

Όπως το εμβληματικό newspaper dress, με το τύπωμα πρωτοσέλιδου εφημερίδας, του John Galliano για τον Dior, που φόρεσε και η Carrie Bradshaw στο Sex & The City. Ή σχέδια από την προσωπική γκαρνταρόμπα της αδικοχαμένης Carolyn-Bessette-Kennedy, όπως ένα σακάκι σε σχήμα κλεψύδρας του Yohji Yamamoto, ένα παλτό της Prada και μια διαχρονική φω λεοπάρ γούνα από τα ‘60s. Το μίνι μωβ διχτυωτό μεταλλιζέ φόρεμα της Donatella Versace, που φόρεσε το cult icon των ‘00s Paris Hilton, ή ένα μαύρο τουίντ σχέδιο με ανοίγματα του αδερφού της Gianni. Μια βραδινή δημιουργία γεμάτη παγέτες και λεπτομέρειες γούνας, από τη συλλογή-ντεμπούτο του Karl Lagerfeld για τον οίκο Chanel ή τα αξεσουάρ μοντέρνας τέχνης της καλλιτέχνιδας του κινήματος του Ορφισμού, Sonia Delaunay, συμπληρώνουν τη λίστα με τα πολυπόθητα, made of dreams σχέδια κορυφαίων δημιουργών.