Το success story της Βικτόρια Μπέκαμ -Πώς το brand της έφτασε να αξίζει 83,5 εκατ. ευρώ
Υπήρχε μια εποχή κατά την οποία ο κόσμος της μόδας περιφρονούσε την ιδέα ότι ένα Spice Girl θα γινόταν σοβαρή σχεδιάστρια, αλλά η «Posh» Βικτόρια Μπέκαμ δεν ακολούθησε ποτέ την πεπατημένη, ούτε συμβιβάστηκε σε περιορισμούς.
Για περισσότερο από μια δεκαετία, η σύζυγος του David Beckham έχει μετατρέψει την ομώνυμη εταιρεία της από ένα προσωπικό project που υποστηριζόταν από διασημότητες σε μια δύναμη στη βιομηχανία της πολυτελούς μόδας.
Στην πορεία δεν έλειψαν, φυσικά, οι προκλήσεις.
Σήμερα, η Βικτόρια Μπέκαμ είναι ένα όνομα που συζητιέται με ενδιαφέρον στις πρώτες σειρές της Εβδομάδας Μόδας του Παρισιού- δίνοντας μαθήματα στιλ και με το δικό της ντύσιμο- αποδεικνύοντας ότι η επιμονή, η επανεφεύρεση και το άψογο μάτι στον σχεδιασμό μπορούν να κάνουν τη διαφορά ακόμη και εκεί που φαινόταν ακατόρθωτο, σύμφωνα με το περιοδικό Hello.
Πώς το brand της Βικτόρια Μπέκαμ έφτασε να αξίζει 83,5 εκατ. ευρώ
Από τον Μάρτιο του 2025, η περιουσία της Βικτόρια Μπέκαμ εκτιμάται σε 83,5 εκατομμύρια ευρώ, κυρίως χάρη στην ομώνυμη εταιρεία μόδας της.

Τα σχέδιά της έχουν κοσμήσει τα σκαλιά του Met Gala, έχουν φορεθεί από μερικές από τις πιο επιδραστικές ηθοποιούς του Χόλιγουντ και το 2017, της απονεμήθηκε το βραβείο OBE για τη συμβολή της στη βιομηχανία της μόδας, το οποίο της απένειμε ο πρίγκιπας Γουίλιαμ.
Πώς ασχολήθηκε, όμως, η Βικτόρια Μπέκαμ με τη μόδα; Βρισκόμαστε στο 2008, επτά χρόνια μετά τη διάλυση των Spice Girls, και η Βικτόρια αφήνει το τραγούδι και επανασυστήνεται ως σχεδιάστρια μόδας.
Η πρώτη της συλλογή να κάνει το ντεμπούτο της στην Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης.
Η πολυαναμενόμενη συλλογή περιελάμβανε μια αυστηρά επιμελημένη επιλογή από δέκα επιδέξια ραμμένα φορέματα, που αποπνέουν εκλέπτυνση και καθαρές γραμμές. Παρά τις αρχικές αμφιβολίες από τους γνώστες του χώρου, η συλλογή έτυχε ευρείας αποδοχής.
Τα σχέδια μιλούσαν από μόνα τους και σε λίγο καιρό, σούπερ σταρ όπως η Beyoncé, η Jennifer Lopez και η Kate Winslet έβγαιναν με τις κομψές, εφαρμοστές δημιουργίες της.
Χτίζοντας μια αυτοκρατορία Μπέκαμ
Μέχρι το 2011, η μετάβαση της Βικτόρια από σύζυγος διάσημου ποδοσφαιριστή σε σχεδιάστρια μόδας ήταν πιο επιτυχημένη από ό,τι είχε αρχικά προβλεφθεί. Η μητέρα τεσσάρων παιδιών δεν έχασε χρόνο για να αναπτύξει τη μάρκα της, επεκτείνοντας τη σειρά της με το «Victoria by Victoria Beckham», μια συλλογή έτοιμων ενδυμάτων σε πιο προσιτές τιμές.

Η διαδικτυακή παρουσία της μάρκας αυξήθηκε, με το λανσάρισμα μιας πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου το 2013, και μέχρι το 2019, το «Victoria Beckham Beauty» έκανε το ντεμπούτο του- μια φυσική προέκταση του οράματος της Βικτόρια να χτίσει την αυτοκρατορία της μόδας και της ομορφιάς.
Εφαρμοστά φορέματα; Θα τα βρείτε εδώ. Άψογα ραμμένα κοστούμια; Βεβαίως. Η κα Μπέκαμ είχε το ταλέντο να συνδυάζει τη βρετανική κομψότητα με μια εξαιρετικά δροσερή, μοντέρνα αισθητική και η βιομηχανία δεν μπορούσε παρά να την προσέξει.

Οι κριτικοί μόδας της έπλεξαν το εγκώμιο, και σύντομα, η μάρκα της είχε εξασφαλίσει μια θέση στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου - σφραγίζοντας και επίσημα την ιδιότητά της ως μία από τις σχεδιάστριες που πρέπει να προσέξετε.
Οι οικονομικές δυσκολίες και η επανεφεύρεση του brand
Πίσω από τις λαμπερές επιδείξεις και την αποδοχή από τις διασημοτήτων, οι προκλήσεις ήταν έντονες. Παρά την ισχυρή αναγνωρισιμότητα της μάρκας, η πολυτελής εταιρεία της Βικτόρια δυσκολευόταν να βγάλει κέρδος.
Οι ζημίες αυξήθηκαν χρόνο με το χρόνο - 15 εκατομμύρια ευρώ το 2018, που εκτινάχθηκαν σε 20 εκατομμύρια ευρώ το 2019. Η πανδημία απλώς επιδείνωσε αυτά τα οικονομικά προβλήματα, με τα ζητήματα της αλυσίδας εφοδιασμού και τη μείωση των δαπανών σχετικά με την πολυτέλεια να εντείνουν τα προβλήματα της μάρκας.

Αποφασισμένη να αλλάξει την πορεία των πραγμάτων, η Μπέκαμ και η ομάδα της ξεκίνησαν μια στρατηγική αναδιάρθρωση. Το 2018, ο βετεράνος της βιομηχανίας της μόδας Ralph Toledano προσελήφθη ως πρόεδρος, με αποστολή να κατευθύνει τη μάρκα προς την κερδοφορία.
Οι στρατηγικές τιμολόγησης τελειοποιήθηκαν, οι λειτουργίες εξορθολογήθηκαν και η νέα εστίαση στις κατηγορίες με τις μεγαλύτερες πωλήσεις - όπως τα γυαλιά και η ομορφιά - βοήθησε στην αναπροσαρμογή της οικονομικής πορείας της μάρκας.
Μετά από ένα δύσκολο 2022, η Βικτόρια και ο σύζυγός της, ο πρώην ποδοσφαιριστής Ντέιβιντ Μπέκαμ έριξαν 8,25 εκατ. ευρώ για να μπορέσει να συνεχίσει επιχείρηση, σύμφωνα με τον βρετανικό Guardian.
Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 52% σε 106.5 εκατομμύρια ευρώ το 2023, εδραιώνοντας τη νέα οικονομική σταθερότητα και το κύρος της μάρκας στον κλάδο.
Σήμερα, είναι σαφές ότι η Βικτόρια Μπέκαμ δεν καθορίζεται πλέον από το παρελθόν της ως ποπ σταρ. Η ισχυρή επιχειρηματίας έχει δημιουργήσει μια κληρονομιά ως σχεδιάστρια που όχι μόνο καταλαβαίνει το στιλ, αλλά έχει επίσης αποδείξει τη δύναμή της να παραμείνει σε μια βιομηχανία που συχνά αντιστέκεται στις μάρκες που καθοδηγούνται από διασημότητες.
Οι συλλογές της συνεχίζουν να κοσμούν τις πασαρέλες του Παρισιού, τις οποίες φορούν οι Angelia Jolie, Salma Hayek και η στενή της φίλη Eva Longoria. Η αισθητική της παραμένει edgy. Οι καθαρές γραμμές, η άψογη ραπτική και ένας αβίαστος συνδυασμός θηλυκών και ανδρόγυνων στοιχείων που την χαρακτηρίζουν, αποτελούν την επιτομή της σύγχρονης γυναικείας γκαρνταρόμπας.
Σε μια εποχή όπου αμέτρητες μάρκες διασημοτήτων έρχονται και φεύγουν, η ετικέτα της Βικτόρια είναι ένας σπάνιος θρίαμβος. Και αν η πρόσφατη επαφή της με τη βασιλική οικογένεια της Μεγάλης Βρετανίας είναι κάτι που μπορεί να επιβεβαιωθεί, η κληρονομιά της στον κόσμο της μόδας θα είναι παντοτινή.
Πρόσφατα, η Βικτόρια ήταν ανάμεσα σε μια πλειάδα αστέρων που προσκλήθηκαν στο παλάτι του Μπάκιγχαμ για να γιορτάσουν τη 15η επέτειο του Women of the World (WOW) που διοργανώθηκε από την βασίλισσα Καμίλα.

Νωρίτερα φέτος, η ίδια και ο Ντέιβιντ παρέστησαν σε επίσημο δείπνο προς τιμήν του εμίρη του Κατάρ Σεΐχη Ταμίμ μπιν Χαμάντ Αλ Θάνι και της συζύγου του Σεΐχας Τζαουάχερ μπιν Χαμάντ μπιν Σουχάιμ Αλ Θάνι, κατά τη διάρκεια της επίσημης επίσκεψής τους στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Έναν μήνα αργότερα, οι Μπέκαμ προσκλήθηκαν στο Highgrove House, την αγαπημένη ιδιωτική κατοικία του βασιλιά Καρόλου στο Cotswolds, για ένα επίσημο δείπνο για τον εορτασμό της βιωσιμότητας.