Ulla Johnson: Το νεϋορκέζικο brand με τα αιθέρια φορέματα που εμπιστεύτηκε η Μέγκαν Μαρκλ
«Οι γυναίκες ντύνονται για τον εαυτό τους». Αυτό έχει δηλώσει στο παρελθόν η δημιουργός του ομώνυμου brand, Ulla Johnson.
Και ίσως αυτή η απελευθερωτική οπτική να ήταν ένας από τους λόγους που η Μέγκαν Μαρκλ επέλεξε να κλείσει τη νέα της σειρά στο Netflix, φορώντας μια δική της δημιουργία το αιθέριο κυανό φόρεμα “Freesia” από μεταξωτό σιφόν, που έγινε αυτομάτως sold-out.
Η Μέγκαν Μαρκλ αναζητά πάντα τις ηθικές αξίες πίσω από κάθε brand. Και η Johnson με σπουδές φύλου και ψυχολογίας, εργασίες για το πώς τα ρούχα ενδυναμώνουν τις γυναίκες αλλά και προϋπηρεσία στο έντυπο The Feminist Press, φαντάζει ιδανική επιλογή.
Θηλυκό με τη δική του δόση εκκεντρικότητας, το διακριτό dna του brand ξεχωρίζει για τα πληθωρικά του σχέδια. Στο ατελιέ της στo Soho, στην καρδιά του Μανχάταν, μια σειρά από ανάλαφρα, vintage φορέματα λειτουργούν ως μόνιμη πηγή έμπνευσης. Καθόλου τυχαίο πως τα ονειρικά, γεμάτα πτυχώσεις φορέματά της είναι αγαπημένα ανάμεσα σε διασημότητες, όπως η Gwyneth Paltrow, η Alicia Vikander, η Siena Miller, η Emily Blunt, η Katie Holmes και η Jennifer Lawrence.
Οι εκλεπτυσμένες και συνάμα boho σιλουέτες της εσωκλείουν την αίσθηση της ανήσυχης ταξιδιώτισσας, που διατηρεί μια ιδιότυπη σχέση με το στιλ. Η Johnson, βέρα Νεοϋορκέζα κόρη Καθηγητών Αρχαιολογίας διαμόρφωσε την αισθητική της ταυτότητα μέσα από τα ερεθίσματα της μητρόπολης και των συναρπαστικών ταξιδιών στο Ιράν, τη Γερμανία και την Κροατία για μεγάλες ανασκαφές.
Ανιχνεύοντας από μικρή τις λεπτομέρειες των τοπικών φορεσιών που συνέλεγε η Σέρβα μητέρα της αναπτύχθηκε μέσα της η αγάπη για το χειροποίητο. Τα μαθήματα ραπτικής που ξεκίνησε στον ελεύθερο χρόνο της ως ενήλικη, την οδήγησαν στη σύλληψη της δικής της μάρκας με οργανικές υφές και φίνα ιταλικά υφάσματα, ήδη από το 1998. Οι φίλοι της στον χώρο της ένδυσης άρχισαν να προωθούν τα οκτώ σχέδια της πρώτης της συλλογής μέσα από τις μικρές τους μπουτίκ, όμως πολύ σύντομα η Johnson έφτασε να δειγματίζει τις δημιουργίες της για τα μεγαλύτερα πολυκαταστήματα, όπως το Barney’s.
Η Johnson παθιάζεται για το κάθε σχέδιο που δημιουργεί σαν να είναι το πρώτο της. Το modus operandi της είναι να προσφέρει κάτι που λειτουργεί συμβιωτικά με τον τρόπο ζωής που έχει επιλέξει. Με την ομάδα της «ζουν τα ρούχα που φορούν, σχεδιάζοντας καθετί από ψυχής, απηχώντας τον δικό τους συναισθηματικό κόσμο, ένα κράμα αισιοδοξίας και wanderlust. Η ιστορία που θες να πεις, το σχεδιαστικό ταξίδι και το να βάζεις την καρδιά σου είναι ένα απαράβατο τρίπτυχο.
Το να λειτουργεί με έναν εμβυθιστικό τρόπο, όταν σχεδιάζει είναι αυτονόητο. Χαρακτηριστικό το ότι όταν αναβλήθηκε το ταξίδι της την Ιαπωνία κατά τη διάρκεια της καραντίνας, η ίδια συγκέντρωσε λευκώματα τέχνης για τους χειροποίητους θησαυρούς της Οκινάουα, τις μεταξοτυπίες και τα κιμονό τους, εντρυφώντας έτσι εξ΄αποστάσεως αλλά ουσιαστικά στη γοητεία του ασιατικού πολιτισμού.
Η ενέργεια της Νέας Υόρκης, τα υφάσματα που φέρνει μαζί της από ταξίδια της στο Περού ή χώρες της Ανατολής, οι αγαπημένες της γκαλερί στο Παρίσι αλλά και η παρατήρηση της φύσης, αντλώντας από την ομορφιά των λουλουδιών την τροφοδοτούν με εικόνες για τις δημιουργίες της. Όμως, η Johnson δεν στέκει απλά επιφανειακά στον κοσμοπολιτισμό. Αντίθετα στηρίζει έμπρακτα τεχνίτες αλλά και γυναίκες που εργάζονται για τα προς το ζην, παλεύοντας να παραμένουν ανεξάρτητες, σε χώρες, όπως το Περού, η Βραζιλία, η Ινδία και το Αφγανιστάν.
Στον πυρήνα όσων κάνει είναι πρωτίστως η απόλαυση. «Το διασκεδαστικό στοιχείο της μόδας είναι ότι μπορείς κάθε ημέρα να επανεφευρίσκεις τον εαυτό σου», όπως έχει μοιραστεί στην αμερικανική Vogue, νιώθοντας ότι φοράει τα διαφορετικής αισθητικής ρούχα της σαν τα διαφορετικά στοιχεία της προσωπικότητάς της. Κατά τη γνώμη της, το χρώμα και τα απρόσμενα μοτίβα επηρεάζουν θετικά τους ανθρώπους που συναντά στον δρόμο, δημιουργώντας μια συναισθηματική απόκριση κι αυτό είναι κάτι που λειτουργεί ενθαρρυντικά.
Οι περιοριστικοί όροι του dresscode και μιας safe ομοιομορφίας του uniform είναι κάτι διαμετρικά αντίθετο προς εκείνη, που επιθυμεί απλά ό,τι φτιάχνει να μπορεί να γίνει κάποτε ένα όμορφο κειμήλιο με τη δική του νοσταλγική αξία. Η ανεμελιά και το παιχνίδισμα με το mix and match καθημερινών κομματιών με κάτι το αναπάντεχο είναι αυτό που κερδίζει στο τερέν του στιλ. Γιατί το πετυχημένο ντύσιμο υπερβαίνει το όριο του 9 to 5 και των ειδικών περιστάσεων.
Μητέρα τεσσάρων παιδιών με τη δική της απαιτητική επωνυμία με δημιουργία τεσσάρων συλλογών ανά σεζόν, η Johnson δεν χάνει ποτέ τον αυθορμητισμό της ισορροπώντας ανάμεσα στην πρακτικότητα και την έννοια του “joie de vivre”.
Ακόμα και η μπουτίκ της στο L.A ή στα Hamptons με την εισροή άπλετου φωτός λειτουργούν ως “salon χαράς”, όπου προέχει η απόλαυση της μόδας και όχι το άγχος της επίτευξης ενός άμεμπτου στιλ. Με συνεργασίες ανά την Αμερική, την Ευρώπη, την Ασία και την Αυστραλία, η Ulla Johnson αποτελεί μια επωνυμία με τη δική της υπολογίσιμη δυναμική.