Helmut Newton

Τι αποκαλύπτει αυτή η πολαρόιντ της Σίντι Κρόφορντ για μια φωτογράφιση με μαγιό του 1991

Την πρώτη φορά που η Σίντι Κρόφορντ συνεργάστηκε με τον προκλητικό φωτογράφο μόδας Helmut Newton, το σούπερ μόντελ άφησε για λίγο τα εδάφη των ΗΠΑ για μια σύμπραξη στο Μόντε Κάρλο, για την αμερικανική Vogue.

Η φωτογράφιση με μαγιό, που δημοσιεύτηκε στο τεύχος Νοεμβρίου 1991, είναι γνωστή για το ότι η Κρόφορντ, που εντυπωσιάζει ακόμα και σήμερα, στεκόταν με ένα σκούρο ολόσωμο μαγιό και τακούνια σε ένα δημόσιο μνημείο της πολυτελούς συνοικίας του Μονακό, καθώς και για το ότι ξάπλωσε σε μια ερωτική πόζα στη σκηνή μπροστά σε τρεις μουσικούς με δεμένα μάτια.

Όμως μια λιγότερο προβεβλημένη εικόνα Polaroid της φωτογράφισης θα εκτεθεί σύντομα, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης έκθεσης Polaroid του εκλιπόντος Γερμανοαυστραλού φωτογράφου και των ομότεχνών του, όπως είχαν παρουσιαστεί και πριν από μερικά χρόνια.

Η φωτογραφία της Κρόφορντ την δείχνει με μαύρο μαγιό και καμπαρντίνα που δένει με μια φαρδιά χρυσή ζώνη, να κατεβαίνει τις σκάλες μπροστά από μια μεγάλο κτίριο όπερας - μία από τις πολλές φορές που το έκανε μπροστά σε κοινό περαστικών, εκτός κάδρου.

Πρόκειται για ένα χαλαρό προσχέδιο για μια εικόνα που τελικά δεν μπήκε στη Vogue, παρέχοντας μια εναλλακτική άποψη μιας διαμορφωτικής συνεργασίας τους, εντός του φαινομένου των supermodel.

Η φωτογράφιση της Σίντι Κρόφορντ στο Μόντε Κάρλο από τον Helmut Newton

«Χρησιμοποιήθηκε λίγο-πολύ από τον Newton ως προσχέδιο», δήλωσε στο CNN ο Matthias Harder, διευθυντής και επιμελητής του Ιδρύματος Helmut Newton.

Φωτογραφία: Helmut Newton Foundation

Το ίδρυμα διοργάνωσε την έκθεση «Polaroids», η οποία διεξάγεται στο πλαίσιο του διετούς φεστιβάλ European Month of Photography στο Βερολίνο, μέχρι τις 27 Ιουλίου.

Φωτογραφία: Instagram/ @cindycrawford

«Ειδικά στη δεκαετία του '90, χρησιμοποιούσε πολλές Polaroids για να προετοιμάσει τη φωτογράφιση, να ελέγξει τη σύνθεση και τον φωτισμό», πρόσθεσε ο Harder.

Οι μοναδικές εικόνες έχουν γίνει έκτοτε ένα σύνολο έργων από μόνες τους, που εμφανίζονται τόσο σε εκθέσεις όσο και σε βιβλία, συμπεριλαμβανομένης μιας μονογραφίας του φωτογράφου με τίτλο «Pola Woman» το 1992, και μιας δεύτερης ανθολογίας από την Taschen, το 2011.

Ο Newton ήταν γνωστός για την ανάδειξη της σεξουαλικότητας στο προσκήνιο των εικόνων του, από τις νουάρ, γυμνές εικόνες γυναικών στο στούντιο, τα δωμάτια ξενοδοχείων και τα αυτοκίνητά του, μέχρι το διαβόητο πορτρέτο-φετίχ ενός μοντέλου που φορούσε σέλα αλόγου σε ένα κρεβάτι.

«Μου άρεσε να δουλεύω με τον Helmut. Είχε μια αίσθηση του χιούμορ για τις φωτογραφίες του, ακόμη και για κάποιες από τις πιο σεξουαλικές», δήλωσε η Κρόφορντ σε ένα βίντεο του 2021, για τη Vogue.

Αναλογιζόμενη το Μόντε Κάρλο, είπε: «Του έλεγα πάντα: "Helmut, δεν πρόκειται ποτέ να βάλω σέλα, μη μου το ζητήσεις καν"».

Εκείνη την εποχή, η Κρόφορντ ήταν η παρουσιάστρια της εκπομπής του MTV «House of Style» και πήρε μαζί της το συνεργείο για να κινηματογραφήσει αυτή τη φωτογράφισή της με τον Newton.

Με τον κωμικό David Leary στα μουσικά βραβεία του MTV στο Λος Άντζελες, το 1992

«Ήθελα να κάνω φωτογραφίες με τον Helmut Newton. Δεν ήθελα να με φωτογραφήσει να μοιάζω με την Παναγία, γιατί είναι από τους λίγους ανθρώπους που θα μπορούσαν να τα καταφέρουν και να μην φαίνεται πρόστυχο», δήλωσε η Κρόφορντ σε ένα απόσπασμα της εκπομπής.

Ο Newton σκαρφιζόταν συνεχώς ιστορίες γύρω από τη σκηνή, καθώς έφτιαχνε την εικόνα, είπε η ίδια στη Vogue. Για μια εικόνα από τη φωτογράφιση στο Μόντε Κάρλο, έπαιξε τον ρόλο μιας πλούσιας χήρας με μαύρο πέπλο που είχε πάρει αποκτήσει έναν νέο νεαρό εραστή.

Η «πιπεράτη» εικόνα της στη σκηνή με μουσικούς με δεμένα μάτια παρέπεμπε σε σκηνές όπου «κομψοί άνθρωποι συνήθιζαν να κάνουν ιδιωτικά κομψά όργια», όπως δήλωνε ο Newton στο κλιπ του «House of Style».

Η σχέση της Σίντι Κρόφορντ και του Helmut Newton

Ο Newton μετακόμισε στο Μόντε Κάρλο τη δεκαετία του 1980 με τη σύζυγό του, Τζουν (αν και επέστρεφαν στο Λος Άντζελες κατά τους χειμερινούς μήνες) και η πολυτελής συνοικία του μικροσκοπικού κράτους των 0,8 τετραγωνικών μιλίων, το Μονακό, έγινε το σκηνικό πολλών από τις λήψεις του.

Για το πρώτο πρότζεκτ του Newton με την Κρόφορντ, το μοντέλο πόζαρε και περπατούσε στους δρόμους με λαμπερά μαγιό, ενώ ένα ανεπίσημο κοινό από τουρίστες, οικοδόμους και άλλους παρακολουθούσε- στη συνέχεια εμφανίστηκαν και αυτοί στις φωτογραφίες.

«Αυτό είναι ίσως το χαρακτηριστικό στοιχείο για όλες τις εικόνες του», δήλωσε ο Harder για το έργο του Newton. «Μπορεί να μετατρέψει τα πάντα ως σκηνικό για τις φωτογραφίες του».

Η Σίντι Κρόφορντ σήμερα, στα 59 της/ Φωτογραφία: Instagram/ @cindycrawford

Σε βίντεο που είχε τραβήξει η Τζουν, τα οποία εμφανίζονται στη μικρού μήκους ταινία της του 1995, «Helmut Newton by June», καταγράφει μια στιγμή όπου ο αόρατος τέταρτος τοίχος, αυτός ανάμεσα στο κοινό και την σκηνή, σπάει.

Καθώς η Κρόφορντ κατεβαίνει τις σκάλες της Opéra Garnier Monte-Carlo, ο Newton κάθεται στο έδαφος, οι Polaroids απλώνονται μπροστά του (πιθανώς συμπεριλαμβανομένης και αυτής που παρουσιάζεται εδώ) και δύο άνδρες ζητούν να πληρώσουν για στιγμιότυπα με την Κρόφορντ.

Αφού ο Newton ρωτάει πόσα μετρητά έχουν, εκείνη και ο φωτογράφος τους δέχονται, με την Κρόφορντ να παίρνει σαγηνευτικές πόζες, πριν εκείνοι φύγουν με τα ανεκτίμητα αναμνηστικά τους.

«Μια φωτογραφία του Helmut Newton για 1.000 φράγκα Μονακό [150 ευρώ];» δήλωνε η Κρόφορντ στο κλιπ του «House of Style». «Αυτοί οι τύποι κάνουν μια καλή συμφωνία!».