Γόβες από κλημεντίνες, φιόγκος μαλλιών από λαζάνια -Έξι σουρεαλιστικά έργα της Gab Bois δίνουν άλλη διάσταση στα καθημερινά αντικείμενα
Η καλλιτέχνης Gab Bois με έδρα το Μόντρεαλ συγκέντρωσε τα viral αντικείμενά της σε ένα νέο book. Μιλώντας στο Dezeen, μοιράστηκε τα έξι αγαπημένα της έργα που δείχνουν σουρεαλιστικές συνθέσεις συνηθισμένων αντικειμένων.
Η ίδια έχει καταφέρει να συνεργαστεί με μεγάλες επωνυμίες όπως η Nike, η Balenciaga και ο Valentino και ο επίσημος λογαριασμός της στο Instagram μετρά 686.000 ακόλουθούς.
Έχοντας έλξη προς απεικονίσεις με μοτίβα φαγητού, μόδας και τεχνολογίας, η προσέγγιση του καλλιτέχνη στον σχεδιασμό στοχεύει να αμφισβητήσει τους συμβατικούς τρόπους αλληλεπίδρασης με κάθε οικείο καθημερινό αντικείμενο.
«Ως παιδί, είχα μια φυσική κλίση να επαναδημιουργώ τα αντικείμενα γύρω μου, μεταμορφώνοντάς τα συνεχώς», δήλωσε η Bois στο Dezeen.
«Τα παλιά κουτιά έγιναν ξενοδοχεία για γάτες, το φαγητό στο πιάτο μου μεταμορφώθηκε σε περίπλοκα έργα τέχνης και τα λουλούδια έγιναν όμορφα κοσμήματα. Αυτή η παιχνιδιάρικη και ευφάνταστη προσέγγιση του υλικού κόσμου έθεσε τα θεμέλια για την καλλιτεχνική μου πρακτική», πρόσθεσε.
Η Bois κυκλοφόρησε πρόσφατα τη συλλογή της «Canapés ready-to-wear», στην οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται οι πορτοκαλί τετράγωνες ψηλοτάκουνες γόβες φτιαγμένες από πορτοκάλια. «Τα σχέδιά μου και η τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να συνυπάρχουν αρμονικά», αναφέρει.
Αν και τα προσεκτικά κατασκευασμένα σχέδιά της εμφανίζονται στο διαδίκτυο, η δημιουργική διαδικασία της Bois παραμένει καθοδηγούμενη από την απτή αλληλεπίδραση με τον υλικό κόσμο. «Σε έναν κόσμο που επηρεάζεται όλο και περισσότερο από την ψηφιακή και την τεχνητή νοημοσύνη, η απτή, πρακτική φύση ξεχωρίζει, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία», επισήμανε.
«Η άνοδος της τεχνητής νοημοσύνης, στην πραγματικότητα, ενίσχυσε την αξία και το νόημα της δουλειάς μου», πρόσθεσε. «Η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά στην επέκταση των δυνατοτήτων της καλλιτεχνικής μου πρακτικής, επιτρέποντάς μου να εξερευνήσω νέες διαστάσεις και τεχνικές. Το εξελισσόμενο τοπίο της τεχνητής νοημοσύνης είναι κάτι που παραμένει στο μυαλό μου, αλλά προς το παρόν, είμαι βέβαιη ότι τα σχέδιά μου και η AI μπορούν να συνυπάρχουν αρμονικά».
Παρακάτω, η Bois μοιράζεται έξι σημαντικές εικόνες από το ομότιτλο βιβλίο της, που εκδόθηκε από την Baron Books και πρόκειται να κυκλοφορήσει τον Σεπτέμβριο.
Γόβες Clementine
Κυκλοφόρησε τον Μάιο ως μέρος μιας περιορισμένης προσφοράς για τη συλλογή της, η Bois δημιούργησε αυτές τις γόβες με τη βοήθεια του Studio Synthétique, μιας δημιουργικής εταιρείας συμβούλων που διευθύνει η σχεδιάστρια Amélie Pichard.
Συνολικά, 100 ζευγάρια δερμάτινα statement παπούτσια κατασκευάστηκαν και ζωγραφίστηκαν στο χέρι από τεχνίτες στην Ιταλία.
«Οι γόβες κλημεντίνης σχεδιάστηκαν για πρώτη φορά στο διαμέρισμά μου κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Χρειάστηκαν πάνω από δύο χρόνια για να ζωντανέψει αυτό το όραμα», είπε.
«Δημιούργησα μια μακέτα χρησιμοποιώντας πραγματικά μανταρίνια, τις φλούδες τους και στη συνέχεια τις σάρωσα σε 3D μορφή με το κινητό μου. Στόχος μου ήταν να σχεδιάσω υποδήματα που να είναι τόσο σουρεαλιστικά όσο και συλλεκτικά αντικείμενα τέχνης, ενώ παράλληλα να είναι λειτουργικά και άνετα».
Φιόγκος από λαζάνια
Από μια μπλούζα με βολάν από μαρούλι έως ένα κολιέ με αλυσίδα από γαρίδες , η Bois έχει αγκαλιάσει την έννοια των φορητών τροφίμων σε μια σειρά από έργα που βλέπουμε στο Instagram της.
Αυτός ο φιόγκος από λαζάνια αρχικά προοριζόταν να αποτελέσει μέρος ενός καρουζέλ με άλλες ευφάνταστες εικόνες με θέμα τα ζυμαρικά.
«Ο οπτικός του αντίκτυπος ήταν τόσο εντυπωσιακός που άξιζε τη δική του θέση», είπε.
«Μαγείρεψα ζυμαρικά λαζάνια και τα έκανα φιόγκο. Μερικές φορές, οι πιο απλές διαδικασίες είναι οι πιο επιτυχημένες!».
Φόρεμα Scrabble
Όλα τα φορητά σχέδια της Bois αντανακλούν την σχολαστική της δεξιοτεχνία και την ικανότητά της να προσαρμόζει άψυχα αντικείμενα διαφόρων μεγεθών σε νέες δομικές μορφές.
Η καλλιτέχνης είναι συνήθως το μοντέλο για τα κομμάτια που δημιουργεί. Φτιαγμένο από ξύλινα γράμματα Scrabble, αυτό το φόρεμα με ασορτί τσάντα αναδεικνύει το «πάθος της για τα παιχνίδια».
«Είναι ένα από τα έργα για τα οποία είμαι πιο περήφανη μέχρι σήμερα», είπε.
«Η δημιουργία διήρκεσε πάνω από δύο εβδομάδες με φίλους να συμμετάσχουν, μετατρέποντάς το σε ένα δικό της κοινό παιχνίδι. Η διαδικασία περιελάμβανε τη διάνοιξη τεσσάρων οπών σε κάθε πλακίδιο και τη σύνδεσή τους μεταξύ τους για να φτιάξετε αυτό το περίπλοκο ρούχο σε στυλ Paco Rabanne».
Καναπές από γρασίδι
Η καλλιτεχνική πρακτική της Bois επεκτείνεται επίσης στη χειραγώγηση αντικειμένων επίπλων, όπως αυτός ο ανάγλυφος καναπές από γρασίδι που καμουφλάρεται τέλεια με τον περιβάλλοντα χώρο του κήπου.
«Η πρόκληση ήταν να βρούμε έναν μεταχειρισμένο καναπέ, και βρήκαμε έναν στο Facebook Marketplace», εξήγησε.
Έτσι τον πήραμε, τον τοποθετήσαμε στην αυλή μου και το καλύψαμε με χλοοτάπητα. Καθόλη την διαδικασία, διασκεδάσαμε πάρα πολύ».
Ομπρέλα με φύλλα μπανάνας
Αντλώντας έμπνευση από τις τρέχουσες τάσεις στην καθημερινή της ζωή, οι παράξενες συνθέσεις της Bois αγκαλιάζουν επίσης τις μεταβαλλόμενες εποχές, επομένως βλέπουμε πολλά έργα αφιερωμένα στα φυτά.
Αυτή η ομπρέλα φτιαγμένη από φύλλα μπανάνας δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια της διαμονής της καλλιτέχνιδας το 2023 στο ξενοδοχείο Palm Heights στο Grand Cayman, στα νησιά Κέιμαν.
«Στόχευσα να χρησιμοποιήσω υπάρχοντα υλικά από γύρω από το ξενοδοχείο για να αναδείξω τη φυσική ομορφιά του περιβάλλοντος χώρου», είπε.
«Βρήκαμε μια πεταμένη σπασμένη ομπρέλα στην παραλία και της κολλήσαμε πεσμένα φύλλα μπανάνας, φωτογραφίζοντάς την δίπλα στο νερό. Η όλη διαδικασία κράτησε περίπου μια μέρα και με βοήθησε μια μικρή ομάδα ανθρώπων».
Παγωτό με χιονολάσπη
Παρουσιάζοντας ένα ειρωνικό χιούμορ και μια αίσθηση ιδιοτροπίας στα έργα της, η Boi ελπίζει ότι οι αναγνώστες του βιβλίου της θα μοιραστούν την ίδια γοητεία με τα αντικείμενα, κεντρίζοντας την περιέργεια και την εκτίμηση για τις λεπτομέρειες και τις ιστορίες που έχει κάθε κομμάτι.
Για αυτό το έργο, ο καλλιτέχνης δημιούργησε την ψευδαίσθηση του βρώσιμου παγωτού με χιονολάσπη από τον δρόμο.
«Ο κώνος του χιονιού είναι μια αγαπημένη ανάμνηση από την παιδική μου ηλικία», είπε και πρόσθεσε: «Συνήθιζα να φαντάζομαι το χιόνι της πόλης να μοιάζει με νόστιμα μπισκότα και παγωτό κρέμα. Αυτή η εικόνα είναι μια κυριολεκτική απεικόνιση μιας ενοχλητικής σκέψης που είχα συχνά ως παιδί».