Χρυσό, ασημένιο και χάλκινο: Λίγο πριν τους Ολυμπιακούς αγώνες του 2024, ο Dior τιμά τις αθλήτριες της Αρχαίας Ελλάδας
«Ο αθλητισμός έχει τη δυνατότητα να απελευθερώνει τη γυναικεία μόδα». Με αυτή τη φράση η δημιουργική διευθύντρια γυναικείων ενδυμάτων του Dior, Maria Grazia Chiuri, άνοιξε το σόου της την Δευτέρα 24/6: μια γιορτή με ρευστά, χαριτωμένα, αποδομημένα ενδυμάτα.
Η Chiuri για το σόου επέλεξε από ενδύματα του γκολφ μέχρι λίκρα και από μότοκρος τζάκετ μέχρι νεοπρέν, γιατί, όπως υποστηρίζει, τα σπορ κομμάτια τις περισσότερες φορες, γίνονται mainstream.
«Θέλω να τα φορέσω για να παίξω τένις», δήλωσε ένα μοντέλο στα παρασκήνια, μιλώντας στην Telegraph. «Είναι πολύ διαφορετικά από τα ρούχα που είχα φορέσει στο παρελθόν σε σόου ραπτικής».
Τα σπορ ενδύματα είχαν πάντα τη δυνατότητα να δημιουργούν τάσεις ακόμη και για τους σωματότυπους. Συγκεκριμένα, το 1947 ο Christian Dior δημιούργησε το Bar Jacker και επανέφερε την μέση της «σφήκας» ύστερα από την αρρενωπή ραπτική των χρόνων του πολέμου. «Ήταν αρχιτέκτονας», δήλωσε η Chiuri. «Έδωσε στις γυναίκες ένα σχήμα για να χωρέσουν».
Ωστόσο η Maria Grazia Chiuri, αντιλαμβάνεται την δουλειά της λίγο διαφορετικά καθώς πλέον οι γυναίκες μπορούν να πλάσουν το σώμα τους με τον τρόπο που οι ίδιες επιθυμούν, μέσω των αισθητικών επεμβάσεων. Η ίδια, όπως σημειώνει στην Telegraph θέλει να τους δώσει ενδύματα που κολακεύουν το σχήμα τους, προς όφελός τους.
Η αλήθεια είναι ότι από όταν ξεκίνησε να εργάζεται για τον Dior πριν από επτά χρόνια, η Chiuri είχε μια αποστολή: να δημιουργήσει ένα πολυτελές brand μόδας όπου η άνεση και το στιλ συνυπάρχουν.
Έτσι, επανασχεδιάζοντας το Bar Jacker, το έκανε τόσο επιθυμητό όσο το εμβληματικό τζάκετ της Chanel. Μάλιστα και η ίδια η Coco εμπνεύστηκε από τα αθλητικά ενδύματα του τέννις.
Τώρα, η συγκεκριμένη συλλογή επικεντρώθηκε κυρίως στο βραδινό ντύσιμο, προσέφερε κομψότητα και ελευθερία σε αφθονία. Μακριές φαρδιές τουαλέτες σε μαύρο και ιβουάρ κρεπ, γιλέκα από κρυστάλλινο πλέγμα, μεταλλικά ζέρσεϊ, σατέν και βελούδα πανέ, δεν χρειάζονταν περαιτέρω λάμψη και όλα φορέθηκαν με φλατ σανδάλια. Έτσι, ο οίκος Dior απέτισε φόρο τιμής στον αθλητισμό, την παραμονή των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού στους χώρους του Musée Rodin την πρώτη ημέρα της Paris Couture Week.
Οι τοίχοι ήταν επενδεδυμένοι με εκθαμβωτικά έργα αθλητών της Faith Ringgold, μιας φεμινίστριας καλλιτέχνιδας που έφυγε από τη ζωή τον Απρίλιο.
Η σχεδιάστρια Maria Grazia Chiuri χρησιμοποίησε τη φθινοπωρινή ραπτική ως σκηνή «για να αποτίσει φόρο τιμής σε όλους τους αθλητές… από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα».
Στην πασαρέλα, το draping ελληνικού στιλ θύμιζε τους αρχικούς Ολυμπιακούς Αγώνες.
Το ύφασμα ζέρσεϊ, ένα αντισυμβατικό υλικό ραπτικής, αντιμετωπίστηκε ποιητικά. Έπειτα κάτω από το σώμα του μοντέλου σε χαλαρά, κυματιστά τμήματα, με μια διπλή δερμάτινη ζώνη στη μέση.
Το κέντημα με μωσαϊκό σε μπλουζάκια που σφίγγουν το δέρμα πρόσθεσαν μια σύγχρονη πινελιά, που φαινόταν να σμιλεύει το μπούστο. Σανδάλια στολισμένα με πέρλες με σταυρωτά λουράκια στο πόδι.
Η φθινοπωρινή ραπτική συνδυαζόταν με παρόμοια θέματα. Οι σιλουέτες που αψηφούν τη βαρύτητα και το αιθέριο draping αγκάλιασαν την τρισδιάστατη εκτύπωση και την αναδίπλωση από μετάξι της υπογραφής του couturier. Τα φορέματα Umwelt και Aeromorphosis περιείχαν μια κλίση από μαργαριτάρια που μιμούνται κυκλωνικά γλυπτά, ενώ το διαφανές φόρεμα Ataraxy, είχε μια αίσθηση αναγέννησης.
Τιμώντας την ιαπωνική δεξιοτεχνία, το φόρεμα Sensorium κατασκευάστηκε από ύφασμα obi, το οποίο προκαλούσε μια αίσθηση πνευματικότητας και γαλήνης.