Τι κρύβει το εντυπωσιακό φόρεμα Balenciaga που φόρεσε η βασίλισσα Λετίθια στο πορτρέτο της από την Annie Leibovitz
Τι να φορέσετε για να ποζάρετε μπροστά στο φακό ενός από τους πιο διάσημους φωτογράφους του Χόλιγουντ; Η βασίλισσα Λετίθια και η στιλίστριά της, Eva Fernández, επέλεξαν με μεγάλη προσοχή το look της, αφιερώνοντας μήνες στην αναζήτηση του κατάλληλου ρούχου.
Τελικά, επέλεξαν ένα σχέδιο του Cristóbal Balenciaga, ένα σούπερ εντυπωσιακό φόρεμα με σάλι. Και τα δύο κομμάτια εκτίθενται στο Ίδρυμα Antoni de Montopalau στο Sabadell (Καταλονία), το οποίο τα δάνεισε για τη φωτογράφιση.
To look της βασίλισσας Λετίθια περιλαμβάνει ένα μαύρο φόρεμα χορού από μεταξωτό τούλι, με στράπλες λαιμόκοψη, ντραπέ μπούστο και εντυπωσιακό ογκώδες τελείωμα. Ένα ζωηρό κόκκινο μεταξωτό σάλι προσθέτει μια εκλεπτυσμένη πινελιά.
Μια πολύ επιτυχημένη εμφάνιση, κομψή χωρίς να αγγίζει την χλιδή, που αναδεικνύει κληρονομιά και παράδοση. Η βασίλισσα δεν είχε ξαναφορέσει ποτέ στο παρελθόν Balenciaga, έναν από τους πιο διάσημους Ισπανούς σχεδιαστές, ο οποίος αποτελεί σημείο αναφοράς για μεγάλα ονόματα του κλάδου, όπως ο Christian Dior, που συχνά έλεγε: «Ο Balenciaga είναι ο δάσκαλος όλων μας».
Ο σχεδιαστής παραμένει επίσης πρότυπο για τους σύγχρονους δημιουργούς, καθώς κανείς άλλος δεν έχει χειριστεί τη γυναικεία σιλουέτα και τους όγκους με τόσο μοναδική μαεστρία.
Η περίεργη ιστορία πίσω από το πιο πολυσυζητημένο φόρεμα της βασίλισσας Λετίθια
Το φόρεμα που επέλεξε η βασίλισσα Λετίθια έχει μια εντυπωσιακή ιστορία πίσω του. Σύμφωνα με τον Josep Casamartina Parassol, συνιδρυτή, πρόεδρο και διευθυντή του Ιδρύματος Antoni de Montopalau, το φόρεμα αυτό ανήκε στη Maria Junyent, ανιψιά του ζωγράφου, σκηνογράφου και συλλέκτη Oleguer Junyent, ο οποίος είχε στενές σχέσεις με τον Cristóbal Balenciaga, καθώς ήταν γείτονας του εργαστηρίου του στη Βαρκελώνη. Ο γιος της ιδιοκτήτριας, Oleguer Armengol Junyent, ήταν αυτός που το δώρισε στο ίδρυμα το 2008.
Ποιος θα μπορούσε να φανταστεί ότι, δεκαέξι χρόνια αργότερα, η βασίλισσα Λετίθια θα το φόραγε στο βασιλικό παλάτι, απαθανατίζοντάς το σε μια εικόνα που θα ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο.
Ο Oleguer Junyent ήταν μια από τις ηγετικές μορφές της καταλανικής ρεαλιστικής σχολής, γνωστός για τις καινοτομίες του στις θεατρικές τεχνικές και τα σκηνικά. Για δεκαετίες, ήταν περιζήτητος στα φεστιβάλ της Βαρκελώνης, οργανώνοντας παρελάσεις και θεαματικά σκηνικά για τις γιορτές της αστικής κοινωνίας. Το 1933, εγκατέλειψε τη σκηνογραφία για να επικεντρωθεί στη ζωγραφική με καβαλέτα, το πραγματικό του πάθος.
Το ίδρυμα που ιδρύθηκε από τον Josep Casamartina i Parassols και την Anna M. Casanovas, και ονομάστηκε Antoni de Montopalau προς τιμήν του συγγραφέα Joan Perucho και του μυθιστορήματός του Les històries naturals, βρίσκεται στην οδό Carrer de Gràcia, 52, στο Sabadell. Διαθέτει μια εκτεταμένη συλλογή με πάνω από 6.000 κομμάτια, συμπεριλαμβανομένων σχεδίων από τις σημαντικότερες προσωπικότητες της ισπανικής μόδας, καθώς και ένα τμήμα αφιερωμένο στην υψηλή ραπτική που κατασκευάζεται στη Βαρκελώνη.
Που μπορεί κανείς να δει τη φωτογραφία του βασιλιά Φελίπε και της βασίλισσας Λετίθια, από την Annie Leibovitz;
Το δίπτυχο θα είναι διαθέσιμο για το κοινό από σήμερα Τετάρτη 27 Νοεμβρίου στην έκθεση La tiranía de Cronos στη Sala Banco de España στη Μαδρίτη. Τα πορτρέτα θα παραμείνουν εκτεθειμένα μέχρι τις 29 Μαρτίου 2025 και στη συνέχεια θα μεταφερθούν στην αίθουσα του Διοικητικού Συμβουλίου της Banco de España, όπου θα παραμείνουν μόνιμα.