Stanley παγούρια
LIVING CITY

Stanley -Πώς ένα ευμέγεθες, καλοσχεδιασμένο θερμός έγινε το πιο ποθητό item της Gen Z

Ακόμη και αν κανείς είναι απλώς περαστικός από το Tik Tok σίγουρα έχει δει τουλάχιστον ένα βίντεο όπου εμφανίζεται ένα ευμέγεθες θερμός με χερούλι και καλαμάκι.

Συνήθως το εν λόγω θερμός ή παγούρι έχει κάποια φωτογενή απόχρωση όπως απαλό ροζ, πράσινο του άργιλου, λιλά ή κόκκινο, συχνά συνδυάζεται με τα νύχια ή το outfit της ιδιοκτήτριάς του και δίνει πράγματι την αίσθηση ότι το νερό που περιέχει είναι δροσερό και αναζωογονητικό.

Αυτό που θα μπορούσε να είναι απλώς ένα χαριτωμένο gadget της καθημερινότητας ενσαρκώνει ένα από τα πιο ποθητά αντικείμενα τα τελευταία δύο χρόνια, εκτοξεύοντας τα έσοδα της εταιρείας Stanley από 70 εκατομμύρια δολάρια το 2019 σε... 750 το 2023.

Η τρομακτική δημοφιλία των παγουριών Stanley στις νεότερες γενιές δεν έχει σαφή εξήγηση.

Το σενάριο του overhyping που λαμβάνουν κάποια αντικείμενα, gadgets ή fashion items είναι αρκετά πιθανό -και μάλλον το πιθανότερο -αλλά δεν περιγράφει επαρκώς το φαινόμενο, κυρίως επειδή σε αντίθεση με άλλα micro-trends, η μανία με τα Stanley κρατά ήδη δύο γεμάτα χρόνια.

Στο Tik Tok, το hastag #StanleyTumbler μετρά πλέον περισσότερες από 1 δισεκατομμύριο προβολές ενώ την Πρωτοχρονιά, ένα βίντεο που έδειχνε νεαρές γυναίκες να ορμούν κυριολεκτικά σε ένα stand με κόκκινα και ροζ Stanley από την limited edition συλλογή "Galentine’s Collection" για τον Άγιο Βαλεντίνο έγινε viral.

Όμως η εμμονή με τα Stanley δεν εξαντλείται εκεί. Τον τελευταίο μήνα, μεγάλα μέσα όπως η Guardian, οι New York Times αλλά και το περιοδικό Dazed αφιέρωσαν εκτενή αφιερώματα στο φαινόμενο με τα χρωματιστά παγούρια, προσπαθώντας να εξηγήσουν την τόσο μαζική απήχηση που έχει ένα πρακτικό καθημερινό αντικείμενο στις νέες γενιές.

Η εξέλιξη αυτή θα έχει σίγουρα εκπλήξει και την ίδια την εταιρεία, που υφίσταται 111 χρόνια και απευθυνόταν κυρίως σε ανθρώπους που αγαπούν τις πεζοπορίες και το camping ή την ιστοπλοϊα. Μάλιστα, το ίδιο το Stanley Quencher πέρασε σχετικά απαρατήρητο όταν πρωτολανσαρίστηκε το 2016.

Τι το ιδιαίτερο έχει το Stanley θερμός;

Έχει μεγάλη χωρητικότητα νερού, είναι απόλυτα ανθεκτικό ακόμη και σε καταστροφές, στενεύει έξυπνα στο κάτω μέρος για να χωρά στη θήκη του αυτοκινήτου και έχει χερούλι αλλά και ασορτί καλαμάκι.

Μάλιστα, σε αντίθεση με άλλα, παράλογα virals, το συγκεκριμένο προϊόν κατάφερε να πείσει ως και τους πιο δύσπιστους: είναι πράγματι χρηστικό, sustainable, προωθεί μια υγιεινή συνήθεια (την κατανάλωση νερού) και δείχνει όμορφο.

Το σημείο από το οποίο τα πράγματα παίρνουν μια αναπάντεχη τροπή είναι ότι συναντά κανείς βίντεο στα οποία νεαρές κοπέλες δείχνουν τη συλλογή τους με 5, 30 ή ακόμη και 100 Stanley θερμός σε όλα τα χρώματα.

Η τιμή του (45 δολάρια) το κάνει μεν ακριβό αλλά όχι απλησίαστο -ένα αντικείμενο που χαρίζει την αδρεναλίνη μιας νέας αγοράς, αλλά έχει διαχρονική αξία και δεν φθείρεται.

Προσεγγίζοντας το φαινόμενο με όρους υπερκαταναλωτισμού, γίνεται σαφές ότι ναι, πρόκειται για μια συμπεριφορά απόλυτα κατανοητή υπό το πρίσμα της καπιταλιστικής οικονομίας, η οποία καταλήγει να καταργεί και τον βιώσιμο χαρακτήρα του αντικειμένου.

Διότι, τι νόημα έχει να καταναλώνεται μαζικά ένα αντικείμενο που δημιουργήθηκε εν μέρει για να καταπολεμήσει τα μπουκάλια και τις κούπες μιας χρήσης;

Πάντως, όπως σημειώνει το περιοδικό Dazed, η απόκτηση του Stanley συνδέεται και με το αίσθημα του ανήκειν σε μια κοινότητα. Η ανάγκη του να είσαι «ένας απ΄ αυτούς», ειδικά στη σημερινή εποχή που οι νεότερες γενιές δημιουργούν κοινότητες και φιλίες online εκφράζεται (και) καταναλωτικά.

Άλλωστε και η πρόσκληση εγγραφής στο newsletter του brand γράφει «Join the Stanley community».