Ninety Percent: Το λονδρέζικο luxury brand που συνδυάζει στιλ και φιλανθρωπία
Cos, arket, toteme… Τα πολυτελή brands με αλυσίδες σε κεντρικά σημεία της high street, που προσφέρουν elevated classics στο ανταγωνιστικό πεδίο της καθημερινής ένδυσης είναι αρκετά…
Ανάμεσά τους διακρίνεται και ένα για τις λιτές γραμμές, τον φίνο σχεδιασμό αλλά και την ευαισθησία και την κοινωνική του δέσμευση. Ο λόγος για τη Ninety Percent, το brand που ιδρύθηκε από δύο φίλες, τις Para Hamilton και Shafiq Hassan, το 2018 με έδρα το Λονδίνο.
Το κοινό τους ενδιαφέρον για ουσιαστικά ζητήματα που αφορούν τον κόσμο μας, όπως η αξία του χειροποίητου, η προστασία της άγριας φύσης, η διάσωση φυλών υπό εξαφάνιση και των παραδόσεών τους, η αγάπη για τη μουσική, αλλά και η καταπολέμηση της φτώχειας και της κοινωνικής αδικίας, ήταν γνώμονας για να προχωρήσουν σε μία συνεργασία, που να αντιπροσωπεύει την αισθητική και τις ηθικές αξίες τους. Μόττο τους «για τον κόσμο που θέλουμε».
Ολοένα και περισσότερες εμπορικές μάρκες επιλέγουν βιώσιμες πρακτικές, περιορίζοντας το αποτύπωμά τους στο περιβάλλον. Όμως, η Ninety Percent είναι η μόνη που επιλέγει να μοιράζεται το 90% των εσόδων της. Κάθε χρόνο το label μοιράζεται αυτό το καθοριστικό ποσοστό των κερδών της με τους συνεργάτες, που υλοποιούν κάθε συλλογή τους κατά 10%, αλλά και κατά 80% με πέντε φιλανθρωπικούς σκοπούς, που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα αναγκών. Συγκεκριμένα, το Wildlife Aid για ένα πιο δίκαιο εμπόριο που σχετίζεται με την άγρια φύση, το Big Life Foundation, που συνεργάζεται με τις φυλές της Αφρικής, προστατεύοντας τον βιότοπο της περιοχής, το Children’s Hope για την ισότιμη πρόσβαση παιδιών στην εκπαίδευση, το War Child UK για παιδιά που είναι πρόσφυγες πολέμου και το BRAC, που στηρίζει τη γυναικεία ενδυνάμωση και την καταπολέμηση της φτώχειας, μέσω καλύτερων συνθηκών εργασίας.
Η έμπρακτη φροντίδα για τους ανθρώπους τους και το περιβάλλον βρίσκεται «στην καρδιά των προσπαθειών τους», δημιουργώντας έτσι μια κοινότητα καλοσύνης και ανταπόδοσης, καλλιεργώντας σημαντικούς δεσμούς και παράγοντας ρούχα, που προορίζονται να κρατήσουν για μια ζωή. Η αξιοπρέπεια και η ισότητα είναι αυτές που αντανακλούν και την πραγματική ομορφιά στα ρούχα τους.
Από το 2022, η μάρκα έχει ορίσει τον Elliot Atkinson ως δικό της καλλιτεχνικό διευθυντή. Η εκλεπτυσμένη ματιά του και η σχεδιαστική του «γλώσσα» συνδέουν τα ρούχα της Ninety Percent με τον φυσικό κόσμο. Όπως διαβάζουμε στην επίσημη σελίδα τους, ο Atkinson «αιχμαλωτίζει τη γοητεία της φύσης και τον πρωτόγονο αισθησιασμό της γης που κατοικούμε, σχεδιάζοντας κομμάτια, που ρέουν αβίαστα με τον σύγχρονο τρόπο ζωής μας».
Οι συλλογές του brand διαχωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Τα Essentials με άνετα, χρηστικά κομμάτια και επιλογές για sportswear και τα timeless classics με διαχρονικά σχέδια, που προσφέρουν συνοχή και διακριτική κομψότητα, βοηθώντας έτσι όσους επιλέγουν τα ρούχα του, να χτίσουν μια ολοκληρωμένη γκαρνταρόμπα.
Λευκά κολλαριστά πουκάμισα, κολακευτικά tank tops σε ριμπ ύφανση από οργανικό βαμβάκι, καλοσχεδιασμένα παντελόνια και αέρινα φορέματα θέτουν τις βάσεις για ένα layering, που παραμένει πάντα επίκαιρο. Ευέλικτες δομές και ανάλαφρα, διαπνέοντα υφάσματα. Κάθε στιλ έχει δημιουργηθεί με προσοχή στη λεπτομέρεια και μια ουδέτερη χρωματική παλέτα, που εναρμονίζεται άψογα με τις άνευ εποχικότητας συλλογές τους. Ο ενδυματολογικός κώδικας της Ninety Percent στηρίζεται στα θεμελιώδη. Η έννοια του φορέσιμου επιστρέφει στα βασικά, πάντα με υψηλής ποιότητας υφάσματα και εκλεπτυσμένες γραμμές.
Μούσες του brand καλλιτέχνιδες και προσωπικότητες με αυτό το αβίαστα cool στιλ, όπως το είδωλο της παγκόσμιας μουσικής, με τη βελούδινη φωνή Sade, το μοντέλο με το minimal cool στιλ Daria Werbowy, η εμβληματική Carolyn Bessette-Kennedy αλλά και η αγαπημένη ηθοποιός και ακτιβίστρια Cynthia Nixon, η γνωστή Miranda του Sex and the City.
Το brand έχει μεγάλο δίκτυο συνεργατών και ισχυρή παρουσία και στις πέντε ηπείρους, με τοποθέτηση σε κολοσσούς του online εμπορίου και της υψηλής μόδας, όπως το Net-a-Porter μέχρι μικρότερα ψαγμένα concept stores.
Στην Ελλάδα, η Ninety Percent είναι διαθέσιμη σε φυσικά καταστήματα, όπως της αλυσίδας Notos και του Karybu Concept Store στην Τήνο.