Ο Nicolas Ghesquière επισφράγισε τα 10 χρόνια στη Louis Vuitton με ένα δυναμικό σόου στο Παρίσι
Ακριβώς δέκα χρόνια μετά την πρώτη του επίδειξη για τον οίκο Louis Vuitton, ο Nicolas Ghesquière γιόρτασε την αξιοσημείωτη επέτειο στο ίδιο σημείο του Παρισιού όπου έκανε το ντεμπούτο του. Ως σχεδιαστής του μεγαλύτερου οίκου όλων, ο Ghesquière έχει μια ανααμφισβήτητα πολύ καλή πορεία.
Ένα τεράστιο φουτουριστικό θερμοκήπιο που φωτίστηκε από μέσα με 13 τεράστιους πολυελαίους σε σχήμα σφαίρας - Louis Vuitton - γέμισαν ένα ολόκληρο τετράγωνο του Λούβρου, ανεβαίνοντας σχεδόν μέχρι τη στέγη του μουσείου.
Οι 4.000 καλεσμένοι - μια χωρητικότητα που διπλασιάστηκε για τη φετινή σεζόν με την προσθήκη 2.000 υπαλλήλων της Louis Vuitton - κατέφθασαν ο καθένας με ένα δακτυλογραφημένο σημείωμα στο οποίο ο Ghesquière υπενθύμιζε την «τεράστια χαρά» που είχε νιώσει πριν από 10 χρόνια.Κάποιοι καλεσμένοι, μάλιστα, φόρεσαν κομμάτια από εκείνη την πρώτη συλλογή, τα οποία και είδαμε στην πρώτη σειρά. Και κάπως έτσι την τελευταία ημέρα της εβδομάδας μόδας στο Παρίσι, η νοσταλγία πλανόταν στον αέρα…
Αλλά μετά άρχισε το show και η διάθεση όλων άλλαξε.
Τι είδαμε στο show της Louis Vuitton στο Παρίσι
Στον οίκο Louis Vuitton, και πριν από αυτόν στον οίκο Balenciaga, ο Ghesquière δημιούργησε το δικό του ξεχωριστό σήμα κατατεθέν στη μόδα που συνδυάζει τη χλιδή με τον φουτουρισμό, κάτι που ακούγεται απίθανο να λειτουργήσει, αλλά με κάποιο τρόπο πάντα λειτουργεί, και που φαίνεται τόσο επίκαιρο τώρα όσο και πριν από μια δεκαετία.
Τα κεντημένα με μεταλλικά στοιχεία σακάκια με κοψίματα τύπου παλτό κολακεύουν την σιλουέτα και εξισορροπούν με τις φούστες φούσκες. Το γκρι pencil tailoring ήταν γοητευτικό, τα φορέματα από παγιέτα έλαμπαν, τα γούνινα γάντια έδωσαν μια μια δόση απροσδόκητου.
Υπήρχαν τσάντες που έμοιαζαν με μικροσκοπικά vintage μπαούλα, γρατζουνισμένες και βαθουλωμένες. Αυτός ήταν ο Ghesquière που υπενθύμιζε στη μόδα του Παρισιού ότι παρόλο που δεν είχε ποτέ ένα brand με το όνομά του, το δικό του όνομα είναι εκείνο που έχει διαμορφώσει το σύγχρονο ντύσιμο.
Εντυπωσιακό ήταν επίσης αυτό που δεν συνέβη. Δεν υπήρχαν τεχνάσματα. Κανένας ποπ σταρ δεν έπεσε με αλεξίπτωτο στην πασαρέλα. Δεν υπήρχαν φορτηγά με φαγητό ή σερβιτόρες που έκαναν πατίνια. Μόνο μια επίδειξη μόδας για την Μπριζίτ Μακρόν, την Έμμα Στόουν, την Κέιτ Μπλάνσετ και 3.997 άλλους.
Όπως σημειώνει ο Guardian, υπάρχει μια καθαρότητα στον Ghesquière, ο οποίος εξακολουθεί να είναι ένας δημιουργικός διευθυντής που σχεδιάζει ρούχα και όχι ένας δημιουργικός διευθυντής και μεγιστάνας μόδας.
Πέρυσι η Louis Vuitton έγινε ο πρώτος οίκος που ξεπέρασε τα 20 δισ. ευρώ σε πωλήσεις.
Η Louis Vuitton, όπως και η Prada, είναι ένας οίκος μόδας που ξεκίνησε ως κατασκευαστής αποσκευών. Αλλά σε αντίθεση με την Prada, η Louis Vuitton διατήρησε τις φανταχτερές αποσκευές ως βασικό μέρος της ταυτότητάς της, και αυτό αποδείχθηκε σοφή κίνηση.
Οι πουριτανοί της μόδας πίστευαν ότι ένα brand με βαλίτσες δεν θα μπορούσε ποτέ να ληφθεί σοβαρά υπόψη ως όνομα στη μόδα του Παρισιού, αλλά καθώς η μόδα, ο τρόπος ζωής και η ψυχαγωγία έχουν συγχωνευτεί, το να συνδέεται με τα λαμπερά ταξίδια έχει βοηθήσει στην επιτυχία της Louis Vuitton.
Ο διορισμός του Pharrell Williams πέρυσι ως δημιουργικού διευθυντή ανδρικής ένδυσης επιβεβαίωσε ότι αν το Παρίσι είναι το Χόλιγουντ της μόδας, η Louis Vuitton είναι το μεγαλύτερο franchise σούπερ ηρώων στην πόλη.