H ιστορία του Louis Vuitton μοιάζει βγαλμένη από μυθιστόρημα του Ντίκενς -Πώς από κατασκευαστής μπαούλων έγινε ένας από τους πιο πολυτελείς οίκους μόδας
Το πρώτο στάδιο κάθε ταξιδιού είναι να πακετάρεις τη βαλίτσα - κάτι που η Louis Vuitton γνωρίζει καλά.
Γεννημένος το 1821, σε ένα μικρό χωριό της Βουργουνδίας, ο Louis Vuitton έμεινε ορφανός από μητέρα σε ηλικία μόλις 10 ετών και, λίγο αργότερα, από πατέρα. Ήταν μόλις 13 ετών όταν ξεκίνησε, με τα πόδια, για το Παρίσι χωρίς να έχει παρά μόνο ελπίδες στις αποσκευές του. Το ταξίδι των 400 χιλιομέτρων λέγεται ότι διήρκεσε δύο χρόνια. Υπάρχουν λίγες αποσπασματικές πληροφορίες και η βιογραφία του περιορίζεται στην καταγραφή του δρόμου που διένυσε και των διαφόρων εργασιών που αναγκάστηκε να κάνει για να βγάλει το ψωμί του.
Ήταν 16 ετών όταν είδε για πρώτη φορά τους πύργους της Παναγίας των Παρισίων και την πλαγιά της Μονμάρτης. Πολυμήχανος, κατάφερε να βρει δουλειά σχεδόν αμέσως στο ατελιέ του Monsieur Marechal. Σήμερα είναι ένα όνομα σχεδόν εντελώς ξεχασμένο, αλλά το 1837, ήταν συνώνυμο των ταξιδιών, της πολυτέλειας και της ελίτ- ο πιο διάσημος κατασκευαστής αποσκευών, στους πελάτες του περιλαμβάνονταν οι καπετάνιοι της βιομηχανίας και μια αποκατεστημένη αριστοκρατία. Ο νεαρός Louis Vuitton, ο οποίος δεν περιοριζόταν στη μάθηση, αλλά πρόσθετε ιδέες και συναισθήματα στη δουλειά του, φαίνεται να βρήκε από νωρίς την κλίση του.
Το όνομά του συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο περιζήτητων από την ελίτ και όταν το 1852 ο Ναπολέων Γ' στέφεται αυτοκράτορας, η σύζυγός του Eugenia de Montijo ζητά αποκλειστικά μπαούλα κατασκευασμένα από το χέρι του. Εκείνη είναι μια καλλιεργημένη και κοσμογυρισμένη γυναίκα, αφοσιωμένη στις διεθνείς σχέσεις, τη μόδα, που υπαγορεύει και ξαναγράφει τις στυλιστικές τάσεις με ρετρό και εκλεπτυσμένο γούστο (ακολουθούσε με θρησκευτική ευλάβεια τις υποδείξεις και τις συμβουλές του μεγαλύτερου στυλίστα της εποχής, του Charles Worth). Από τότε, εισήγαγε τον Vuitton στην αριστοκρατία, βοηθώντας τον να ανοίξει ένα ανεξάρτητο κατάστημα.
Το 1854, η Louis Vuitton άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην Rue des Capucines, ενώ ο ιδρυτής του ομώνυμου οίκου, 33 ετών πλέον, παντρεύεται τη νεαρή Clemence-Emilie Parriaux. Το 1858, η επιχείρηση έχει αυξηθεί τόσο πολύ που η παραγωγή μεταφέρεται στο χωριό Asnières sur Seine. Από αυτό το εργοστάσιο, που καταστράφηκε από τη γαλλοπρωσική σύρραξη και ξαναχτίστηκε με την επιμονή εκείνων που αρνούνταν να υποχωρήσουν μπροστά στις αντιξοότητες, προέρχονται τα ίδια αντικείμενα του πόθου που εμφανίστηκαν στον Υπερσιβηρικό, στο Orient-Express, στον Τιτανικό, στα ιδιωτικά δωμάτια του Μουσείου Ερμιτάζ και στις μπουτίκ του οίκου σε όλο τον κόσμο - η πρώτη εκτός Παρισιού, που εγκαινιάστηκε από τον ίδιο τον Vuitton το 1885, είναι αυτή στην Oxford Street 289 του Λονδίνου.
Ακολούθησαν οι βαλίτσες Trianon με επίπεδο κάλυμμα, χερούλι προς τα εμπρός, δομή από ξύλο λεύκας και ενισχυμένες γωνίες, οι οποίες στοιβάζονται εύκολα η μία πάνω στην άλλη (μέχρι τη Vuitton, οι βαλίτσες δεν είχαν σχεδιαστεί ποτέ με αυτόν τον τρόπο), ενώ η Wardrobe, ένα κάθετο κομμάτι ιδανικό για να στέκεται σε βαγόνια τρένων, έγινε sold out στις πρωτεύουσες. Μαζί με τον αδιάβροχο καμβά τους, το χαρακτηριστικό μονόγραμμα εισήχθη σε ένα μοτίβο από λουλούδια και τριφύλλια που στυλιζάρει το πάθος για την Ανατολή και αυτή την εμβληματική σκακιέρα. Ένα άλλο σύμβολο της μεγαλοφυΐας του Louis - ενός ηλικιωμένου κυρίου σε αυτή τη φάση - ήταν το ειδικό κλείσιμο Tumbler Lock, το οποίο αποτελούνταν από ένα σύστημα κλειδώματος με πέντε ελατήρια.
Άνθρωπος του 1800, ο Vuitton πέθανε σαν σήμερα, στις 27 Φεβρουαρίου το 1892 σε ηλικία 70 ετών, αφήνοντας στον γιο του και, χωρίς να το γνωρίζει, στα εγγόνια του, μια κληρονομιά που συνεχίζει να αυξάνεται και να επεκτείνεται, σε τομείς πέρα από την κατασκευή αξεσουάρ και ρούχων. Αρχιτεκτονική, σχέδιο, τέχνη και πολλά άλλα: όλα όσα αναπτύσσονται με τα αρχικά LV αποτελούν την συνέχεια αυτού του «καταπληκτικού ταξιδιού» που ξεκίνησε κάποτε ένα παιδί με τα πόδια.
Ο Georges διατήρησε την ακεραιότητα και τη φήμη της εταιρείας του πατέρα του, αλλά έκανε κάποιες σημαντικές αλλαγές
Το εμβληματικό L και το V με το φλοράλ μοτίβο σχεδιάστηκε από τον Georges Vuitton, το 1896, ως μια μέθοδος για να σταματήσει τους πολλούς αντιγραφείς που προσπαθούσαν να ακολουθήσουν την πορεία της μάρκας και να αντιγράψουν τις προσφορές της. Δεδομένου ότι η αντιγραφή ενός μονογράμματος ήταν παράνομη, αυτό εξασφάλιζε προστασία και ήταν μια πολύ έξυπνη κίνηση, καθώς το μονόγραμμα εξακολουθεί να είναι ένα άμεσα αναγνωρίσιμο σύμβολο κύρους μέχρι σήμερα.
Ο Georges Vuitton έκανε τον πατέρα του υπερήφανο, διοικώντας ομαλά την εταιρεία και εισάγοντας προϊόντα που θα ανέβαζαν τον οίκο Vuitton σε θρυλικά ύψη. Το 1914, το κτίριο Louis Vuitton άνοιξε τις πόρτες του στα Ηλύσια Πεδία. Αυτό ήταν το μεγαλύτερο κατάστημα ταξιδιωτικών ειδών παγκοσμίως και ανάμεσα στους πολλούς εκλεκτούς πελάτες του δεν ήταν άλλη από την Coco Chanel.
Μάλιστα ο οίκος άρχισε να μετατοπίζεται σε πιο «μοντέρνα εδάφη» τη δεκαετία του 1900 με τσάντες που διατηρούν τη δημοτικότητά τους μέχρι σήμερα. Για παράδειγμα, η τσάντα Keepall (1930), η τσάντα Steamer (1901) και η τσάντα Pappillon σε σχήμα κυλίνδρου (1966) εξακολουθούν να προτιμώνται από τις fashionistas παγκοσμίως.
Ο οίκος Louis Vuitton σήμερα
Μέχρι τον 20ό αιώνα η Louis Vuitton είχε γίνει συνώνυμο του πολυτελούς τρόπου ζωής. Υπό τη διαχείριση του γιου του Georges Vuitton, Gaston-Louis Vuitton, επέκτεινε τα είδη, και υπό τον γαμπρό του Gaston-Louis Vuitton, τον μεγιστάνα του χάλυβα Henry Racamier, το brand εξελίχθηκε από μια οικογενειακή επιχείρηση σε μια παγκόσμια μάρκα με καταστήματα σε όλο τον κόσμο.
Το 1987 ο Racamier ανακοίνωσε τη συγχώνευση της εταιρείας με την Moët-Hennessy, τη γαλλική εταιρεία παραγωγής σαμπάνιας και κονιάκ, δημιουργώντας την LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton.
Το 1990, ωστόσο, ο Racamier εκδιώχθηκε από τον όμιλο σε μια εξαγορά από τον Μπερνάρ Αρνό, ο οποίος έγινε διευθύνων σύμβουλος.
Σήμερα η Louis Vuitton είναι γνωστή με την επωνυμία LVMH (Louis Vuitton Moen Hennessy) και εξακολουθεί ελέγχεται από τον Γάλλο επιχειρηματία Bernard Arnault. Αμέτρητοι άνθρωποι, διασημότητες και μη, συγκαταλέγουν τη Louis Vuitton στους αγαπημένους τους οίκους.
Και με μια τόσο πλούσια ιστορία, δέσμευση στην ποιότητα και προϊόντα που προσφέρουν πολυτέλεια και αλάνθαστη αναγνωρισιμότητα, το μέλλον της Louis Vuitton θα είναι αναμφίβολα λαμπρό.