Elsa Peretti Bone cuff: το διαχρονικό Tiffany’s βραχιόλι/

Elsa Peretti Bone cuff: το διαχρονικό Tiffany’s βραχιόλι που συνεχίζουν να αγαπούν οι trendsetters

Ένα μασίφ κομμάτι από ψυχρό, λαμπερό μέταλλο που πλαισιώνει το πιο φίνο σημείο του χεριού, τον καρπό.

Σχεδιασμένο το 1974 από την Elsa Peretti, πρώην μοντέλου και συνεργάτιδας του Αμερικανού designer Halston το ιστορικό κομμάτι εξακολουθεί να βρίσκεται στις σταθερές συλλογές του πιο φημισμένου κοσμηματοπωλείου, κουβαλώντας κάτι από την αίγλη των ημερών του Studio 54.

Χωρίς πολύτιμους λίθους, περίτεχνα σχέδια και το σύνηθες glam από χρυσό που θα ανέμενε κανείς, τότε, αλλά με έμφαση στη φόρμα και στο γραμμικό περίγραμμα. Η Peretti εστίασε στο απέριττο ασήμι, ανάγοντάς το σε ένα φρέσκο σύμβολο νεανικής και cool εναλλακτικής πολυτέλειας. Καθαρά οργανικά σχέδια από ατόφιο ασήμι, που θυμίζουν γλυπτά. Αυτά θα αποτελούσαν την υπογραφή της. Γιατί για εκείνη «Στιλ σημαίνει να είσαι απλή».

Η πηγή έμπνευσής της; Λίγο μακάβρια αλλά πολύ ενδιαφέρουσα...

Στα παιδικά της χρόνια, η Peretti συνήθιζε να επισκέπτεται με τη νονά της την κρύπτη μιας εκκλησίας Καπουτσίνων μοναχών του 17ου αιώνα στη Ρώμη. Στις περιπλανήσεις της, ανακάλυψε ότι πολλές από τις αίθουσες εκεί, ήταν διακοσμημένες με ανθρώπινα οστά. Εκείνη, λοιπόν, συνήθιζε να κλέβει σαν ενός είδους ενθύμιο κάποιο από αυτά, μικρότερο σε μέγεθος και εύκολο να πάρει μαζί της. «Η μητέρα μου χρειάστηκε να με στέλνει πίσω, ξανά και ξανά για να επιστρέψω κάποιο κλεμμένο κοκκαλάκι, που έβρισκε προσεκτικά κρυμμένο στο πορτοφόλι μου», όπως διηγούνταν. «Τα πράγματα που είναι απαγορευμένα, μένουν μαζί σου για πάντα». Μετέπειτα, βέβαια την επηρέασαν και τα ταξίδια της στη Βαρκελώνη και, ιδιαίτερα, οι κυματισμοί μίας αντιπροσωπευτικής οικίας του μοντερνισμού. Της Casa Milà, ή La Pedrera (που θα πει λατομείο πέτρας), του διάσημου αρχιτέκτονα Antoni Gaudí.

Από τεχνικής άποψης, ο ιδιαίτερος «εργονομικός» του σχεδιασμός, το κάνει να εφάπτεται «γάντι», τόσο γύρω από τον αριστερό όσο και τον δεξί καρπό, δημιουργώντας την τέλεια ισορροπία ανάμεσα στην αυστηρότητα των γραμμών και έναν, σχεδόν, φετιχιστικό αισθησιασμό.

Οι διάσημες κυρίες της μεγάλης οθόνης και του διεθνούς πενταγράμμου, που το έχουν αγαπήσει πολλές: Ιέρειες της τέχνης, όπως οι Liza Minelli, Grace Jones, Sophia Loren, Catherine Deneuve, αλλά και οι πιο σύγχρονες Beyoncé, Jennifer Lopez, Angelina Jolie Margot Robbie, Rachel Weisz και Naomi Watts, όλες έχουν εντάξει αυτό το sharp, γοητευτικό κομμάτι στις εμφανίσεις τους.

Η Liza Minelli ήταν η πρώτη που το λάνσαρε με κάποιο δισταγμό… «Δεν έχεις τα χρήματα για χρυσό, όσο για διαμάντια, για αυτά θα χρειαζόσουν τη συμβολή κάποιου άντρα, οπότε θα φορέσεις ασήμι», την παρότρυνε ο κολλητός της φίλος Halston στο ξεκίνημα της καριέρας της. Μέχρι τότε τα ασημένια κοσμήματα, ήταν συνυφασμένα με αμφίβολης αισθητικής, «επαρχιώτικα χαἵμαλιά από το Αλμπουκέρκι». «Όμως, ό,τι έφτιαχνε η Elsa ήταν τόσο γοητευτικό και σέξι, τα λάτρεψα», διηγήθηκε στο Town & Country. The rest is history.

Σήμερα, θεωρείται άλλη μία επένδυση luxury item με την τιμή του να κυμαίνεται στα 1.100 δολάρια, ενώ για την 50η επέτειο από τη δημιουργία του, σχεδιάστηκαν συλλεκτικές εκδοχές σε έντονες μεταλλικές αποχρώσεις.

Χρυσός, ροζ χρυσός, ορείχαλκος με φινίρισμα μαύρου άνθρακα, είναι κάποιες από τις νέες επιλογές του εμβληματικού βραχιολιού, η προτίμηση, όμως, βρίσκεται σταθερά υψηλή για το αυθεντικό λιτό ασημένιο σχέδιο, όπως την πρώτη φορά που παρουσιάστηκε, δημιουργώντας αίσθηση.

Κι όπως διατυπώθηκε τόσο γλαφυρά από την fashion writer Emilia Petrarca, «αν η Wonderwoman ζούσε σε ένα loft στο Soho θα το φορούσε σε κάθε χέρι, καπνίζοντας με στιλ τα τσιγάρα της».