Μια δημιουργία της Μαίρης Κατράντζου κοσμεί τη νέα έκθεση Sleeping Beauties

Μια δημιουργία της Μαίρης Κατράντζου κοσμεί τη νέα έκθεση Sleeping Beauties: Reawakening Fashion του Costume Institute στο Met

Μετά το καθιερωμένο, φαντασμαγορικό Met Gala για το 2024, η ακόλουθη έκθεση Sleeping Beauties: Reawakening Fashion εγκαινιάστηκε επίσημα στις 10 Μαΐου.

Η έκθεση χειρίζεται για πρώτη φορά το πολύτιμο και ευαίσθητο αρχειακό υλικό του Μουσείου με ευφάνταστο τρόπο, ολογράμματα και διαδραστικό σχεδιασμό, έτσι ώστε να επαναφέρει την απτική απόλαυση και την πολυαισθητηριακή εμπειρία, που προϋποθέτει μία φίνα δημιουργία υψηλής ραπτικής, γεμάτη δεξιοτεχνία και πλούσια υφάσματα, για τους επισκέπτες που θέλουν «να νιώσουν ένα ρούχο».

Ανάμεσα στα 250 σπάνια φορέματα βρίσκεται και μία δημιουργία της Ελληνίδας σχεδιάστριας Μαίρης Κατράντζου από τη συλλογή Digitalis για την Άνοιξη/Καλοκαίρι του 2024 στην αίθουσα 899 της έκθεσης. Το look 37 της συλλογής, αποτελεί μία δημιουργία με πλούσιες πτυχές και balloon φινίρισμα με φλοράλ μοτίβα, κεντημένα λουλούδια και ένα ιδιαίτερο εύρημα. Την ένθεση ασπρόμαυρων σχεδίων από τα ζωγραφικά μπλοκ «Paint by numbers» των παιδικών μας χρόνων, εκεί που έπρεπε να αντιστοιχίσεις κάθε χρώμα στη ζωγραφιά με τον σωστό αριθμό.

Η δημιουργία παίζει με το χρώμα, τη θηλυκότητα και τα έντονα γραφιστικά σχέδια με το ισχυρό μαύρο περίγραμμά της και τις κεντημένες χάντρες bugle, που το πλαισιώνουν να οδηγούν σε έναν καλειδοσκοπικό καταρράκτη χρωμάτων. Η σιλουέτα της, που διαιρείται σε δύο επίπεδα, παίζει με τη φόρμα των κλασικών φορεμάτων υψηλής ραπτικής και τη λειτουργικότητα της αθλητικής ένδυσης, αφού η δομή της φούστας διατηρείται μέσα από ένα κορδόνι, που συναντάμε συνήθως στα φούτερ, δημιουργώντας το εφέ της σούρας στο κάτω μέρος της.

Η συλλογή αυτή του 2018, ήταν ένας φόρος τιμής στη νοσταλγία και στην τρυφερότητα μιας εξιδανικευμένης παιδικής ηλικίας, επιστρατεύοντας συμβολισμούς και οικεία παιχνίδια, που συγκινούν και ανακαλούν αναμνήσεις ξεγνοιασιάς. Μία εποχή, «όπου η παιδική φαντασία είναι το μόνο όριο». Η Κατράντζου είχε δηλώσει, τότε, χαρακτηριστικά στην κριτικό μόδας Sarah Mowers και τη Vogue: «Είμαι παιδί των ‘80s! Lego, σπειρογράφοι, μπαλόνια, τετράδια ζωγραφικής Paint by numbers, βόλοι, χάντρες Hama», ήταν η δική της φαρέτρα για το παιχνίδι και την αστείρευτη δημιουργικότητα.

Τα αφανή, αποσιωπημένα, καθημερινά χρηστικά αντικείμενα υπήρξαν πάντα ένα σημείο αναφοράς, που τη γοήτευε για τον σχεδιασμό των συλλογών της δίνοντας έμφαση στο χρώμα, τα κεντημένα σχέδια και τα prints. Μία από τις πιο δυνατές δημιουργίες για το φινάλε του σόου ήταν και αυτό το balloon φόρεμα, το οποίο η Mowers περιέγραψε ως ένα ιδιότυπο κράμα, που θυμίζει μία πολυτελή δημιουργία γεμάτη καμπύλες και όγκο, όπως αυτές του μεγάλου μαιτρ της μόδας, Cristóbal Balenciaga στα ‘50s, που συναντά τα sporty nylon αδιάβροχα της καθημερινότητας στο σήμερα.

Μάλιστα, τη χρονιά που παρουσιάστηκε, το βρετανικό περιοδικό Tatler το κατέταξε ανάμεσα στις δέκα κορυφαίες δημιουργίες της χρονιάς από τον κόσμο της μόδας, συμπεριλαμβάνοντάς το σε ένα λαμπερό editorial για το τεύχος Φεβρουαρίου του.

Τώρα η δημιουργία αυτή αποκτά μία νέα υπόσταση ως συλλεκτικό εκθεσιακό κομμάτι, ανάμεσα σε άλλες «Ωραίες Κοιμωμένες» της ιστορίας της μόδας, καλά προστατευμένες στις μουσειακές προθήκες τους.