To φιλμ του Wim Wenders για τη Métiers d'art 2024/25 του οίκου Chanel
Η διάσημη Δυτική Λίμνη (Lake Xihu) στο Hangzhou της Κίνας θα είναι η τοποθεσία όπου θα παρουσιαστεί η συλλογή της CHANEL 2024/25 Métiers d'art, στις 3 Δεκεμβρίου.
Η επίδειξη θα αποτελέσει έναν φόρο τιμής στους δεξιοτέχνες συνεργάτες του οίκου Chanel και το Hangzhou είναι το κατάλληλο σκηνικό, δεδομένης της εξαιρετικής κληρονομιάς της πόλης στην κατασκευή και το εμπόριο μεταξιού.
Η πόλη είναι κέντρο δημιουργικότητας, καθώς και χειροτεχνίας: η ομορφιά των τοπίων και των λιμνών της έχουν εμπνεύσει αμέτρητους ποιητές και καλλιτέχνες, και τώρα αποτελούν το σκηνικό για μια νέα ταινία του Wim Wenders, με πρωταγωνίστριες τις ηθοποιούς και πρέσβειρες του Οίκου Tilda Swinton, Xin Zhilei και Leah Dou.
Η ταινία αποτίει φόρο τιμής στον ιδιαίτερο δεσμό μεταξύ της Δυτικής Λίμνης και της ιδρύτριας της CHANEL Gabrielle Chanel. Η ίδια η Chanel είχε αδυναμία στη συγκεκριμένη τοποθεσία, η οποία αποτυπωνόταν σε ένα κινέζικο παραβάν από πλάκα Coromandel, που αποτελούσε μέρος μιας συλλογής είκοσι περίπου κομματιών, που χρονολογούνται από τον 17ο έως τον 19ο αιώνα, τα οποία συγκέντρωσε κατά τη διάρκεια της ζωής της.
«Λιποθυμούσα από ευτυχία όταν έμπαινα σε έναν έμπορο κινεζικής τέχνης και έβλεπα ένα Coromandel», είχε πει κάποτε. Το παραβάν που απεικόνιζε το Hangzhou ήταν το μεγαλύτερο της συλλογής της και κοσμούσε το προσωπικό της γραφείο στο σπίτι της στην Rue Cambon.
Η λίμνη και τα γύρω στοιχεία όπως τα δέντρα, τα κανάλια και οι παγόδες αναφέρονται ως τόποι ανταλλαγών και αλληλεπιδράσεων, που δημιουργούν μια αίσθηση κίνησης και ανατροπής, όπως η ζωή που εξελίσσεται πάνω στην επιφάνεια του νερού. Αυτή η εικόνα του "Coromandel" αποτυπώνεται τόσο στην ταινία του Wenders, όσο και στην καλλιτεχνική δουλειά της Chanel. Το παραβάν λειτουργεί σαν παράθυρο σε έναν άλλο κόσμο, γεμάτο από μύθους και αφηγήσεις που συνδέονται με την κινεζική κουλτούρα, παρά το γεγονός ότι η Chanel δεν επισκέφθηκε ποτέ την Κίνα.
Η σύνδεση με την Κίνα μέσω των παραβάν της αποτελεί έναν τρόπο για την Chanel να φέρει αυτή την κουλτούρα στη δική της δημιουργική γλώσσα, ενσωματώνοντας τα στοιχεία της κινεζικής τέχνης και αισθητικής στις δημιουργίες της τη δεκαετία του '50 και του '60. Η λίμνη συνεχίζει να έχει τον ρόλο του καταλύτη για την αφήγηση ιστοριών, όπως το έκανε σε πολλούς πολιτισμούς, και χρησιμεύει ως ένα σημείο αναφοράς για την εκφραστικότητα και τη φαντασία που χαρακτηρίζει την τέχνη και τη μόδα αυτών των δημιουργών.
Η ταινία του Wim Wenders, η οποία προλογίζει τη συλλογή Chanel 2024/25 Métiers d'art στο Hangzhou, είναι ένα αφιέρωμα στη μοναδική κληρονομιά της Δυτικής Λίμνης και στην ικανότητα της τέχνης να ξεπερνά τα όρια της πραγματικότητας μέσω εικόνας και έμπνευσης. Η ταινία γιορτάζει τα ταξίδια — τόσο τα πραγματικά όσο και τα φαντασιακά — και αναδεικνύει τη σημασία της επικοινωνίας και των σχέσεων που αναπτύσσονται όταν δημιουργούνται διαπολιτισμικοί διάλογοι.
Το παραβάν της Mademoiselle Chanel αποκτά νέα διάσταση στην ταινία, καθώς η σύγχρονη τεχνολογία το μετατρέπει σε ένα νέο παράθυρο στον κόσμο, προσφέροντας μια σύνδεση ανάμεσα στο παρελθόν και το μέλλον. Η ταινία συνδυάζει τα όνειρα και τις συνήθειες του παρελθόντος με τη σύγχρονη ζωή, υπογραμμίζοντας τη μεγαλειότητα της κινεζικής πόλης Hangzhou, που είναι μια πόλη που συνδυάζει με επιτυχία την παράδοση με την καινοτομία.
Η αφήγηση της ταινίας κινείται μεταξύ παρελθόντος και παρόντος, φαντασίας και πραγματικότητας, και αναδεικνύει πώς η εικόνα, η ανταλλαγή και το ανοιχτό μυαλό μπορούν να πυροδοτήσουν την περιέργεια, προσκαλώντας το κοινό να εξερευνήσει νέες δυνατότητες και να ανοίξει το μυαλό σε νέες εμπειρίες και πολιτισμούς.