Η σχεδιάστρια εσωρούχων που επιλέγει τα μοντέλα της χωρίς να τα βλέπει
Εσώρουχα φοράνε μόνο γυναίκες με αναλογίες μοντέλου; Όχι, βέβαια. Τότε γιατί να βλέπουμε μόνο ανάλογες πρωταγωνίστριες στις καμπάνιες τους;
Η Maïna Cissé είναι σχεδιάστρια εσωρούχων και ιδρύτρια του brand Underargument. Η ίδια γράφει ιστορία στον χώρο της μόδας, ως designer που δεν περνά από κάστιγνκ τα μοντέλα που θα φορούν τα εσώρουχά της στις καμπάνιες της. Το μόνο που την ενδιαφέρει είναι η ιστορία τους. Θέλοντας να δώσει τέλος στις φωτογραφίσεις όπου την παράσταση κλέβουν δίμετρες καλλονές με thigh gaps και σουρεάλ αναλογίες, η ευφάνταστη δημιουργός στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα αποδοχής.
Όπως αναφέρει σε σχετικό δημοσίευμά της η Guardian, η Cissé το 2018 σύστησε στη διεθνή μόδα τον όρο «anticasting», μια νέα «τυφλή» μέθοδος για να βρίσκει τα μοντέλα που φωτογραφίζει για το σάιτ του brand της. Ζητά από τις ενδιαφερόμενες να στείλουν τις ιστορίες τους, οι οποίες θα έχουν σχέση με τη θεματική των συλλογών της. Από το πρόβλημα της τελειομανίας του 21ου αιώνα έως το τι θεωρείται σήμερα πραγματική, υγιής σχέση, οι θεματικές των κολεξιόν της σχεδιάστριας δε μένουν στην εικόνα, αλλά μελετούν βαθύτερες έννοιες.
Ύστερα, θα διαβάσει τις ιστορίες και θα επιλέξει τις γυναίκες για την επόμενη φωτογράφισή της, χωρίς να τις δει.
Οι φωτογραφίες δημοσιεύονται μαζί με τις ιστορίες των γυναικών, ενώ αν επισκεφτείτε το προφίλ του brand στο Instagram θα δείτε τις μούσες της σχεδιάστριας σε διάφορα κάδρα, να διηγούνται πτυχές της καθημερινότητάς τους. Να δείχνουν περήφανες το σώμα τους, τόσο απολαυστικά διαφορετικό το ένα από το άλλο, και να υμνούν με τον τρόπο τους τη διαφορετικότητα σε κάθε πτυχή της: στη σεξουαλικότητα, την εμφάνιση, την καταγωγή, την ταυτότητα φύλου. Διηγούνται ιστορίες που τις σημάδεψαν, όπως η Naomi, που μιλά για την κακοποίηση που υπέστη.
Η Cisse μεγάλωσε στη Νορμανδία και μετακόμισε στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2008. Ξεκίνησε την καριέρα της στον χώρο του μάρκετινγκ, όταν και γεννήθηκε η ιδέα για το Anticasting».
«Καθώς ανήκω κι εγώ η ίδια σε μειονότητα, παρατήρησα ότι πολλά brands ήθελαν να καλύψουν το κομμάτι της διαφορετικότητας, απλώς και μόνο προσλαμβάνοντας ένα μαύρο ή plus size μοντέλο» αναφέρει η ίδια, λέγοντας ότι τότε ένιωσε την ανάγκη να πάει το πράγμα ένα βήμα παρακάτω και να δείξει στον κόσμο την αληθινή έννοια της αποδοχής της διαφορετικότητας.
Η ιστορία του Underargument και η ρηξικέλευθη ματιά της Cissé φέρνει μια δροσερή πνοή ανανέωσης στη μόδα, δείχνοντας τον αληθινό της σκοπό -να χαρίζουν αυτοπεποίθηση στη γυναίκα και να την κάνουν να νιώθει άνετη και σέξι, ό,τι κι αν φορά. Και από αυτόν τον σκοπό δεν πρέπει να αποκλείεται κανείς.