Schiaparelli Couture S/S '24

Η S/S '24 couture συλλογή του οίκου Schiaparelli μάς ταξίδεψε στο διάστημα

Ο Daniel Roseberry παρουσίασε τη συλλογή υψηλής ραπτικής Άνοιξη/Καλοκαίρι 2024 του οίκου Schiaparelli, η οποία ήταν εμπνευσμένη από τα αστέρια, το σύμπαν και την τεχνολογία.

Αν κάνει δεν γνωρίζουν πολλοί για την Elsa Schiaparelli είναι ότι η περίφημη couturier είχε ενδιαφέροντα που ίσως να μην περίμεναν. Κάποια από αυτά ήταν η ελληνική μυθολογία και οι αρχαίες θρησκείες, τα μεταφυσικά φαινόμενα, αλλά και η αστρονομία -άλλωστε η ίδια μελετούσε συχνά τα αστέρια με τον θεία της και διάσημο Ιταλό αστρονόμο Giovanni Schiaparelli.

Έτσι, ο καλλιτεχνικός διευθυντής που κρατά σήμερα το τιμόνι που εμβληματικού οίκου εμπνεύστηκε από το τελευταίο «χόμπι» της μυθικής σχεδιάστριας και κρατώντας τα αστέρια και το διάστημα ως τα ιδανικά starting points παρουσίασε την κολεξιόν «Schiaparalien», παίζοντας με το όνομα του οίκου και τη λέξη «alien» (που στα αγγλικά σημαίνει εξωγήινος), σχεδόν εξωπραγματική, σίγουρα jaw-dropping, άξια του ονόματός της.

Ναι, ο Daniel Roseberry το έκανε ξανά. Αν κάποιος μπορεί να του προσάψει μια αστοχία στη μέχρι τώρα πορεία του ως head του couture οίκου ίσως να ήταν οι κεφαλές ζώων στην περσινή εβδομάδα μόδας, αλλά και πάλι αυτό για πολλούς ήταν debatable. Σε κάθε περίπτωση, ο ίδιος καταφέρνει να συνδυάσει με έναν μοναδικό και αριστουργηματικό τρόπο την κληρονομιά του ιστορικού αυτού brand με τη δική του αισθητική και τις τάσεις του σήμερα -και αυτό μόνο εύκολο δεν είναι.

Στην πασαρέλα βρέθηκαν οι πιστές οπαδοί του οίκου και style icons Zendaya (με νέο κούρεμα), Hunter Schafer και Τζένιφερ Λόπεζ (επίσης με νέο κούρεμα) οι οποίες έδωσαν το παρών στο Petite Palais του Παρισιού, όπου μια αριστοκρατικά διαστημική κολεξιόν παρέλασαν μπροστά στα μάτια τους.

Φωτογραφία: Getty/ Ideal Image

Εντυπωσιακά φορέματα που μοιάζουν με γλυπτά, με καμπύλες και γωνίες που τα έκαναν να μοιάζουν εξωπραγματικά, ενώ από αυτά ήταν κατασκευασμένο παλιές συσκευές από τη δεκαετία του 2000, όπως κινητά, πλακέτες και άλλα. Ο Roseberry το περιέγραψε ως «ένα φόρεμα με μητρικές πλακέτες και μικροτσίπ, καλυμμένο με τεχνολογικά gadgets προ του 2007 -τώρα, η τεχνολογία με την οποία μεγάλωσα είναι τόσο απαρχαιωμένη που είναι σχεδόν τόσο δύσκολο να την προμηθευτείς όσο και ορισμένα vintage υφάσματα και διακοσμητικά».

Φωτογραφία: Getty/ Ideal Image

Οι αναφορές στην κυριαρχία της τεχνητής νοημοσύνης επίσης έκαναν την εμφάνισή τους, με τον Roseberry να προσφέρει μια διαφορετική οπτική. Σε συνέντευξή του πριν το show, ο δημιουργικός διευθυντής του οίκου Schiaparelli μίλησε για την άνοδο της τεχνολογίας και τη ζημιά που μπορεί αυτή να επιφέρει στην ανθρώπινη δημιουργικότητα και ανέφερε ότι πάντα ο άνθρωπος πάντα θα υπερτερεί δημιουργικά από τις μηχανές. «Αυτό που μας διαφοροποιεί ως ανθρώπους είναι οι αναμνήσεις μας» είπε ο ίδιος.

Φωτογραφία: Getty/ Ideal Image

Οι ρίζες του σχεδιαστή από το Τέξας τιμήθηκαν με βαριές western αγκράφες και τα dramatic κρόσσια που έδιναν κίνηση στην πασαρέλα. Τεράστιοι γιακάδες που κάλυπταν το κεφάλι των μοντέλων, κορσέδες που έμοιαζαν με πανοπλία, φορέματα που έμοιαζαν να μην ανήκουν σε αυτόν τον κόσμο και άλλες δημιουργίες που δεν μπορεί κανείς εύκολα να περιγράψει με λόγια, αλλά επιβεβαιώνουν το ρητό «μια εικόνα χίλιες λέξεις» δικαιολογούν τα εκκωφαντικά χειροκροτήματα του κοινού στο τέλος του show. Roseberry did it again.