Pietro Terzini: Ο καλλιτέχνης που δημιουργεί μερικές από τις πιο αντισυμβατικές βιτρίνες μεγάλων Οίκων μόδας

Pietro Terzini: Ο καλλιτέχνης που δημιουργεί μερικές από τις πιο αντισυμβατικές βιτρίνες μεγάλων οίκων μόδας

Τα αφοριστικά του graffiti είναι πλέον trademark με μερικούς από τους πιο παραδοσιακά «ατσαλάκωτους», ως προς την εικόνα τους, Οίκους μόδας και κοσμημάτων να επιδιώκουν μία συνεργασία μαζί του, που θα ανανεώσει, καθιστώντας τους επίκαιρους και relevant.

Ποιος είναι ο «εισβολέας» των luxury brands, που φέρνει μία ρήξη εκ των έσω στο μέχρι πρότινος άμεμπτο image τους, με τις ευλογίες τους;

Getty Images

Απόφοιτος αρχιτεκτονικής και οικονομικών, ζωγράφος και καλλιτέχνης, που πειραματίζεται με τα ψηφιακά μέσα, ο Pietro Terzini ξεκίνησε την επαγγελματική του πορεία, αρχικά, ως digital manager για την Chiara Ferragni. Η μεγαλύτερη Influencer παγκοσμίως, όταν ακόμα αριθμούσε μόλις 4 εκατομμύρια ακόλουθους, συνήθιζε να ανοίγει τα εκατοντάδες δώρα, που δεχόταν καθημερινά από όλα τα μεγάλα luxury brands, πετώντας επιτόπου τις περίτεχνες συσκευασίες τους. Ο Terzini άρχισε να κρατά και να συλλέγει αυτές τις συσκευασίες, βλέποντάς τες ως ένα αυτούσιο έργο τέχνης για να κοσμήσει τη βιβλιοθήκη του. Όταν ένας φίλος του τον ρώτησε σε τι θα μπορούσαν να του φανούν χρήσιμες, εκείνος του απάντησε: Δεν βλέπεις ότι αν τις κρεμάσεις, μοιάζουν με πίνακες ζωγραφικής;

Τότε ήταν που ξεκίνησε να παίζει πιο ενεργά με μεγάλες χάρτινες shopping bags ή κουτιά παπουτσιών αυτών των high-end brands μετατρέποντάς τα σε μικρά έργα τέχνης με δικά του μηνύματα και memes, δημιουργώντας τον λογαριασμό Friday Fries στο Instagram.

Επιθυμία του να απευθυνθεί στο ευρύ κοινό δημιουργώντας γνώριμες, σύγχρονες εικόνες που απηχούν στην ποπ κουλτούρα και είναι social media-friendly εκκινώντας μία αλυσίδα reposts. Για τον Terzini «καθώς οι μεγάλες μάρκες παίρνουν εκούσια ή ακούσια κοινωνικές, πολιτιστικές, περιβαλλοντικές, ακόμα και πολιτικές θέσεις, οι εταιρείες στοχεύουν σε πελάτες που δεν αγοράζουν για τον σχεδιασμό ή την ποιότητα των υφασμάτων αλλά για το σύστημα αξιών, το οποίο κάθε brand χτίζει κάθε γύρω από την εικόνα του.» Και πώς θα προκαλούσε το ενδιαφέρον; Δημιουργώντας αιρετικά μηνύματα για όλους τους λεγόμενους «ναούς της μόδας».

Πρώτη του και πιο χαρακτηριστική απόπειρα, που έγινε η πιο viral αποτύπωση στο Internet και συζητείται ακόμα, το digital graffiti για το κτίριο του Οίκου Hermès στο Μιλάνο με την iconic παράφραση του ονόματός του: “Love didn’t meet her at her best. It met her in Her mèss”. Η ιστορία πίσω από το τελικό αποτέλεσμα; Μια μέρα ο Terzini βγήκε για τρέξιμο. Στη διασταύρωση των οδών Via della Spiga και Via Montenapoleone συνάντησε τον «ιδανικό καμβά» πραγματικών διαστάσεων, όπως δήλωσε σε συνέντευξή του στο Instituto Marangoni.

Πριν επιστρέψει με τα spray cans του για να σχηματίσει το μήνυμα που για καιρό γυρόφερνε στο μυαλό του, ο συγκάτοικός του και απόφοιτος νομικής τον απέτρεψε λόγω του κινδύνου να αμαυρώσει το ποινικό του μητρώο και να του επιβληθεί δυσβάσταχτο πρόστιμο. Έτσι, ο Terzini στράφηκε στην ψηφιακή επεξεργασία της βιτρίνας του Οίκου, δημιουργώντας τη δική του παιγνιώδη εκδοχή με ένα φωτομοντάζ, ανεβάζοντάς το στα social media.

Από εκείνη τη στιγμή το τηλέφωνό του δεν σταμάτησε να χτυπά. Μεγάλες γκαλερί άρχισαν να ζητούν επίμονα δικές τους παραγγελίες, ενώ άλλοι διάσημοι σχεδιαστές, όπως οι Valentino, Stella McCartney, Tiffany’s, Kiton και Palm Angels, επιθυμούσαν διακαώς μία custom συνεργασία μαζί του.

Άλλο τρανταχτό, out of the box παράδειγμα συνεργασίας του, η σχεδόν βάνδαλη προσέγγιση στη βιτρίνα του Οίκου Balenciaga. Πάνω από το όνομα του Οίκου, ο καλλιτέχνης πρόσθεσε αναιδώς με graffiti το όνομα του ανταγωνιστικού Οίκου Gucci, κλείνοντας το μάτι στη δημοφιλία και των Οίκων-τοτέμ! Ή η δήλωση “I hate summer” ξανά με graffiti για τον Οίκο Moncler, γνωστό για τα πολυτελή και περιζήτητα πουπουλένια μπουφάν του. Η αγάπη του για τις έξυπνες ρίμες είναι ένα συνεχές μοτίβο. Φαίνεται στο μήνυμά του για τον Οίκο Chanel: “Less excel, more Chanel”. Τι σημασία έχει το κυνήγι της επιτυχίας, όταν μπορείς να κακομάθεις τον εαυτό σου με το αγαπημένο σου luxurious item; Αλλά και στο “Yellow bling, it’s a love thing”, για τον Οίκο Tiffany’s με την αφορμή της άφιξης του ιστορικού περιδέραιου με το canary yellow diamond στο Μιλάνο, τον Μάιο του 2022.

Ο Terzini παρά το μεγάλο hype, παραμένει το ίδιο σεμνός δηλώνοντας πώς σε όλη του τη ζωή αναζητούσε έναν δημιουργικό τρόπο έκφρασης, όμως ακόμα και τώρα δεν νιώθει πως έχει ανακαλύψει κάτι καινούριο.

Οι έξυπνες αναγνώσεις του για τη φρενήρη βιομηχανία της μόδας, μάλλον τον διαψεύδουν… Αυτό που κρατά σαν τρόπο εργασίας και αξίζει να κρατήσουμε κι εμείς είναι αυτό που τον δίδαξε ο Καθηγητής του Camillo Botticini. Δεν απέρριπτε ποτέ καμία ιδέα, ζητούσε, όμως απαραίτητα εκατό διαφορετικές εκδοχές αυτής της πρότασης, τελειοποιώντας την και φτάνοντάς την στα άκρα. «Μπορούσες να καταπιαστείς με οτιδήποτε, έπρεπε όμως, να δώσεις πίσω τα πάντα.» Κι αυτό γιατί «η μεγαλύτερη πρόκληση για έναν καλλιτέχνη είναι να μπορεί να επιλέξει την καλύτερη εκδοχή της ίδιας του της ιδέας.»