Louis Vuitton x Murakami: Η εμβληματική συνεργασία επιστρέφει είκοσι χρόνια μετά

Louis Vuitton x Murakami: Η εμβληματική συνεργασία επιστρέφει είκοσι χρόνια μετά

Πριν από δύο και πλέον δεκαετίες, ο τότε καλλιτεχνικός διευθυντής και αιρετικό παιδί της μόδας, Marc Jacobs πείραξε για πρώτη φορά το λογότυπο της Louis Vuitton πάνω στη θρυλική Monogram canvas, ανανεώνοντάς το με πινελιές της ποπ κουλτούρας και στοιχεία από το διασκεδαστικό σύμπαν του καλλιτέχνη Takashi Murakami για τη συλλογή της άνοιξης του 2003.

Ο καλλιτέχνης που ανέκαθεν έπαιζε με τα όρια της ιαπωνικής ζωγραφικής εμπλέκοντας δικά του σχέδια με επιρροές από anime και φουτουριστικά στοιχεία και δημιουργώντας έργα που λειτουργούσαν ως κοινωνικό σχόλιο για τον υλισμό και την εμπορευματοποίηση ανανέωσε το επιτηδευμένα πολυτελές ύφος και τους καθωσπρέπει ενδυματολογικούς κώδικες του γαλλικού οίκου, συστήνοντάς το σε μια νέα κατηγορία κοινού με το street art ύφος του.

Στρουμπουλά panda, χαμογελαστές μαργαρίτες, κεράσια, cherry blossom άνθη, τρισδιάστατα γραφικά και συνολικά η multicolor χρωματική παλέτα του ουράνιου τόξου απενοχοποίησαν τα luxury items, εμφυσώντας τους κάτι το ευφάνταστο και το παιγνιώδες.

Με τα χρόνια, η πρώτη συλλογή LV x Murakami έχει γίνει μια από τις πιο επιτυχημένες εμπορικά, περιζήτητες συνεργασίες μόδας και τέχνης, με ένθερμες λάτρεις, όπως η Naomi Campbell, η Kendall Jenner και η Zendaya να ανατρέχουν συχνά σε μαγαζιά με vintage θησαυρούς για να εντοπίσουν ένα σπάνιο συλλεκτικό piece.

Τώρα, για την άνοιξη του 2025, η νέα συλλογή, πατώντας στην ιστορική πρώτη έρχεται να εμπλουτίσει μια σειρά από κλασικά bestseller σχέδια και τσάντες καρπού ή ώμου από την Alma και τη Speedy, την Keepall, τη Dauphine και την OnTheGo, μέχρι μεταξωτά φουλάρια, αρώματα και συλλεκτικά skateboards. Πρέσβειρα της συλλογής η εκλεκτή της Gen Z, Zendaya, η οποία δηλώνει με αυτοπεποίθηση στα backstage της φωτογράφισης της καμπάνιας: «έναν κανόνα της μόδας που να έχω αψηφήσει; Δεν νομίζω καν να πιστεύουμε ακόμα σε κάτι τέτοιο…»

Σε αυτή τη νέα ανάγνωση, η συλλογή εμπνέεται από τον ιαπωνικό όρο kawaii, που θα πει χαριτωμένο παρουσιάζοντας την οπτική του Murakami σε 33 διαφορετικές αποχρώσεις της Monogram.

Μάλιστα, στα πλαίσια του επανεφεύρεσης της συλλογής, η Louis Vuitton τίμησε τη δημιουργική συνεισφορά του Murakami προβάλλοντας αποκατεστημένες εκδόσεις των anime ταινιών μικρού μήκους του, Superflat Monogram (2003) και Superflat First Love (2009), αναδεικνύοντας τη σουρεαλιστική ματιά του καλλιτέχνη και τον ιδιότυπο εικαστικό κόσμο του, αφορμή του οποίου αποτέλεσε η αναπάντεχη συνεργασία τους. Στην ταινία Monogram ένα νεαρό κορίτσι καταπίνεται από ένα μαγεμένο αρκουδάκι πάντα και μεταφέρεται σε ένα ολοζώντανο σύμπαν της LV καθώς ψάχνει για το χαμένο κινητό της τηλέφωνο. Στο επόμενο φιλμ, το First Love, η ηρωίδα έξι χρόνια μετά ταξιδεύει ξανά στον χωροχρόνο και συναντά τον ίδιο τον ιδρυτή της Louis Vuitton, ως νέο σχεδιαστή.

Το λανσάρισμα που ξεκίνησε επίσημα την 1η Ιανουαρίου 2025, συνοδεύτηκε από pop-up περίπτερα σε επτά πρωτεύουσες ανά τον κόσμο, ενώ οι ταινίες πέρα από την ψηφιακή διαθεσιμότητά τους, προβλήθηκαν στο πρόσφατα αναδιαμορφωμένο Cinema Spazio Etoile στη Ρώμη.

Το επετειακό project της Louis Vuiton με τον Murakami αναμένεται να δημιουργήσει νέα ρεκόρ ζήτησης και αξίας στον κόσμο της μόδας αλλά και της τέχνης.