Γιώργο Μεσημέρη, πώς κατάφερες να κάνεις viral τα ρούχα σου;
Ο Γιώργος Μεσημέρης απέδειξε ότι μια ιδέα, όσο απλή και αν φαίνεται στην αρχή, αν είναι έξυπνη, μπορεί να οδηγήσει το πρότζεκτ σου στην επιτυχία.
Με μια αξιόλογη πορεία στον χώρο του styling να προδιαθέτει μια «στρωμένη» επαγγελματική πορεία, ο Γιώργος Μεσημέρης δεν μπορούσε να εφησυχαστεί και αποφάσισε να δημιουργήσει ένα δικό του προϊόν -ένα νέο brand, το οποίο όμως δε θα μοιάζει με τα υπόλοιπα.
Στόχος του ήταν να πει τη δική του ιστορία, μέσα από επιλεγμένα items, μίνιμαλ και φρέσκα. Κάπως έτσι γεννήθηκε το Hard, το brand που βλέπουμε να κυριαρχεί κυριολεκτικά στο Instagram feed μας, με τις χαρακτηριστικές λέξεις γραμμένες σε κυριλλικό αλφάβητο σε μοδάτα t-shirts να του έχουν χαρίσει απλόχερα τον τίτλο του viral. Ένας τίτλος που, αν και ακούμε συχνά, δύσκολα κερδίζεται.
Οι δυο μας γνωριζόμαστε κάποια χρόνια, δεν έχει τύχει να συνεργαστούμε ποτέ, ούτε καν να βγούμε για καφέ. Είμαστε όμως «πιστοί» social media φίλοι και παρακολουθώ πολύ καιρό τη δουλειά του, από τότε που έκανε τα πρώτα του βήματα ως fashion editor έως και σήμερα, που είναι περήφανος owner του δικού του brand.
Σχεδόν τρία χρόνια μετά την πρώτη του συλλογή, μιλήσαμε για το πώς ξεκίνησε το πρότζεκτ, τη μοντέρνα εποχή των influencers και όσα στοχεύει μέσα από τη δουλειά του.
Αρχικά, του ζήτησα να μου πει δυο λόγια για τον ίδιο, σαν να έπρεπε να συστηθεί σε κάποιον που τον συναντά για πρώτη φορά: «Είμαι γεννημένος και μεγαλωμένος στην Κέρκυρα. Είχα τη χαρά από μικρός να βρίσκομαι σε ένα περιβάλλον, όπου η μόδα κυριαρχούσε, ένα περιβάλλον που στάθηκε έμπνευση για τη μετέπειτα πορεία μου. Για χρόνια η μητέρα μου διατηρούσε κατάστημα ρούχων. Μεγαλώνοντας, λοιπόν, σε ένα τέτοιο περιβάλλον, όπως καταλαβαίνεις, ήταν επόμενο να αναπτύξω μια σχέση αγάπης με τη μόδα. Έβλεπα από πολύ μικρός τον εαυτό μου να ασχολείται με το συγκεκριμένο αντικείμενο.
Βέβαια, πριν ασχοληθώ ενεργά με τη fashion σκηνή, ως λάτρης του μινιμαλισμού δεν αντιστάθηκα στις σπουδές τις αρχιτεκτονικής -κάτι το οποίο έχει ενταχθεί και στο στιλ της μετέπειτα δουλειάς μου ως fashion editor και σχεδιαστής. Ύστερα, συνέχισα τις σπουδές μου στο σχέδιο μόδας, για να ξεκινήσω λίγο μετά να δουλεύω σε εγχώρια περιοδικά και δίπλα σε καταξιωμένους Έλληνες σχεδιαστές. Μεγάλο κομμάτι της ζωής μου και καταλυτικό στοιχείο για την απόφαση να δημιουργήσω το δικό μου brand ήταν τα τρία χρόνια που πέρασα ως καλλιτεχνικός διευθυντής σε εταιρία ρούχων. Σε αυτό το διάστημα συνειδητοποίησα τι πραγματικά θέλω και τι θέλω να δημιουργήσω μέσα από την πορεία μου στη μόδα».
Με μια σταθερά πετυχημένη πορεία στον χώρο του styling, ωστόσο, γιατί κανείς να επενδύσει χρόνο και ενέργεια σε ένα άγνωστο πρότζεκτ, όπως ένα νέο brand; «Το HARD ήταν μια δημιουργική διέξοδος από τη βασική μου εργασία ως fashion editor. Ήταν ένα όραμα που μετά πέρασε στην πράξη. Ήθελα να δημιουργήσω έναν νέο κόσμο, με ένα καινούριο αλφάβητο. Έναν κόσμο άγνωστο ακόμα και σε εμένα τον ίδιο καθώς ακόμα και τώρα τον εξερευνώ. Τα Hard είναι ένα πάντρεμα από διαφορετικά στοιχεία -από έναν πίνακα έως ένα τραγούδι, όλα λειτουργούν ως πηγές έμπνευσης. Κάθε δημιουργία είναι ένας πολύπλοκος συνδυασμός, ο οποίος δημιουργικά με προκαλεί».
Ωραία όλα αυτά, αλλά σίγουρα το πρώτο πράγμα που προσέχει κανείς όταν κοιτά ένα μπλουζάκι Hard είναι το κυριλλικό αλφάβητο και πάντα απορούσα, πώς γεννήθηκε αυτή η ιδέα. Οπότε, η κουβέντα μας ήταν ευκαιρία να τον ρωτήσω. «Πρόκειται για ένα κράμα γραμμάτων γλώσσας και πολιτισμών. Παίρνοντας αφορμή από το κυριλλικό αλφάβητο προσπαθώ να αποτυπώσω έναν νέο κόσμο. Πρόκειται για ένα σύστημα γραφής που χρησιμοποιείται σε πολλές ανατολικές και σλαβικές γλώσσες. Ένας λόγος που το καθιστά ιδιαίτερο είναι ότι, μια γλώσσα που το χρησιμοποιεί, δε χρησιμοποιεί απαραίτητα όλα τα διαθέσιμα γράμματα. Η γραμμικότητα και η συμμετρία του είναι τα πρώτα πράγματα που πρόσεξα σε αυτό, καθώς και η έντονη ιστορία του μέσα στα χρόνια. Είναι εντυπωσιακό να βλέπεις την εξέλιξη μέσα στο πέρασμα του χρόνου είτε αυτό αφορά ένα αλφάβητο είτε μια ευρύτερη ιδέα».
Σίγουρα μπορούμε να πούμε ότι τα ρούχα του Γιώργου Μεσημέρη έχουν γίνει viral. Άραγε ο ίδιος περίμενε τέτοια αποδοχή και μάλιστα τόσο σύντομα; «Ομολογούμενος ήταν ένα ξάφνιασμα ακόμα και για εμένα, ποτέ δεν περίμενα τόση ανταπόκριση. Όμως το πιο σημαντικό για μένα είναι το ότι όσοι αγοράζουν το προϊόν θέλουν να γίνουν ένα με τον κόσμο του Hard» μου λέει και τον ρωτώ τι σημαίνει για εκείνο η λέξη «viral». «Πρέπει να έχεις να πεις μια ιστορία στο κοινό. Ο κόσμος έχει ανάγκη να δει κάτι διαφορετικό και αληθινό, μόλις το εντοπίζει το αναπαράγει και γίνεται viral. Όσο πιο αληθινή είναι η ιστορία που λες τόσο πιο εύκολο να ταυτιστεί και το κοινό μαζί της. Όμως το σημαντικό είναι το storytelling να βγαίνει από την καρδιά σου όσο ρομαντικό και να ακούγεται αυτό. Για αυτό και το μότο μας είναι “be a storyteller”. Έτσι κι αλλιώς ο κάθε ένας μας έχει μια ιστορία να πει, είτε φορά Hard είτε όχι».
Πέρα από τη λέξη Hard, που είναι και το όνομα του brand, βλέπουμε κι άλλες λέξεις γραμμένες με το χαρακτηριστικό αλφάβητο στα μπλουζάκια του. Ήθελα να μάθω αν έχουν έχουν κάποια ιδιαίτερη σημασία ή είναι απλά τυχαίες. «Η έμπνευση για την κάθε συλλογή έρχεται από διαφορετικά ερεθίσματα. Στην πρώτη συλλογή δεν μπορούσα να βγάλω από το μυαλό μου την εικόνα ενός μικρού παιδιού, στην Ε1 στον Πειραιά, να γράφει με κιμωλία στον τοίχο “there are no borders”. Όταν αποφάσισα να αρχίσω τα Hard ήξερα ότι το πρώτο θέμα που θα ασχοληθώ θα είναι το humanity. Προσπαθώ να λέω μια ιστορία προσωπική και η αφήγηση της γίνεται μέσα από τις λέξεις και της εικόνες που δημιουργώ. Τα Hard λειτουργούν για μένα σαν ένα είδος ψυχανάλυσης, βγάζω θέματα στην επιφάνεια και παλεύω με αυτά, τα αντιμετωπίζω και προχωράω στο επόμενο».
Σίγουρα, ένα από τα μέσα που βοηθούν ένα brand να γίνει δημοφιλές είναι και τα social media. Τι ρόλο έχουν παίξει στη δική του πορεία -ως brand owner αλλά και fashion editor; «Η εικόνα έχει τον πιο σημαντικό ρόλο για ένα brand με η χωρίς social media. Σίγουρα, με βοηθούν να μπορώ να ξετυλίξω την ιστορία της κάθε συλλογής. Όποτε για κάθε σεζόν το instagram του brand γίνεται και ο αφηγητής της εκάστοτε ιστορίας. Έτσι και το κοινό έχει τον χρόνο μα καταλάβει το θέμα και να μπορέσει να γίνει ένα με αυτό».
Και αφού πιάσαμε τα social media, του ζήτησα να μου πει την άποψή του για ένα από από τα πιο ισχυρά μέσα μάρκετινγκ του 2020, τους λεγόμενους influencers. «Αν έχεις ένα κοινό που σε ακολουθεί και μπορείς να ασκήσεις κάποια επιρροή σε αυτό, σίγουρα τότε έχεις ισχύ. Πολλοί influencers έχουν φορέσει ρούχα μου και εγχώριοι και από το εξωτερικό. Πιστεύω ότι η δουλειά του influencer είναι σαν τον στιλίστα -μπορεί να γεννήσει μια καινούργια ιδέα που δεν περιμένεις. Εκτιμώ και αναγνωρίζω τα άτομα που δουλεύουν και σέβονται αυτό που κάνουν, όπως και εγώ».
Ύστερα, η συζήτηση πήγε στη νέα γενιά Ελλήνων δημιουργών, για τους οποίους ο Γιώργος Μεσημέρης είχε μια πολύ σωστή άποψη. «Πάντα ήμασταν δημιουργικοί ως λαός και αυτό μπορούμε να το δούμε ανά τα χρόνια. Νομίζω τώρα η Αθήνα αποπνέει μια νέα κουλτούρα και αυτό το βλέπουμε μέσα από τους νέους σχεδιαστές, που υπάρχουν και δημιουργούν. Είναι δύσκολο να είσαι δημιουργικός μέσα σε σχετικά δύσκολες περιόδους, αλλά νομίζω ότι αυτό αποτέλεσε έμπνευση και δύναμη για πολλούς».
Ο ίδιος κατά καιρούς έχει συνεργαστεί με αρκετούς Έλληνες σχεδιαστές ως στιλίστας. «Δυο που θα ξεχωρίσω για το έργο τους είναι ο Γιώργος Ελευθεριάδης, που ήταν και ο πρώτος που συνεργάστηκα σαν στυλίστας όταν ήρθα στην Αθήνα, και η Ιωάννα Κουρμπελα, γιατί η αύρα της και το έργο της ταυτίζονται και είναι κάτι που δύσκολα συναντάς στις μέρες μας».
Ως άνθρωπος που ζει ουσιαστικά μέσα στη μόδα του έθεσα μια ερώτηση -που εγώ νόμιζα ότι θα ήταν δύσκολη, αλλά απάντησε μέσα σε δευτερόλεπτα. Τα 5 απαραίτητα fashion items για το καλοκαίρι, που κανείς συναντά παράλληλα στη γυναικεία, αλλά και την ανδρική ντουλάπα.
- Ένα oversized πουκαμισο
- Μια tailored βερμούδα
- Ένα navy blue μαγιό
- Μια μεγάλη τσάντα
- Ένα ζευγάρι εσπαντρίγιες
Τέλος, μιλήσαμε για μελλοντικά πρότζεκτ. «Το θέμα για τον χειμώνα θα είναι το ίδιο. Θα εξελίξουμε τη βασική έμπνευση, που ήταν ο ιστορικός πίνακας «Η Σχεδία της Μέδουσας» του Ζιρεκώ και θα βγάλουμε στην επιφάνεια τα σκοτεινά μηνύματα που κρύβει ο πίνακας. Εκτός από αυτό, θα γίνει μια επετειακή capsule collection μέσα στον Νοεμβρίου για τα 3 χρόνια Hard, η οποία θα αφηγηθεί μια εντελώς διαφορετική ιστορία».
Info: www.hardclo.com