Αεροσυνοδοί μπορούν να φορέσουν φούστα ή παντελόνι ανεξαρτήτως φύλου -Η πρωτοβουλία της Virgin Atlantic
Η βρετανική αεροπορική εταιρεία Virgin Atlantic άλλαξε την πολιτική στολών της κάνοντας ένα βήμα προς τη συμπεριληπτικότητα.
Οι φινετσάτες στολές της Βρετανικής αεροπορικής είναι σχεδιασμένες από την εμβληματική Vivienne Westwood και αποτελούνται από ένα κόκκινο σακάκι και μια φούστα μολύβι ή μια μπορντό στολή. Το πλήρωμα, οι πιλότοι και το προσωπικό εδάφους δεν είναι πλέον υποχρεωμένοι να φορούν το σύνολο που αντιστοιχεί στο βιολογικό τους φύλο, αλλά μπορούν αντ' αυτού να επιλέξουν όποια στολή αντικατοπτρίζει καλύτερα την ταυτότητα φύλου τους.
Η Virgin εξήγησε πως αυτή η απόφασή της αντανακλά την ποικιλομορφία του εργατικού δυναμικού της και αποσκοπεί στο να ενισχύσει την καμπάνια της κατά των αποκλεισμών.
Αυτή η πρωτοποριακή κίνηση είναι μέρος μιας σειράς μέτρων που αποσκοπούν στην χαλάρωση των ενδυματολογικών κανόνων της αεροπορικής εταιρείας.
Το 2019, η Virgin Atlantic κατάργησε την υποχρεωτική απαίτηση μακιγιάζ για το γυναικείο προσωπικό και επέτρεψε στις γυναίκες να φορούν παντελόνια και φλατ παπούτσια. Nωρίτερα φέτος, έγινε επίσης η πρώτη αεροπορική εταιρεία του Ηνωμένου Βασιλείου που επέτρεψε τα ορατά τατουάζ.
Προαιρετικά, οι υπάλληλοι της αεροπορικής εταιρίας θα μπορούν αν θέλουν να φοράνε μια κονκάρδα στην οποία θα αναγράφονται οι αντωνυμίες που προτιμούν ώστε να μπορεί τόσο το πλήρωμα όσο και οι ταξιδιώτες να τις φορούν και να τούς απευθύνονται με τον επιθυμητό τρόπο.
Οι επιβάτες, μπορούν επίσης να επιλέξουν να φορούν κονκάρδες αντωνυμίας. Οι ουδέτεροι ως προς το φύλο κωδικοί "U" ή "X" είναι πλέον διαθέσιμοι στο σύστημα κρατήσεων της αεροπορικής εταιρείας, μαζί με τον τίτλο "Mx." για άτομα που κατέχουν διαβατήρια ουδέτερου φύλου, τα οποία είναι προς το παρόν διαθέσιμα μόνο στην Ινδία, το Πακιστάν και τις ΗΠΑ.
Στην ανακοίνωση των νέων κανόνων, η Virgin Atlantic αναφέρει: «Η πολιτική αυτή προασπίζεται την ατομικότητα των ανθρώπων της Virgin Atlantic, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να φορούν τα ρούχα που εκφράζουν το φύλο με το οποίο ταυτίζονται».
Ο Juha Järvinen, εμπορικός διευθυντής της Virgin Atlantic, δήλωσε: «Είναι πολύ σημαντικό να δίνουμε τη δυνατότητα στους ανθρώπους μας να αγκαλιάζουν την ατομικότητά τους και να είναι ο πραγματικός τους εαυτός στη δουλειά. Για το λόγο αυτό θέλουμε να επιτρέψουμε στους ανθρώπους μας να φορούν τη στολή που τους ταιριάζει καλύτερα και τον τρόπο με τον οποίο ταυτίζονται και να διασφαλίσουμε ότι οι πελάτες μας θα απευθύνονται με τις προτιμώμενες αντωνυμίες τους».
Η κίνηση αυτή υποστηρίζεται από έρευνες που δείχνουν ότι το να επιτρέπεται στο προσωπικό να ενστερνίζεται την ταυτότητα του στο χώρο εργασίας δημιουργεί καλύτερη εμπειρία τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για τους πελάτες. Τα δεδομένα - που συλλέχθηκαν από την 3Gem το 2022 για λογαριασμό της Virgin - διαπίστωσαν ότι αυξάνεται η ψυχική ευεξία κατά 49% και το αίσθημα ευτυχίας κατά 65%. Η Virgin Atlantic ελπίζει ότι η κίνηση αυτή θα την εδραιώσει ως "την πιο περιεκτική αεροπορική εταιρεία στους αιθέρες".
Το πρόσωπο της εν λόγω καμπάνιας είναι η υπέρμαχος της LGBTQ+ κοινότητας και κριτής του "RuPaul's Drag Race", Michelle Visage.
Σε ένα βίντεο που αναρτήθηκε στο Instagram, η ίδια εκφράζει την προσωπική της δέσμευση να προωθήσει τη συμπεριληπτικότητα: «Ως μητέρα ενός non-binary παιδιού και ως σύμμαχος της LGBTQ+ κοινότητας, αυτές οι προσπάθειες της Virgin Atlantic για την προώθηση της συμπεριληπτικότητας για τους ανθρώπους της είναι εξαιρετικά σημαντικές και προσωπικές για μένα.»
«Αυτή η πολιτική επιτρέπει σε όλους να έχουν μια θέση στο τραπέζι. Δεν πρόκειται για την αφαίρεση από κανέναν. Απλώς επιτρέπει σε όλους από την κοινότητα να έχουν φωνή», προσθέτει ο non-binary καλλιτέχνης και ακτιβιστής Tyreece Nye - ένας άλλος διάσημος υπέρμαχος της αλλαγής της πολιτικής.