Ο Μιχαήλ Αλέξανδρος Πάσσος έβαλε στο παρδαλό κατσίκι κόκκινες γόβες και λάνσαρε το brand που συνδυάζει χιούμορ και στιλ
Ποιος θα περίμενε ότι το «Παρδαλό Κατσίκι» θα γινόταν πηγή έμπνευσης για να δημιουργηθεί ένα ελληνικό fashion brand, διαφορετικό και με προσωπικότητα. Ο Μιχαήλ Αλέξανδρος Πάσσος, λοιπόν, εμπνεύστηκε από μια παραδοσιακή φιγούρα της ελληνικής παράδοσης και δοκίμασε τις δυνάμεις του στο design. Το αποτέλεσμα; Ένα ξεχωριστό πρότζεκτ με ψυχή, που τιμά τα εγχώρια στοιχεία και τα συνδυάζει με τη σύγχρονη αισθητική, το χιούμορ και το στιλ. Αλλωστε, μπλουζάκι με το χαρακτηριστικό κατσικάκι φορά και ένας βραβευμένος με δύο Όσκαρ ηθοποιός, ο Τομ Χανκς!
Τον περασμένο Μάιο ο Μιχαήλ μου είπε ότι θα εγκαινίαζε το νέο του showroom. Του υποσχέθηκα ότι θα πάω, αλλά (life happened) δεν τα κατάφερα. Υστερα από έναν χρόνο γεμάτο «αύριο», «από βδομάδα», «τον επόμενο μήνα», η συζήτησή μας ήταν η τέλεια αφορμή για πάω (επιτέλους) να δω τον νέο του χώρο από κοντά και να «τσεκάρω» και την καλοκαιρινή συλλογή «The Motley Goat» (φεύγοντας, πήρα και τρία νέα μπλουζάκια για τη συλλογή μου).
Το «Παρδαλό Κατσίκι» είναι το ζωάκι που σίγουρα έχετε δει τυπωμένο σε στιλάτα t-shirts (και όχι μόνο) και το λογότυπο του brand που μπορεί να μετρά λίγα χρόνια ζωής, κρατά όμως μια σταθερά ανοδική πορεία και αποτελεί ύμνο στην ελληνικότητα.
Μπαίνοντας, του είπα καλορίζικο και αφού μου υπενθύμισε ότι έχει ήδη έναν χρόνο που άνοιξε, μου είπε ότι ήταν πάντα ένας από τους στόχους του η δημιουργία ενός χώρου όπου θα μπορεί κανείς να βρει συγκεντρωμένη όλη τη συλλογή. «Όταν λοιπόν ο κατάλληλος χώρος βρέθηκε και οι συνθήκες το επέτρεπαν δημιουργήσαμε το showroom, με χαλαρό αλλά κομψό, ρετρό σχεδιασμό, που αντικατοπτρίζει απόλυτα την ελληνική φινέτσα και τη φιλοσοφία του brand. Ελπίζω να γίνει ένας χώρος συνάντησης ανθρώπων που αγαπούν το καλό design» μου λέει.
Του κάνω την ερώτηση που πολλοί σκέφτονται και θα ήθελαν να του κάνουν, γιατί «παρδαλό κατσίκι»; Τυχαία, μου λέει ο ίδιος. «Ασχολούμαι αρκετά χρόνια πια με τη μόδα, κοντεύω πλέον τα δέκα, οι σπουδές μου όμως και η προϋπηρεσία μου ήταν στα οικονομικά και το marketing. Όταν λοιπόν αποφάσισα να ασχοληθώ και με τον σχεδιασμό, η πρώτη μου σκέψη ήταν πως «θα γελάσει και το παρδαλό κατσίκι», γιατί μου έλειπε το training! Η έκφραση αυτή έκανε το κλικ μέσα μου, λόγω της ελληνικότητάς της. Βέβαια, οδήγησε και στον σχεδιασμό του λογότυπου. Τελικά επικράτησε χωρίς πολλές δεύτερες σκέψεις».
Σκέφτομαι ότι, η αξιόλογη πορεία του στο μάρκετινγκ τον βοήθησε στο λανσάρισμα του brand και στον σχεδιασμό της στρατηγικής του, σωστά; «Σωστά. Στο λανσάρισμα του brand, είχα ήδη τη γνώση και μια σχετική εμπειρία προκειμένου να μην απευθυνθώ σε άλλους επαγγελματίες, ενώ ειδικά για το marketing, η εικόνα του brand είναι συνυφασμένη με τον δημιουργό της, άρα αποτελεί κατά κάποιο τρόπο προέκταση της δικής μου προσωπικότητας. Ωστόσο, το βιογραφικό μου ενίοτε υπήρξε και εμπόδιο. Γιατί ακριβώς επειδή είχα πλήρη αντίληψη του πόσο εύκολα μπορείς να ξεφύγεις οικονομικά, είχα και άγχος, ειδικά την πρώτη, δύσκολη περίοδο που έχτιζα το brand και έπαιρνα τις σχετικές αποφάσεις».
Περίμενε όμως τα ρούχα του να γίνουν τόσο δημοφιλή, τόσο σύντομα; «Η αλήθεια είναι πως παρόλο που το brand υπάρχει εδώ και λίγα χρόνια την επιτυχία που σημειώνει δεν την περίμενα! Ειδικά, δεδομένης και της κατάστασης στην αγορά». Που τη βασίζει, όμως, ο ίδιος; «Να σου πω, πιστεύω ότι είναι συνδυασμός παραγόντων. Δηλαδή, τα σχέδια μας είναι ιδιαίτερα, χαρακτηριστικά και “ερωτεύσιμα”, αλλά και το όλο concept του brand ξεφεύγει από αυτά που βλέπουμε συνήθως. Διαφέρει και λόγω της καινοτομίας στον σχεδιασμό, της αγάπη για τις φυσικές πρώτες ύλες και της υπεύθυνης παραγωγής».
Κάνοντας μια βόλτα στο showroom και χαζεύοντας τα ρούχα του -κάποια τα είχα ξαναδεί, άλλα τα έβλεπα για πρώτη φορά- πρόσεξα ότι, ενώ ξεκίνησε μόνο με T-Shirts, η συλλογή του περιλαμβάνει πολλά περισσότερα items πλέον. «Ναι, η συλλογή πια έχει επεκταθεί αρκετά. Μαγιό, τσάντες, σακίδια, sweatshirts, παντελόνια γυμναστικής, ζακέτες, ενώ ετοιμάζουμε και την πρώτη μας σειρά με σπορ φορέματα για τον ερχόμενο χειμώνα. Επιπλέον, σε συνεργασία με άλλα αξιόλογα ελληνικά brands, έχουμε δημιουργήσει μία σειρά από δερμάτινα σανδάλια, τα The Motley GoatXOumies, και μια σειρά από μεταξωτά φουλάρια, The Motley GoatΧMagnadi -όλα κατασκευασμένα στο χέρι από Έλληνες παραγωγούς».
Λόγω της φετινής άνοιξης, η οποία ήταν εντελώς διαφορετική και πρωτόγνωρη για κάθε κάτοικο αυτού του πλανήτη, ο Μιχαήλ προτείνει για το φετινό καλοκαίρι χαρούμενα χρώματα, ευχάριστα prints και ρούχα σε άνετες γραμμές που θα μας κάνουν να αισθανθούμε ανάλαφροι και ελεύθεροι -στοιχεία που η συλλογή του τιμά δεόντως.
Με τα ρούχα του να διακρίνονται από τη seasonless φιλοσοφία, ο Μιχαήλ απλώς εμπλουτίζει τη συλλογή του με κομμάτια που φοριούνται όλο τον χρόνο και δεν καταργεί σχέδια -κάτι που ανταποκρίνεται και στη νέα φιλοσοφία της μόδας που θέλει τα brands eco-conscious.
Τότε η συζήτηση έρχεται στο λεγόμενο φαινόμενο του fast-fashion, για το οποίο ο ίδιος έχει πολλά να πει. «Οπως φαντάζομαι θα ξέρεις, η βιομηχανία της μόδας είναι από τις πλέον επιβαρυντικές για το περιβάλλον και το ζήτημα αυτό έχει οξυνθεί με την έλευση των fast fashion αλυσίδων, αλλά και από το instagram. Με βάση αυτό αλλά και τις δικές μου προσωπικές ανησυχίες αποφάσισα εξαρχής η δική μου συλλογή να μην έχει εποχικότητα και να βασίζεται όσο το δυνατόν σε φιλικές προς το περιβάλλον πρώτες ύλες και πρακτικές.
Επένδυσα στην βιώσιμη ανάπτυξη του label, από κοινού με ένα δυνατό και ξεκάθαρο concept και ποιοτικές πρώτες ύλες. Έτσι, το 80% των ειδών μας είναι από πιστοποιημένο οργανικό βαμβάκι ενώ τα περισσότερα είδη έχουν δημιουργηθεί από φυσικές πρώτες ύλες. Tα χρώματα των εκτυπώσεων είναι οικολογικά και υδατοδιαλυτά, ενώ ακόμα και τα σανδάλια βάφονται με φυτικές βαφές. Μάλιστα, το ανανεωμένο μας website θα έχει μια ξεχωριστή κατηγορία αποκλειστικά για κωδικούς που έχουν παραχθεί με βιώσιμες μεθόδους και οικολογικό πρόσημο. Οπότε, αντιλαμβάνεσαι ότι τόσο ως εταιρεία, όσο και εμένα ως άνθρωπο, το fast-fashion μας βρίσκει εντελώς αντίθετους».
Τι θα συμβούλευε κάποιον που θέλει να ξεκινήσει την πορεία του στη μόδα, ώστε να ξεκινήσει με γερές βάσεις;«Να έχει απεριόριστη υπομονή για ξεκίνημα! Να είναι προετοιμασμένος για πολλές δυσκολίες σε όλους τους τομείς αλλά και αρκετές χαρές και κατακτήσεις. Να έχει μια σαφή εικόνα για το που απευθύνεται και ρεαλιστικούς στόχους για την πρώτη, δύσκολη τριετία από το ξεκίνημα του».
Λίγο πριν τελειώσει η συζήτησή μας, μου δείχνει το T-Shirt με το «Γάλα Κατσίκας» που πήρα και μου είπε ότι αυτό είχε πάρει και η Ρίτα Γουίλσον στον Τομ Χανκς, στις διακοπές τους στην Αντίπαρο! «Εντυπωσιάστηκε με το σχέδιο αλλά και την ελληνική γραφή πάνω στο print. Ήταν μεγάλη χαρά για μας, και μάλιστα ένας από τους λόγους που συμπλήρωσα τη συλλογή με το σχέδιο Κατσικίσιο Τυρί, ήταν αυτός! Πιστεύω πως και φέτος θα επιλέξει κάποιο με ελληνική γραφή. Το Γάλα Κατσίκας ήταν πράγματι έμπνευση της στιγμής και πιστεύω πως αποδόθηκε πολύ όμορφα, με μια δόση χιούμορ και ρετρό. Φέρνει στον νου μια vintage συσκευασία εβαπορέ γάλακτος που νομίζω οι περισσότεροι έχουμε συνδέσει με την παιδική μας ηλικία»!
Όσον αφορά στα μελλοντικά του σχέδια, ο Μιχαήλ μου λέει ότι έχει ήδη ξεκινήσει να δουλεύει την καλοκαιρινή συλλογή του 2021, νέα σχέδια σε ρούχα, αλλά και ένα άνοιγμα σε lifestyle είδη, όπως αρωματικά κεριά πολυτελείας και άλλα που θα μας πει σύντομα. «Παράλληλα, σε λίγο καιρό θα είναι έτοιμο το νέο μας website και ένα συνολικό ανανεωτικό rebranding!» προσθέτει. Αναμένουμε, λοιπόν!