Λευκό παντού: Η Hermès παρουσιάζει τα νέα της είδη για το σπίτι στο Μιλάνο
Ο αυστηρός λευκός μινιμαλισμός κυριαρχεί στην τελευταία εγκατάσταση της Hermès για την Εβδομάδα Σχεδίασης του Μιλάνου, που δημιουργήθηκε ως ένας στοχαστικός φόντος για την έντονα χρωματιστή συλλογή ειδών σπιτιού της μάρκας.
Η Hermès, πιστή στο ετήσιο ραντεβού της με το design, επιστρέφει στο La Pelota - έναν παλιό αθλητικό χώρο της δεκαετίας του ’40, που έχει φιλοξενήσει στο παρελθόν εντυπωσιακές εγκαταστάσεις, όπως πύργους από φωτιζόμενο χαρτί και γλυπτά από πέτρα και πηλό.
Φέτος, οι καλλιτεχνικοί διευθυντές Charlotte Macaux Perelman και Alexis Fabry επέλεξαν να απομακρυνθούν από την έμφαση στην παραδοσιακή χειροτεχνία των προηγούμενων ετών. Αντ’ αυτού, επέλεξαν μεγάλα, σχεδόν άχρωμα λευκά κουτιά, δημιουργώντας ένα αφαιρετικό σκηνικό για τη νέα συλλογή ειδών σπιτιού
Η εγκατάσταση της Hermes στη Deshing Week 2025 του Μιλάνου
Τα κουτιά, τοποθετημένα πάνω σε λευκό δάπεδο σαν πλίνθοι, φωτίζονται από χρωματιστές ανταύγειες που σπάνε την ουδετερότητα του χώρου.

«Για να σχεδιάσεις και να κατασκευάσεις ένα αντικείμενο, χρειάζεσαι ένα κουτί», εξηγεί στο Dezeen η Macaux Perelman. «Η σκηνοθεσία αυτή είναι μια αναζήτηση του ίδιου του αντικειμένου».
Τα μεγάλα λευκά κουτιά έχουν εγκοπές και εσοχές, μέσα στις οποίες παρουσιάζονται τα αντικείμενα της συλλογής σαν να βρίσκονται σε μουσειακή προθήκη.

Ανάμεσα στα εκθέματα ξεχωρίζει ένα λακαρισμένο, ευθύγραμμο γυάλινο τραπεζάκι σχεδιασμένο από τον Λονδρέζο Tomás Alonso. Το τραπέζι συνοδεύεται από ένα στρογγυλό καπάκι από ιαπωνικό κέδρο, το οποίο περιστρέφεται και περιλαμβάνει ροζ δερμάτινο μαξιλάρι στο εσωτερικό του.

Ο Ιρλανδός σχεδιαστής Nigel Peake παρουσίασε ένα σερβίτσιο 33 τεμαχίων, ζωγραφισμένο στο χέρι με υδατογραφία, τοποθετημένο μέσα σε ένα από τα κουτιά, σαν να περιμένει να σερβιριστεί.
Χειροποίητα κοσμήματα από υφαντό κασμίρ της Hermès εκτίθενται σαν έργα τέχνης μέσα στις εσοχές. Γυάλινα βάζα, από φυσητό γυαλί, «φορούν» δερμάτινες κουβέρτες με καρό μοτίβα, που παραπέμπουν σε κουβέρτες αλόγων – μια ξεκάθαρη αναφορά στην ιππική παράδοση του οίκου.

Σε άλλο σημείο της εγκατάστασης, ένα ριχτάρι του καλλιτέχνη Amer Musa, με βάση το Παρίσι, παρουσιάζει απλικέ πουά μοτίβα εμπνευσμένα από παιδικά παιχνίδια.
Σύμφωνα με την Macaux Perelman, ο απλός σχεδιασμός του χώρου έχει ως στόχο να δώσει έμφαση στα ίδια τα αντικείμενα: «Τα έπιπλα, τα υφάσματα και τα αντικείμενα ζωντανεύουν μέσα σε αυτό το λιτό πλαίσιο. Όπως το μαρμάρινο μπλοκ για τον γλύπτη, έτσι και το κουτί περιέχει το αντικείμενο, την ιδέα και το όνειρο που το εμπνέει».

Σε όλη την πόλη, δεκάδες εκθέσεις και εγκαταστάσεις πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της Design Week Μιλάνου. Η A-Poc Able Issey Miyake και το στούντιο Atelier Oï παρουσίασαν λεπτεπίλεπτα φωτιστικά από σύρμα και ύφασμα, ενώ ο Γάλλος σχεδιαστής Pierre Renart δημιούργησε έναν πάγκο και μια σειρά από καρέκλες από καρυδιά και δέρμα για τη Longchamp.
Η έκθεση της Hermès είναι ανοιχτή στο κοινό στο La Pelota, έως τις 13 Απριλίου 2025.