Όσα πρέπει να ξέρεις για τον «Batman» -Τι λένε οι πρωταγωνιστές της πολυαναμενόμενης ταινίας
Η ταινία βγαίνει στις κινηματογραφικές αίθουσες στις 3 Μαρτίου με τον Ρόμπερτ Πάτινσον να φοράει τη στολή του θρυλικού ήρωα.
Η νέα εκδοχή του Batman στρέφεται στο ξεκίνημα του, με τον ήρωα να εκτελεί χρέη ντετέκτιβ στα χνάρια ενός νοσηρού κατά συρροή δολοφόνου, παρουσιάζοντας την πιο σκοτεινή και γειωμένη εκδοχή του μύθου.
Ο Ρόμπερτ Πάτινσον (Tenet) είναι ο νέος Μπάτμαν/Μπρους Γουέιν, ένας πραγματικά Σκοτεινός Ιππότης στην πρώτη γνήσια αστυνομική περιπέτεια μυστηρίου του αυτόκλητου τιμωρού της Γκόθαμ. Την πρωτότυπη υπερπαραγωγή σκηνοθετεί ο Ματ Ριβς που συγκεντρώνει γύρω από τον Πάτινσον ένα πανίσχυρο καστ. Τον ρόλο της αινιγματικής Κατγούμαν υποδύεται η εντυπωσιακή Ζόι Κράβιτς, ο Κόλιν Φάρελ είναι αγνώριστος ως Πιγκουίνος, ο Πολ Ντέινο στοιχειώνει ως Γρίφος, ο Άντι Σέρκις ενσαρκώνει ιδανικά τον συνοδοιπόρο Άλφρεντ, ο Τζέφρι Ράιτ είναι ο υπαστυνόμος Τζέιμς Γκόρντον, ενώ οι Τζον Τορτούρο ενσαρκώνει επιβλητικά τον αρχιμαφιόζο.
Η υπόθεση της ταινίας
Πάνω από ένα χρόνο τώρα, ο Μπρους Γουέιν βυθίζεται στο σκοτάδι της Γκόθαμ ως ο Μπάτμαν που σπέρνει τον φόβο στις καρδιές των εγκληματιών. Με μόνους συμμάχους τον Άλφρεντ και τον Τζέιμς Γκόρντον, ο μοναχικός τιμωρός δίνει σάρκα και οστά στην εκδίκηση για χάρη των συμπολιτών του. Όταν ένας κατά συρροή δολοφόνος στοχεύσει στην ελίτ της πόλης, ένα μονοπάτι από γρίφους οδηγεί την έρευνα του Μεγαλύτερου Ντετέκτιβ του Κόσμου στον υπόκοσμο, όπου θα συναντήσει χαρακτήρες όπως η Σελίνα Κάιλ/Κατγούμαν, ο Όσβαλντ Κόμπλποτ/Πιγκουίνος, ο Κάρμαϊν Φαλκόνε και ο Έντουαρντ Νάστον/Γρίφος. Όσο η κλίμακα του νοσηρού σχεδίου ξεδιπλώνεται, ο Μπάτμαν πρέπει να συνάψει καινούριες συμμαχίες, να αποκαλύψει τον ένοχο και να αποδώσει δικαιοσύνη για την κατάχρηση εξουσίας και τη διαφθορά που έχουν καταστρέψει την Γκόθαμ Σίτι.
Οι δηλώσεις των Πάντινσον- Κράβιτς- Φάρελ
Σ’ αυτή την εκδοχή της ταινίας οι δημιουργοί ανέβασαν τον πήχη ντύνοντας την ιστορία με ένα πέπλο μυστηρίου που καλείται να λύσει ο σταυροφόρος με την κάπα.
Ο Πάτινσον εκτίμησε την οξυμμένη διττότητα του χαρακτήρα. «Δεν με ενδιέφερε να κάνω ταινία με υπερήρωα, αλλά ο Μπάτμαν πάντα κατείχε μια ξεχωριστή θέση και οντότητα. Ο Ματ Ριβς (σκηνοθέτης, συν-σεναριογράφος, παραγωγός) έχει μία συναρπαστική προσέγγιση στον χαρακτήρα. Ο Μπρους είναι μόνος και τον διακρίνει η απόγνωση και η απαισιοδοξία, κι αυτό ήταν μια ενδιαφέρουσα ερμηνεία του χαρακτήρα» αναφέρει ο πρωταγωνιστής.
Αυτή η μεταφορά του Μπάτμαν στα πρώτα του χρόνια και η αλλαγή στη συναισθηματική και ψυχολογική στόφα του χαρακτήρα, αποπροσανατόλισε αρχικά τον ηθοποιό. «Δεν μπορούσα να καταλάβω γιατί ο Μπρους Γουέιν ήταν τόσο ριζικά διαφορετικός. Μετά κατάλαβα ότι δεν είναι ένας γόης σε αυτή την ιστορία. Στις προηγούμενες ταινίες, αυτό ήταν καθοριστικό, οπότε μου φάνηκε παράξενο το σενάριο. Ο Μπρους είναι τελείως μόνος και απομονωμένος, και άρα συναρπαστικός. Ο Μπρους δεν ξέρει αν θα σώσει τον κόσμο, δεν ξέρει αν ο Μπάτμαν θα τα καταφέρει, αλλά δεν έχει άλλη επιλογή. Τον διακρίνει απόγνωση».
Όταν βυθίστηκε στον πυρήνα του χαρακτήρα, ο Πάτινσον αναζήτησε να βρει ποιος είναι ο Μπρους Γουέιν και όχι ποιος είναι ο Μπάτμαν. «Ο Μπρους είναι ένας χαρακτήρας με εμμονές και νομίζω ότι η ιδέα του Μπάτμαν ήταν προϊόν χρόνιας ζύμωσης» λέει ο ηθοποιός. «Αλλά σε αυτό το στάδιο, δεν έχει μεγάλη πρόσβαση στην τεχνολογία για να έχει πλεονέκτημα, έχει απλώς μία αλεξίσφαιρη στολή, ένα Μπάτμομπιλ και μερικά γκάτζετ, όλα στοιχειώδη. Οπότε, είναι πολύ επιρρεπής στο λάθος, αλλά το προσπαθεί. Παίζει εκτός έδρας. Νιώθω ότι θέλει να αναπαραστήσει τη νύχτα που πέθαναν οι γονείς του». Κάτι σαν τον ορισμό της τρέλας για έναν άντρα στα όρια, που προσπαθεί να σώσει μία πόλη στα πρόθυρα της καταστροφής. «Έχει να κάνει με το άλτερ έγκο και την ταυτότητα» λέει ο ηθοποιός. «Αν βάλει τη στολή και πιστέψει σε αυτή, τον ανυψώνει ως οντότητα. Δεν είναι ο Μπρους, είναι ο Μπάτμαν. Ήθελα να είναι λιγότερο ανθρώπινος με τη στολή. Ήθελα να περάσει αυτό στις κινήσεις του. Ο Μπρους προσπαθεί ακόμα να καταλάβει ποιος είναι ο Μπάτμαν. Οι μάχες που δίνει μοιάζουν προσωπικές. Ο λόγος που υπερτερεί είναι γιατί κάθε φορά που παλεύει με έναν άγνωστο είναι σαν να τον έχει πλήξει προσωπικά. Φαντάζεται ότι ο αντίπαλος του είναι το άτομο που σκότωσε τους γονείς του. Τελικά, δεν κερδίζει κανείς έτσι, γιατί αν μάχεσαι τόσο συναισθηματικά, κάνεις λάθη και χάνεις. Αλλά δεν νομίζω ότι νοιάζεται να επιβιώσει, απλώς θέλει να πονάει τους άλλους και να αποδώσει τη δική του αμφισβητήσιμη έννοια δικαίου».
Η Ζόι Κράβιτς υποδύεται τη μοιραία γυναίκα με τα κρυμμένα χαρτιά που είναι εξίσου αινιγματική όσο και ο συνεργάτης της στην πάταξη του εγκλήματος. «Η ταινία εξερευνά μία γκρίζα περιοχή, δεν είναι όλα καλά ή κακά. Οι χαρακτήρες είναι περίπλοκοι. Για μένα, αυτό κάνει την ταινία πραγματικά ενδιαφέρουσα» λέει η ηθοποιός.
«Είχε σημασία για εμένα να μη φανεί θύμα εξαιτίας του παρελθόντος της» λέει η Κράβιτς. «Αυτό μπορεί να είναι παγίδα για γυναικείους χαρακτήρες σαν αυτή και δεν νομίζω ότι είναι αυτή η περίπτωση. Είναι πολύ σκληρή, έχει επιβιώσει μέχρι σήμερα, έχει κίνητρο να πολεμήσει για τους άλλους που είναι στην ίδια θέση».
Η συνάντηση της με τον Μπάτμαν μοιάζει να είναι μοιραία. Η έρευνα του διασταυρώνει τα μονοπάτια τους, αλλά σύμφωνα με την Κράβιτς, η συνάντηση τους ήταν αναπόφευκτη, αφού στην ουσία μάχονται για το ίδιο πράγμα με διαφορετικές μεθόδους. «Το παρελθόν της είναι ξεκάθαρο στο σενάριο» λέει η ηθοποιός. «Για εμένα είχε περισσότερο να κάνει με το τι συνέβη τότε και τώρα, πώς μπόρεσε να επιβιώσει, πώς κατέληξε εκεί που είναι τώρα, γιατί θεωρεί σημαντικό να μάχεται για αυτά που πιστεύει. Μίλησα στον Ματ για την ιδέα με τις αδέσποτες γάτες. Είναι η ίδια αδέσποτη και πιστεύει ότι και ο Μπάτμαν είναι αδέσποτος. Συνδέονται σε αυτό το σημείο».
Η ηθοποιός ήθελε πολύ να βάλει τη σφραγίδα της στον χαρακτήρα. «Δεν ήθελα να επικεντρωθώ στο να κάνω τον χαρακτήρα εμβληματικό ή σέξι ή οτιδήποτε θα περίμενε κανείς. Ήθελα να δείξω το πνεύμα της. Δεν είναι συχνό να έχουμε έναν σύνθετο γυναικείο χαρακτήρα, ειδικά σε τόσο μεγάλες ταινίες» λέει η ηθοποιός. «Συγκινήθηκα με την ιστορία της, το παρελθόν της, τον πόνο της, τον αγώνα και το σθένος της. Είναι ένας χαρακτήρας που στέκει όχι ως συμπληρωματικός ή ως ένα όμορφο κορίτσι με κολλητά ρούχα. Δεν χρειάζεται κανέναν σωτήρα και την ίδια στιγμή όταν διάβαζα το σενάριο, την ένιωθα πραγματικά. Έχει μία σημαντική δική της ιστορία που πρέπει να ειπωθεί».
Η Κράβιτς ενθουσιάστηκε με τον τρόπο που παίζει η Σελίνα με τον Μπάτμαν. «Είναι σαν τη γάτα με το ποντίκι» λέει η ηθοποιός χαμογελώντας. «Αγάπη και μίσος με μία λεπτή γραμμή ανάμεσα τους. Έχουν βαθιά ψυχική σύνδεση. Ακόμα κι αν βλέπουν τα πράγματα διαφορετικά και προέρχονται από διαφορετικό υπόβαθρο, πιστεύουν και οι δύο στο δίκαιο... αν και οι απόψεις τους για τη δικαιοσύνη είναι κάπως διαφορετικές. Είναι και οι δύο άνθρωποι που όχι μόνο παλεύουν για αυτό που πιστεύουν, αλλά και που δεν φοβούνται να πεθάνουν για αυτό που πιστεύουν. Πράγμα πολύ σπάνιο».
Ο Κόλιν Φάρελ ήταν ενθουσιασμένος για τη συνεργασία του με τον σκηνοθέτη και μεταμορφώθηκε εντελώς για τον ρόλο. «Το σενάριο ήταν εκπληκτικό. Είχε βάθος και κάθε χαρακτήρας έχει παρελθόν και ψυχολογικό υπόβαθρο. Η σιλουέτα του χαρακτήρα μου είναι -σε αυτή την ταινία- πολύ δραματική και διαφορετική. Μοιάζω με πιγκουίνο και με κορίνα μπόουλινγκ. Όταν είδα το πρόσωπο του Πιγκουίνου για πρώτη φορά, έμεινα άφωνος. Είναι η πρώτη φορά που επεμβαίνουν τόσο πολύ στο πρόσωπο μου και είμαι απόλυτα ευγνώμων στην ομάδα του μακιγιάζ που το πήγε μέχρι τέλους».
Η φυσιογνωμική μεταμόρφωση βοήθησε τον Φάρελ να μπει στο πετσί του ρόλου. «Ο Οζ έχει συναίσθηση της εικόνας του, της εμφάνισης του» λέει ο Φάρελ «Ξέρει τα σωματικά του χαρακτηριστικά, τις αναπηρίες του, το τρέμουλο στο δεξί του πόδι. Φέρει πάνω του την ταλαιπωρία της ζωής που έχει κάνει. Το πρόσωπο του είναι σημαδεμένο από τη ζωή και είχε ενδιαφέρον να δημιουργήσουμε μία ιστορία για κάθε σημάδι και κάθε πρόβλημα που έχει. Μας έδωσε έμπνευση για την κίνηση του, το περπάτημα και τις χειρονομίες του».
Την πρώτη φορά που ολοκληρώθηκε η εμφάνιση του, που χρειάστηκε τέσσερις ώρες, ο Φάρελ δεν ένιωσε καμία ταλαιπωρία. Ακριβώς το αντίθετο. «Ήταν μία συναρπαστική εμπειρία στα 20 χρόνια που κάνω ταινίες» λέει ο ηθοποιός. «Δεν είμαι υπερβολικός. Επίσης, μπόρεσα να πειραματιστώ με τη φωνή του. Ο νεότερος γιος μου ήρθε στο γύρισμα όταν ολοκληρωνόταν το κουστούμι και η αντίδραση του ήταν για μένα πολύ μοναδική εμπειρία».
Για τον ηθοποιό, η φωνή του Πιγκουίνου σήμαινε να ανακαλύψει έναν άλλο τρόπο ομιλίας που καλύπτει την ιρλανδική του καταγωγή. «Έκανα μαθήματα με έναν υπέροχο δάσκαλο προφοράς που προσεγγίζει την ομιλία μέσα από κοινωνικά και ψυχολογικά κριτήρια. Έχει να κάνει με την καταγωγή του χαρακτήρα, με την περίοδο που γεννήθηκε, την ανατροφή του, τις ψυχολογικές επιπλοκές του μεγαλώματος του, πώς επηρεάστηκε η συμπεριφορά του κτλ. Ήταν σαν ανθρωπολογική μελέτη στην ιστορία ενός και μόνο ανθρώπου».
Backstage ιστορίες από τα γυρίσματα
Η ταινία γυρίστηκε την περίοδο της πανδημίας και αντιμετώπισε πολλά προβλήματα, όπως μεταξύ άλλων, ο Ρόμπερτ Πάτινσον νόσησε με covid-19.
Μια ανάσα πριν την πρεμιέρα της ταινίας, στις 3 Μαρτίου βγαίνει στις ελληνικές αίθουσες, συγκεντρώσαμε τις άγνωστες ιστορίες πίσω από τα γυρίσματα.
- Ο Πάτινσον προπονήθηκε για επτά εβδομάδες για τις ανάγκες της ταινίας, ειδικά για τις σκηνές της μάχης στην πλατφόρμα του σιδηροδρομικού σταθμού της Γκόθαμ.
- Η Ζόι Κράβιτς έκανε τάε κβο ντο από τα έντεκα της χρόνια. Δάσκαλος της ήταν ο Ρομπ Αλόνζο ο ειδικός στις σκηνές μάχης για την ταινία.
- Ο σκηνοθέτης Ματ Ριβς ήθελε να φαίνονται ξεκάθαρα στη στολή του Μπάτμαν όχι μόνο οι ραφές αλλά και τα σημάδια από τις μάχες του και όποια επιδιόρθωση είχε χρειαστεί να γίνει. Έτσι, η στολή μοιάζει χειροποίητη και πολυφορεμένη. Διατηρεί επίσης μια φυσικότητα, καθώς δεν τονίζει υπέρ του δέοντος τους ώμους και δεν υπερβάλει ως προς τη μυϊκή κοψιά του Μπάτμαν. Είναι η στολή ενός λιγνού, δυνατού μαχητή των δρόμων.
- Για τα ρούχα του Πιγκουίνου, η ενδυματολόγος Τζάκλιν Ντουράν εμπνεύστηκε από τους γκάνγκστερ της δεκαετίας του 1940 και του 1980. Η μόνη αναφορά στον Πικγουίνο των κόμικς ήταν το μοβ χρώμα.
- Ο Γρίφος φοράει ένα γερμανικό τζάκετ, ένα αμερικάνικο στρατιωτικό παντελόνι και μπότες, κι όμως μοιάζει αφύσικα απειλητικός. Για να επιλεγεί το σωστό ζευγάρι γυαλιών, ο ηθοποιός δοκίμασε περίπου 200 ζευγάρια.
- Στην περίπτωση της Ζόι Κράβιτς η στολή της υπονοεί ότι στο μέλλον θα είναι η Κάτγουμαν, όμως αυτή η ώρα δεν έχει έρθει ακόμα. Έτσι, φοράει μία κολλητή στολή μοτοσυκλέτας, μία μάσκα του σκι με αυτιά γάτας και κρατάει ένα μαστίγιο.
- Η διαδικασία της μεταμόρφωσης του Κόλιν Φάρελ σε Πιγκουίνο κρατούσε τρεις ώρες με τοποθέτηση προσθετικών στη μύτη, το άνω χείλος, το πηγούνι, τα φρύδια, τους λοβούς και τον λαιμό του.
- Το περίφημο Μπατμομπίλ της ταινίας δημιουργήθηκε από 1000 ξεχωριστά μέρη και είναι γεμάτο λεπτομέρειες και μηχανισμούς. Και φυσικά λειτουργεί στην εντέλεια. Χρειάστηκε 12 εβδομάδες για να κατασκευαστεί. Εκτός από τη μηχανή, τα λάστιχα και το κουτί των ταχυτήτων, όλο το αυτοκίνητο είναι φτιαγμένο ειδικά για την ταινία. Για τις ανάγκες της ταινίας, κατασκευάστηκαν 4 τέτοια αυτοκίνητα.
- Η ταινία είναι γεμάτη μουσική. Από το Ave Maria του Σούμπερτ μέχρι το Something in the Way των Nirvana και διάφορα ρέκβιεμ και κονσέρτα. Το μουσικό θέμα της ταινίας φέρει την υπογραφή του βραβευμένου με Όσκαρ Μάικλ Τζιακίνο. Ο μουσικοσυνθέτης ζήτησε να γράψει τη μουσική πριν το γύρισμα της ταινίας. Τη νύχτα πριν το πρώτο δοκιμαστικό του Ρόμπερτ Πάτινσον, ο συνθέτης έστειλε ένα δείγμα στον σκηνοθέτη το οποίο είχε ηχογραφήσει με μία ορχήστρα. Ο Ρόμπερτ Πάτινσον το άκουσε για πρώτη φορά κάνοντας δοκιμαστικό τη σκηνή που ο Μπάτμαν βάφει τα μάτια του μαύρα Η σκηνή ήταν συνταρακτική και φυσικά μπήκε στην ταινία.
Info:Σκηνοθεσία: Ματ Ριβς
Σενάριο: Ματ Ριβς, Πίτερ Κρεγκ
Πρωταγωνιστούν: Ρόμπερτ Πάτινσον, Πολ Ντέινο, Ζόι Κράβιτς, Κόλιν Φάρελ, Άντι Σέρκις, Τζέφρι Ράιτ, Τζον Τορτούρο, Πίτερ Σάρσγκαρντ , Τζέιμι Λόσον