Αυθεντικός πίνακας του Πικάσο βρέθηκε σε κελάρι στην Ιταλία -Η ιδιοκτήτρια τον έβρισκε «φρικτό»
Ένας πίνακας που ανακαλύφθηκε κατά τον καθαρισμό ενός κελαριού στο Κάπρι, τον οποίο η ιδιοκτήτρια συχνά χαρακτήριζε ως «φρικτό», αποδείχθηκε ότι είναι αυθεντικό έργο του Πάμπλο Πικάσο, σύμφωνα με Ιταλούς ειδικούς.
Οπως αναφέρει ο Guardian, ο Λουίτζι Λο Ρόσο, ο οποίος βρήκε τον πίνακα το 1962, τον πήρε στο σπίτι του στην Πομπηία, όπου τον κρέμασε για δεκαετίες σε ένα απλό πλαίσιο στο σαλόνι. Παρόλο που ο καμβάς έφερε την υπογραφή του διάσημου καλλιτέχνη στην επάνω αριστερή γωνία, ο Λο Ρόσο δεν είχε συνειδητοποιήσει ποιος ήταν ο δημιουργός του, ίσως να μην τον γνώριζε.
Το πορτρέτο πιστεύεται ότι είναι μια απεικόνιση της Ντόρα Μάαρ, μιας Γαλλίδας φωτογράφου και ερωμένης του Πικάσο. Ωστόσο όταν ο γιος του, Αντρέα, άρχισε να ερευνά μετά από πληροφορίες που βρήκε σε μια εγκυκλοπαίδεια τέχνης που του είχε δώσει η θεία του, οι υποψίες για την αυθεντικότητα του πίνακα εντάθηκαν.
Αυθεντικός πίνακας του Πικάσο βρέθηκε σε κελάρι στην Ιταλία
Η οικογένεια ζήτησε την γνώμη ειδικών, συμπεριλαμβανομένου του ντετέκτιβ τέχνης Μαουρίτσιο Σερασίνι. Μετά από έρευνα, η ειδική Σίνζια Αλτιέρι η οποία ασχολείται με εκτιμήσεις έργων επιβεβαίωσε ότι η υπογραφή στον πίνακα, ο οποίος πλέον εκτιμάται στα 6 εκατομμύρια ευρώ, ανήκει πράγματι στον Πικάσο.
«Μελέτησα την υπογραφή για μήνες και τη σύγκρινα με πολλά άλλα αυθεντικά έργα του», δήλωσε η Αλτιέρι. «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι είναι δική του».
Ο Πικάσο επισκεπτόταν συχνά το Κάπρι και πιστεύεται ότι ο πίνακας δημιουργήθηκε μεταξύ 1930 και 1936. Ο Λο Ρόσο έχει πλέον πεθάνει, αλλά ο 60χρονος γιος του συνεχίζει την προσπάθεια να φέρει στο φως όλο και περισσότερες πληροφορίες.
«Ο πατέρας μου ήταν από το Κάπρι και μάζευε σκουπίδια για να τα πουλήσει σχεδόν τσάμπα», είπε. «Βρήκε τον πίνακα πριν καν γεννηθώ και δεν είχε ιδέα ποιος ήταν ο Πικάσο. Δεν ήταν πολύ καλλιεργημένος άνθρωπος. Ενώ διάβαζα για τα έργα του Πικάσο στην εγκυκλοπαίδεια, κοίταζα τον πίνακα και τον συνέκρινα με την υπογραφή του. Έλεγα συνέχεια στον πατέρα μου ότι ήταν παρόμοια, αλλά δεν καταλάβαινε. Καθώς όμως μεγάλωνα, συνέχισα να αναρωτιέμαι».
«Η μητέρα μου δεν ήθελε να τον κρατήσει»
«Η μητέρα μου δεν ήθελε να τον κρατήσει - έλεγε συνέχεια ότι ήταν φρικτός». Επικοινώνησε αρκετές φορές με το Ίδρυμα Πικάσο στη Μάλαγα, αλλά, όπως είπε, δεν έδειξε κανένα ενδιαφέρον να εξετάσει τους ισχυρισμούς του, θεωρώντας τους ψευδείς. Το Ίδρυμα έχει τον τελευταίο λόγο για την αυθεντικότητα του πίνακα, ο οποίος τώρα βρίσκεται σε ένα θησαυροφυλάκιο στο Μιλάνο.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ιδρύματος Arcadia, Luca Marcante, μπορεί να υπάρχουν δύο εκδοχές του ίδιου πίνακα. «Θα μπορούσαν και οι δύο να είναι ένα πρωτότυπο», δήλωσε στην εφημερίδα Il Giorno. «Είναι πιθανώς δύο πορτρέτα, όχι ακριβώς τα ίδια, του ίδιου θέματος που ζωγράφισε ο Πικάσο σε δύο διαφορετικές χρονικές στιγμές. Ένα πράγμα είναι σίγουρο: αυτό που βρέθηκε στο Κάπρι και τώρα φυλάσσεται σε ένα θησαυροφυλάκιο στο Μιλάνο είναι αυθεντικό».
Ο Πικάσο, ο οποίος πέθανε το 1973, δημιούργησε περισσότερα από 14.000 έργα και το ίδρυμα λαμβάνει εκατοντάδες μηνύματα την ημέρα από ανθρώπους που ισχυρίζονται ότι έχουν στην κατοχή τους κάποιο πρωτότυπο. Το έργο Buste de femme ζωγραφίστηκε το 1938 και κλάπηκε από το γιοτ ενός Σαουδάραβα σεΐχη το 1999 πριν βρεθεί 20 χρόνια αργότερα.
Ο Μαρκάντε θα παρουσιάσει τώρα τα στοιχεία στο Ίδρυμα Πικάσο. «Είμαι περίεργος να μάθω τι θα πουν», δήλωσε ο Αντρέα Λο Ρόσο. «Ήμασταν απλώς μια κανονική οικογένεια και ο στόχος μας ήταν πάντα να διαπιστώσουμε την αλήθεια. Δεν μας ενδιαφέρει να βγάλουμε χρήματα από αυτό».