Οι τρεις θεατρικές παραστάσεις που πρέπει να δείτε μέσα στον Φεβρουάριο
Ξεχωρίσαμε τρεις παραστάσεις, που μας άφησαν τις καλύτερες εντυπώσεις, για να δείτε τις επόμενες ημέρες σε αθηναϊκά θέατρα.
Έργο εποχής, κοινωνικό που γνώρισε μεγάλη επιτυχία όταν μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο και ένα μονόλογο. Οι προτάσεις μας.
Κάθε χρόνο ανεβαίνουν αξιόλογες θεατρικές παραστάσεις, στην Αθήνα, με έργα για όλα τα γούστα. Αυτή τη φορά ξεχωρίσαμε τρεις ενδιαφέρουσες παραστάσεις που αξίζει να βάλετε στο πρόγραμμά σας για την επόμενη σας έξοδο στο θέατρο.
«Το μυστικό της Κοντέσσας Βαλέραινας
Το κλασσικό έργο του Γρηγόρη Ξενόπουλου ανεβαίνει στη σκηνή του «Ελληνικού Κόσμου» με την μοναδική ερμηνεία της Νένας Μεντή υπό τη σκηνοθετική προσέγγιση του Πέτρου Ζούλια.
Η παράσταση παίζεται Τετάρτη με Κυριακή
Υπόθεση του έργου:
Το έργο διαδραματίζεται στη Ζάκυνθο και αποτελεί τη θεατρική διασκευή ενός μικρού θεατρικού διηγήματος, με τον ομώνυμο τίτλο. Στην άλλοτε αρχοντική οικογένεια των Βαλέρηδων, μόνο η γριά Βαλέραινα γνωρίζει τη συνταγή που γιατρεύει μια αρρώστια των ματιών. Έχει ορκιστεί, ότι θα την κρατήσει μυστική και θα παρέχει το φάρμακο αφιλοκερδώς, σε όποιον το έχει ανάγκη. Μόνο από Βαλέραινα σε Βαλέραινα μπορεί να κληρονομηθεί το γιατρικό, η παράδοση του οποίου κρατάει πάνω από διακόσια πενήντα χρόνια και για να τεθεί σε ισχύ θα πρέπει να δοθεί πριν πεθάνει η Βαλέραινα.
Η φτώχεια όμως έρχεται να κλονίσει την οικογένεια και να δοκιμάσει τη στάση των ηρώων απέναντι στο χρήμα και τις ηθικές αξίες. Η Βαλέραινα δέχεται σωρεία δελεαστικών προτάσεων για την πώληση του μυστικού. Μία εσωτερική πάλη μεταξύ ανάγκης και ηθικού χρέους ξεκινάει, με το γιατρικό να αποτελεί την αιτία σύγκρουσης των ηρώων και τον Ξενόπουλο να δίνει μία μεγαλοφυή λύση.
Γιατί να δω τη παράσταση:
Δεν είναι από τα κλασικά έργα του συγγραφέας, ο ίδιος είχε αναφέρει ότι ήταν «το καλύτερο έργο της ζωής του» γραμμένο με μια ευφυΐα και με προβληματισμούς πιο επίκαιρους από ποτέ. Στα πλεονεκτήματα, αναμφισβήτητα, η εξαιρετική ερμηνεία της Νένας Μεντή που συνεπαίρνει το κοινό και στο τέλος της χαρίζει το πιο ζεστό χειροκρότημα.
Όλος ο θίασος έχει ροή, δυναμική και είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένοι ερμηνευτικά μεταξύ τους συντελώντας να δείτε μια ενδιαφέρουσα παράσταση που θα σας κρατήσει μέχρι να πέσει η αυλαία.
Παίζουν: Νένα Μεντή, Νίκος Νίκας, Βασιλική Τρουφάκου, Δημήτρης Καπετανάκος, Μαρία Κανελλοπούλου κ.α.
«Έλλη Ταχτσή- Η μάνα αυτουνού»
Ένας μονόλογος που του δίνει «ζωή» η ερμηνεία της Ράνιας Σχίζα με μια λιτή, ατμοσφαιρική σκηνοθεσία του Βαγγέλη Λάσκαρη στο θέατρο «Εν Αθήναις».
Η παράσταση παίζεται κάθε Σάββατο και Κυριακή.
Υπόθεση:Η Έλλη Ζάχου Ταχτσή, μητέρα του σπουδαίου μεταπολεμικού λογοτέχνη Κώστα Ταχτσή, υπήρξε μια ανυπόταχτη γυναίκα, που το μόνο που ήθελε, ήταν να ζήσει ελεύθερη και να αγαπηθεί. Ατύχησε και στα δύο. Υπέκυψε στη σκληρότητα της εποχής της και έγινε πιο σκληρή από αυτήν.
«Η μάνα αυτουνού». Προσφώνηση απαξιωτική, ειρωνική, σαρκαστική, μα τόσο οικεία, τόσο γνώριμη. Ειπωμένη υπαινικτικά και πάντοτε χαμηλόφωνα. Σχεδόν ψιθυριστά. Από αυτούς τους ψίθυρους που είναι μαχαιριές στην καρδιά. Που καμιά φορά όμως γίνονται και φονικά. «Ο γιος αυτηνής», ο Κώστας Ταχτσής, δολοφονήθηκε. Όπως «δολοφονείται» σ’ αυτόν τον κόσμο, ότι απειλεί να ξεσκεπάσει την υποκρισία του.
Γιατί να δω τη παράσταση: Η ερμηνεία της Ράνιας Σχίζα είναι συγκλονιστική και τα βραβεία που έχει αποσπάσει για το συγκεκριμένο ρόλο είναι από την κατάθεση ψυχής που κάνει πάνω στη σκηνή ως «μάνα αυτουνού». Την ηρωίδα της θα την συμπαθήσεις, θα την συμπονέσεις, θα τη μισήσεις και θα σε συνεπάρει σε ένα ταξίδι συναισθημάτων ξεδιπλώνοντας όλα όσα κρύβουμε μέσα στην ίδια μας τη ψυχή. Λιτή σκηνοθεσία, ένα κείμενο που δεν σου αφήνει περιθώρια να μην το ακολουθήσεις και φυσικά θα το συνδέσεις με το «Τρίτο Στεφάνι» γραμμένο από τον Κώστα Ταχτσή.
«Ο κύκλος των χαμένων ποιητών»
Το θρυλικό έργο «Ο Κύκλος των χαμένων ποιητών» του Τομ Σούλμαν, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ασπιώτη, ανεβαίνει για δεύτερη σεζόν στο θέατρο Βρετάνια.
Η παράσταση παίζεται Τετάρτη με Κυριακή.
Υπόθεση:
Δεκαετία του ’60, ο αντισυμβατικός καθηγητής λογοτεχνίας Τζον Κήτινγκ, έρχεται να διδάξει στο συντηρητικό ιδιωτικό λύκειο Γουέλτον, όπου οι μαθητές μεγαλώνουν υπακούοντας στις αυστηρές, θεμελιώδεις αρχές του σχολείου: «Παράδοση! Τιμή! Πειθαρχία! Υπεροχή!». Ο κ. Κήτινγκ, με βασικό εργαλείο του την ποίηση, θα τους μάθει σταδιακά πώς να αγνοούν τις προκαταλήψεις, τις συνήθειες και τις επιρροές τις οποίες μας επιβάλλουν οι γονείς, οι παραδόσεις και η κοινωνία μας, πώς να έχουν τη δική τους οπτική στα πράγματα και πώς να επιτρέψουν στην πραγματική τους φύση να μιλήσει.
Ο αντισυμβατικός αλλά ουσιαστικός τρόπος διδασκαλίας του, θα καταφέρει να εμπνεύσει τον καθένα από τους νεαρούς μαθητές οι οποίοι, κάνοντας την προσωπική τους επανάσταση, θα ακολουθήσουν την κλίση τους, ενάντια στο κατεστημένο.
Γιατί να δείτε τη παράσταση:
Ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης καταφέρνει να δημιουργήσει μια καλοκουρδισμένη παράσταση, να αξιοποιήσει στο έπακρο τους ηθοποιούς του, αλλά και τον χώρο, να αποδόσει την ατμόσφαιρα της εποχής και να μας βάλει στο κόσμο του καθηγητή Τζον Κήτινγκ με τους μαθητές του. Ο Άκης Σακελλάριου εξαιρετικός στο ρόλο του καθηγητή, ενώ η χημεία με τους νέους ηθοποιούς, που ερμηνεύουν τους μαθητές του σχολείου, δίνει μια ξεχωριστή νότα στη παράσταση που «κυλάει νεράκι» αφήνοντας στο θεατή μια γλυκόπικρη γεύση. Στα plus η μουσική της παράστασης που δίνει μια πιο ατμοσφαιρική νότα. Μην τη χάσετε!