Οι υποψήφιοι των φετινών Βραβείων Όσκαρ μιλούν στο φακό του περιοδικού W
Λίγες μόνο ημέρες πριν την απονομή των Όσκαρ, το περιοδικό W μίλησε με τους υποψηφίους των υποκριτικών κατηγοριών, σε μια σειρά από σύντομες μα συναρπαστικές συζητήσεις.
Λίγες συνεντεύξεις είναι πιο ζεστές και προσωπικές από αυτές του περιοδικού W: Στον ασπρόμαυρο φακό των Μάικλ Μπέκερτ και Άλεξ Μπεν-Γκούριον, και κάτω από το σκηνοθετικό μάτι της Λίν Χίρσμπεργκ, τα μεγαλύτερα ονόματα του Χόλιγουντ μοιράζονται σύντομες, συναρπαστικές ιστορίες από τη ζωή και την καριέρα τους. Με αφορμή την «περίοδο βραβείων» που λήγει μεθαύριο με τη βραδιά των Όσκαρ, το W επιστράτευσε τα μεγαλύτερα φαβορί των υποκριτικών κατηγοριών, και συζήτησε μαζί τους για όσα τους απασχολούν.
Κέιτ Μπλάνσετ: «Είναι δύσκολο να είσαι άνθρωπος»
Η Αυστραλή ηθοποιός είναι υποψήφια για το τρίτο της Όσκαρ με το «Tar», στο οποίο υποδύεται μια σκληροπυρηνική μαέστρο φιλαρμονικής ορχήστρας. Όντας μία από τις πιο καταξιωμένες ερμηνεύτριες όλων των εποχών, η Μπλάνσετ θα κονταροχτυπηθεί με την Μισέλ Γιο για το αγαλματίδιο του Α' Γυναικείου Ρόλου:
«Μιλάμε για τη δημιουργία, τη γένεση ενός έργου τέχνης, σαν να είναι μια τρυφερή διαδικασία -μα είναι μια διαδικασία βάρβαρη και βασανιστική. Για την δημιουργία ακόμη και του πιο όμορφου έργου τέχνης, πρέπει να είναι κανείς πολύ στυγνός με τον εαυτό του. Στυγνός και πειθαρχημένος. Η πειθαρχεία είναι σεβαστή και κατανοητή στους αθλητές, αλλά στις τέχνες, όπου το αποτέλεσμα είναι υποκειμενικό, πρέπει να είσαι φοβερά αυστηρός με τον εαυτό σου. Και όταν το όργανό σου είναι ένας άνθρωπος, τότε πώς διατηρείς την αυστηρότητα δείχνοντας ταυτόχρονα σεβασμό; Είναι δύσκολο. Είναι μια δύσκολη ισορροπία. Είναι δύσκολο να είσαι μουσικός, καλλιτέχνης, άνθρωπος. Ακόμη μαθαίνω πως να είμαι άνθρωπος» λέει γελώντας η Μπλανσέτ.
Μισέλ Γιό: «Δε θέλω να υποδύομαι τον εαυτό μου»
Αν κάποια μπορεί να αντιμετωπίσει την Μπλάνσετ στο «ρινγκ» της Οσκαρικής απονομής, αυτή είναι η Μισέλ Γιο: Η εμβληματική ηθοποιός πολεμικών τεχνών άφησε ανεξίτηλο το σημάδι της στο σινεμά της δεκαετίας του '90, και μετράει πάνω από 25 χρόνια στο Χόλιγουντ. To τρυφερό και αυτοαναφορικό «Everything Everyone All At Once» στο οποίο πρωταγωνιστεί, διαβάζει σαν αναπόληση της πολυτάραχης μα υποτιμημένης καριέρας της -και πιθανότατα να της χαρίσει το πρώτο της αγαλματίδιο. Στο W, η Γιό περιγράφει τη σχέση της με τον χαρακτήρα που υποδύεται:
«Ο ρόλος δεν είναι καθόλου λαμπερός -και [οι σκηνοθέτες της ταινίας] πίστεψαν πως μου ταιριάζει τέλεια!» λέει γελώντας η Γιο. «Είμαι ηθοποιός και αυτή είναι η δουλειά μου. Δε θέλω να υποδύομαι τον εαυτό μου. Ο ρόλος μου είναι μια συνηθισμένη μετανάστρια μητέρα που γερνάει. Δεν έχει χρόνο να πάει στο σπα, ούτε να φροντίσει τον εαυτό της. Είναι αναμαλλιασμένη, με άσπρες τρίχες και γυαλιά πρεσβυωπίας. Όταν με είδε η μητέρα μου στην οθόνη, μου είπε "γιατί δείχνεις τόσο γριά;" και της είπα μαμά, αυτή δεν είμαι εγώ» θυμάται η ηθοποιός.
Άνα Ντε Άρμας: «Ήμουν ερωτευμένη με τον Τομ Χανκς!»
Γεννημένη στην Αβάνα της Κούβας, η Άνα Ντε Άρμας έκανε το ντεμπούτο της στο Χόλιγουντ πριν από σχεδόν δέκα χρόνια, και καθιερώθηκε πάραυτα ως το απόλυτο sex symbol της γενιάς της. Στο ρόλο της Μέριλιν Μονρόε, η Ντε Άρμας ενσάρκωσε ένα ακόμη σύμβολο ομορφιάς που άφησε εποχή -και απέδειξε την ερμηνευτική της ισχύ σε όποιον είχε αμφιβολίες. Στο W, η Ντε Άρμας μιλάει για τα παιδικά της χρόνια, καθώς και τους εφηβικούς της έρωτες: «Δεν είχαμε βινύλια ή βιντεοκασέτες όταν ήμουν μικρή, αλλά μια φορά πήγα στο σπίτι ενός γείτονα για να δούμε την ταινία "Splash" -και ερωτεύτηκα αμέσως τον Τομ Χανκς!» θυμάται πασιχαρής η ηθοποιός.
Μισέλ Γουίλιαμς: «Ήμουν τόσο σοκαρισμένη που δε μπορούσα να μιλήσω»
Η Μισέλ Γουίλιαμς δεν χρειάζεται να αποδείξει σε κανέναν τις υποκριτικές της ικανότητες: Η ηθοποιός από την Ντακότα έχει 5 ολόκληρες υποψηφιότητες για Όσκαρ στο ενεργητικό της. Στο αυτοβιογραφικό «The Fabelmans» του Στίβεν Σπίλμπεργκ, η Γουίλιαμς ενσαρκώνει τη μητέρα του εμβληματικού σκηνοθέτη -και στη συνέντευξη, η Γουίλιαμς θυμάται την αντίδρασή της όταν το έλαβε το σχετικό μυνημα:
«Όταν έλαβα ένα sms που έλεγε ότι ο Σπίλμπεργκ ήθελε να παίξω στην ταινία, ήμουν τόσο σοκαρισμένη που δεν μπορούσα να μιλήσω!» Θυμάται η Γουίλιαμς. «Έδειξα το μήνυμα στον άντρα μου για να σιγουρευτώ ότι είχα καταλάβει σωστά - και μετά χοροπηδούσαμε, και κλαίγαμε, και γελούσαμε, και μετά μπήκαμε στο Zoom και κάναμε τη συνάντηση. δε θα το ξεχάσω ποτέ».
Μπρένταν Φρέιζερ: «Οι λέξεις έχουν σημασία»
Δεν υπάρχει πιο συναρπαστικό comeback story από αυτό του Μπρένταν Φρέιζερ: Μετά από μια δεκαετία στο Χολιγουντιανό προσκήνιο και πολυάριθμους ρόλους δράσης, ο Φρέιζερ έπεσε θύμα σεξουαλικής παρενόχλησης, ήρθε αντιμέτωπος με μια σειρά από τραυματισμούς, και είδε το αστέρι του να θολώνει. Για είκοσι χρόνια, ο συμπαθέστατος σταρ απομακρύνθηκε από το προσκήνιο -και έκανε φέτος την επιστροφή του με την «Φάλαινα» του Ντάρεν Αρονόφσκι, όντας το αδιαμφισβήτητο φαβορί για το Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου. Στη συνέντευξη, ο Φρέιζερ περιγράφει τη διαδικασία προετοιμασίας του για το φιλμ:
«Είχα πολύ υλικό για έρευνα. Συμβουλεύτηκα το Obesity Action Coalition, ενα υποστηρικτικό γκρουπ που βοηθάει χιλιάδες ανθρώπους με παχυσαρκία. Ο κοινός παρονομαστής ήταν πως κάποιος τους είχε μιλήσει σκληρά όταν ήταν μικροί. Οι λέξεις έχουν σημασία. Και μπορούν να επηρεάσουν την υγεία μας με τρόπους που προσωπικά δεν εκτιμούσα μέχρι πρόσφατα».
Όστιν Μπάτλερ: «Έβαλα όλο το πένθος μου σε ένα τραγούδι»
Ο Όστιν Μπάτλερ έκανε εντύπωση το καλοκαίρι του 2022, με την ερμηνεία του ως Έλβις στο ομώνυμο βιογραφικό του Μπαζ Λούρμαν -και στη συνέντευξη, ο νεαρός ηθοποιός θυμάται την ημέρα της οντισιόν: «Δοκίμασα να κάνω όλα τα εξωτερικά πράγματα: Να κάνω το πρόσωπό μου σαν του Έλβις και να κινούμαι σαν κι αυτόν. Αλλά έμοιαζε με μίμηση. Είχα διαβάσει πως ο Έλβις έχασε τη μητέρα του όταν ήταν 23 ετών. Τόσο ήμουν και εγώ όταν έχασα τη μητέρα μου. Είχα αυτό τον εφιάλτη πως η μητέρα μου ήταν και πάλι ζωντανή, και πέθαινε ξανά και ξανά. Και έτσι αποφάσισα να βάλω όλο το πένθος μου σε ένα τραγούδι».
Πωλ Μεσκάλ: «Ντρεπόμουν να συμμετάσχω»
Το «αουτσάιντερ» του Α' Ανδρικού ρόλου, ο Πολ Μεσκάλ διασφάλισε μια υποψηφιότητα-έκπληξη για τον ρόλο του στο αξιαγάπητο «Aftersun» της Σαρλότ Γουέλς. Στη συνέντευξη, ο γοητευτικός σταρ θυμάται τα πρώτα του βήματα στην υποκριτική:
«Στο σχολείο μου, κάθε μαθητής της τετάρτης τάξης έπρεπε να λάβει μέρος σε ένα θεατρικό. Ήμουν πολύ χαρούμενος που υπήρχε αυτός ο κανόνας, γιατί σε κάθε άλλη περίπτωση θα ντρεπόμουν να συμμετάσχω. Έπαιξα το φάντασμα της Όπερας, και αυτό μου άλλαξε τη ζωή».