H Λοράνς ντε Καρ είναι η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει επικεφαλής στο Μουσείο του Λούβρου
Η πρώτη γυναίκα επικεφαλής του διασημότερου μουσείου στον κόσμο, στους περίπου δύο αιώνες ιστορίας του -η Λοράνς ντε Καρ γράφει τη δική της ιστορία στο χώρο της τέχνης.
Η ίδια είχε τη θέση της προέδρου στο Μουσείο Ορσέ του Παρισιού για τέσσερα χρόνια και επελέγη για να αντικαταστήσει τον Ζαν-Λικ Μαρτινέζ που βρισκόταν στο τιμόνι του Λούβρου από το 2013.
Η θητεία της θα ξεκινήσει τον ερχόμενο Σεπτέμβρη.
Ιστορικός τέχνης, με ειδίκευση στη ζωγραφική του 19ου αιώνα, διακρίθηκε για τον δυναμισμό και τις πρωτοποριακές ιδέες της.
Έγινε διευθύντρια του Musée de l'Orangerie το 2014, ακολουθούμενη από το Musée d'Orsay το 2017, όπου έδωσε έμφαση στον κοινωνικό ρόλο του μουσείου.
Υπό την ηγεσία της, το Orsay πραγματοποίησε μια σημαντική έκθεση το 2019, για τις αναπαραστάσεις μαύρων γυναικών στη δυτική ζωγραφική του 19ου αιώνα. Στις αρχές του μήνα, το μουσείο άνοιξε ξανά με μια έκθεση σχετικά με τις επιπτώσεις του Δαρβινισμού στις τέχνες της εποχής του.
Τον Μάρτιο, το Orsay έγινε επίσης το πρώτο γαλλικό μουσείο που αποκατέστησε εθελοντικά έναν πίνακα που λεηλατήθηκε από τους Ναζί.
Η Des Cars δεσμεύθηκε να παρατείνει τις ώρες λειτουργίας του Λούβρου, το οποίο σήμερα κλείνει τις πόρτες του στις 5.30 μ.μ., προκειμένου να προσελκύσει νεότερους επισκέπτες, μια κίνηση που είχε επίσης προγραμματίσει ο Martinez.
Σύμφωνα με δήλωση του γαλλικού υπουργείου Πολιτισμού, οι προτεραιότητες της νέας διευθύντριας περιλαμβάνουν την προώθηση ενός «διαλόγου μεταξύ της αρχαίας τέχνης και του σύγχρονου κόσμου» και τη διεύρυνση του κοινού του μουσείου με έμφαση στους νέους.
Στη διάρκεια της θητείας της οι επισκέπτες του Orsay, ενός από τα σημαντικά μεγαλύτερα μουσεία της Ευρώπης, αυξάνονταν διαρκώς: έως 3.700.000 άνθρωποι επισκέφθηκαν το μουσείο το 2019. Είναι κόρη του δημοσιογράφου και συγγραφέα Ζαν ντε Καρ, εγγονή του μυθιστοριογράφου Γκι ντε Καρ, ενώ υπήρξε και διευθύντρια του Μουσείου Ορανζερί στο Παρίσι.
Ο διορισμός της αποτελεί ένα ελπιδοφόρο μήνυμα για τις γυναίκες στην τέχνη και όχι μόνο.