Η Victoria's Secret προσπαθεί να προσαρμοστεί στη σύγχρονη εποχή -Αρκεί όμως μια καμπάνια με plus size, τρανς και 50άρες καλλονές;
Ύστερα από ένα fashion show που δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ, μπόλικα καταστήματα που κλείνουν το ένα μετά το άλλο και την επιμονή του να στέλνει στην πασαρέλα του μόνο supermodels με αναλογίες που έμοιαζαν αποτέλεσμα φώτοσοπ, το brand εσωρούχων Victoria’s Secret φαίνεται να ενστερνίζεται (επιτέλους) τα νέα και υγιή πρότυπα ομορφιάς.
Φαίνεται λοιπόν ότι για το 2020, η Victoria Secret αποφάσισε να παρουσιάσει ένα νέο πρόσωπο στο παγκόσμιο στερέωμα. Μια νέα μούσα της, ένα νέο πρότυπο ομορφιάς, το οποίο επιθυμεί να ξεφύγει από τα αδύνατα και καλλίγραμμα supermodels, που κυριαρχούσαν στις πασαρέλες της μέχρι πριν από κάποια χρόνια. Και το κακό δεν ήταν που βλέπαμε πανέμορφες και γυμνασμένες γυναίκες να περπατούν φορώντας σέξι εσώρουχα. Το κακό ήταν ότι βλέπαμε μόνο αυτές. Αποκλειστικά, σώματα με λεπτή μέση και thigh gaps.
Βλέποντας την τεράστια επιτυχία που έκανε η Ριάνα με το show της Fenty, το οποίο αποτελούσε κυριολεκτικά έναν ύμνο στη διαφορετικότητα, με πρωταγωνίστριες γυναίκες κάθε σωματότυπου, ηλικίας, χρώματος -γενικότερα οποιασδήποτε ομάδας ή μειονότητας μπορεί να σκεφτεί κανείς- και το (με συγχωρείτε για την έκφραση) «κράξιμο» που δέχεται τα τελευταία χρόνια για την επιμονή της να βάζει μόνο αγαλματένια κορμιά και γυναίκες κάτω των 40 στις επιδείξεις της και τις καμπάνιες της, το γνωστό brand εσωρούχων φαίνεται να αλλάζει ρότα.
Άλλωστε, το γεγονός ότι την περσινή χρονιά έκλεισαν 53 καταστήματα στις ΗΠΑ και το 2018 μόλις 3 και κάτι εκατομμύρια άνθρωποι παρακολούθησαν το show (συγκριτικά με τα 11 εκατομμύρια του 2011) έκαναν πολλούς να αναρωτηθούν γιατί η γυναίκα της Victoria’s Secret δεν έρχεται λίγο πιο κοντά στην πραγματικότητα; Φαίνεται λοιπόν ότι τουλάχιστον προσπαθεί.
Στη νέα καμπάνια της λοιπόν, βλέπουμε γυναίκες στα 50, καλλονές με καμπύλες και μια τρανς πανέμορφη γυναίκα, μαζί με κάποιες ακόμα κούκλες μούσες της σύγχρονης εποχής της μόδας. Μεταξύ άλλων, πρωταγωνιστούν το plus size μοντέλο Candice Huffine, η Solange van Doorn, που εντυπωσιάζει με το girl-next-door σώμα της, η διεμφυλική Valentina Sampaio, η 49χρονη Τσέχα Ντανιέλα Πεστόβα και το εμβληματικό σούπερ μόντελ των 90s, η 51χρονη Ελένα Κρίστενσεν, η οποία μάλιστα επιμελήθηκε και τη φωτογράφιση!
Μαζί τους, και μερικές ακόμα καλλονές, όπως η Τζόαν Σμολς και η Μπάρπαρα Παλβίν, οι οποίες θυμίζουν το VS πρότυπο που κάποτε κυριαρχούσε. Θεωρούνταν τιμή (για κάποιο λόγο) να φορέσει ένα μοντέλο τα γνωστά φτερά της εταιρίας και να μεταμορφωθεί σε αγγελάκι με σέξι εσώρουχα. Και θα ήταν, αν αυτά τα αγγελάκια δεν ήταν όλα ίδια. Γιατί το πρόβλημα δεν ήταν ότι ήταν γυμανσμένα, αλλά ότι το σώμα τους ήταν πανομοιότυπο.
Τον Νοέμβριο του 2018, ο πρώην chief marketing officer της εταιρίας, Ed Razek, μιλώντας στη Vogue, είπε ότι τα plus size και τα trans μοντέλα δεν ήταν το κατάλληλο fit για τα shows της Victoria’s Secret, δήλωση για την οποία απολογήθηκε, αλλά που τελικά οδήγησε στην απομάκρυνσή του από την εταιρία. Τρεις μήνες μετά, ανακοινώθηκε το κλείσιμο των 53 καταστημάτων στις Η.Π.Α., ενώ αργότερα το μοντέλο Σανίνα Σάικ ανακοίνωσε ότι δεν θα πραγματοποιηθεί το show -για πολλούς αυτό δεν αποτέλεσε έκπληξη.
Για την ιστορία το brand ιδρύθηκε το 1977 από τον Αμερικανό επιχειρηματία Ρόι Ρέιμοντ, ο οποίος το 1982 πούλησε την εταιρία στον Λες Ουέξνερ για ένα εκατομμύριο δολάρια, ένα ευτελές ποσό αν σκεφτεί κανείς την αξία που απέκτησε ύστερα. Ο Ρέιμοντ στη συνέχεια δοκίμασε να επενδύσει σε άλλες επιχειρηματικές ιδέες, καμία από τις οποίες δεν ευδοκίμησε. Ο ίδιος τελικά έδωσε τέλος στη ζωή του, χρεοκοπημένος, ενώ έγινε γνωστό ότι έπασχε από κατάθλιψη. Με τη σειρά του ο Ουέξνερ, συνδέθηκε με το σκάνδαλο του Τζέφρι Έπσταιν, ο οποίος λεγόταν ότι υποσχόταν σε ανήλικα μια καριέρα ως μοντέλα της VS. Αν και ο Ουέξνερ αρνήθηκε κάθε ανάμειξη, αυτό αναπόφευκτα έκανε κακό στο image της εταιρίας, το οποίο ήδη δεν είχε καμία σχέση με αυτό που μας είχε συνηθίσει. Ο ίδιος ύστερα έφυγε από την εταιρία.
Σκοτεινές πληροφορίες για ένα brand που συνήθιζε να γεμίζει οθόνες και περιοδικά με λάμψη και glitter, έτσι; Φαίνεται όμως, ότι το 2020 προσπαθεί να ορθοποδήσει. Αν και δύσκολα (έως και απίθανο) θα φτάσει τη φήμη που διατηρούσε μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2010, ίσως όμως να δείξει ότι μπορεί (τελικά) να προσαρμόζεται στην εκάστοτε εποχή.
Πολλοί όμως αναρωτιούνται. Αρκεί μια φωτογράφιση; Δηλαδή, μπορεί μεν να βλέπουμε διαφορετικές μεταξύ τους γυναίκες σε μια καμπάνια, ωστόσο δεν παύει αυτή να πουλά αυτό που πουλά τόσα χρόνια το brand, σεξ. Άλλοι πάλι, αναρωτιούνται αν το brand σκέφτηκε καλά το timing για να κυκλοφορήσει μια καμπάνια εσωρούχων, σε μια εποχή πανδημίας.