Μέταλλο και χαρτί -Η νέα καμπάνια για τον Συστηματικό Ερυθηματώδη Λύκο ευαισθητοποιεί και εντυπωσιάζει
Η νέα καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τον Συστηματικό Ερυθηματώδη Λύκο είναι γεγονός και μοιάζει να είναι βγαλμένη από περιοδικό.
Ο Συστημαστικός Ερυθηματώδης Λύκος είναι μια χρόνια αυτοάνοση ασθένεια όπου το ανοσοποιητικό σύστημα, το οποίο συνήθως καταπολεμά τις λοιμώξεις, επιτίθεται σε υγιή ιστό και μπορεί να προκαλέσει φλεγμονή και έντονο πόνο σε οποιοδήποτε μέρος του σώματος.
Σημεία όπως το δέρμα, τα νεφρά, ο εγκέφαλος, τα κύτταρα του αίματος, οι πνεύμονες, η καρδιά και οι αρθρώσεις ενδέχεται να εμφανίσουν σύμπτωμα ενώ η ασθένεια παρουσιάζει διακυμάνσεις στη δραστηριότητα της πάθησης, τις εξάρσεις και τις υφέσεις.
Η Παγκόσμια ημέρα του ΣΕΛ έρχεται κάθε χρόνο στις 10 Μαΐου για να ευαισθητοποιήσει όσον αφορά στον Λύκο και τα συμπτώματά του. Σε αυτό το πλαίσιο, η Ελληνική Εταιρεία Αντιρευματικού Αγώνα με τον εμπνευστή της καμπάνιας, ηθοποιό, σεναριογράφο και σκηνοθέτη, Μιχάλη Κωνσταντινίδη, εμπνεύστηκαν μια εντυπωσιακή καμπάνια που καταφέρνει να περάσει το δικό της σημαντικό μήνυμα.
Η καμπάνια της Ελληνικής Εταιρείας Αντιρευματικού Αγώνα (ΕΛ.Ε.ΑΝ.Α.) έχει σκοπό την πρόληψη, την έγκαιρη διάγνωση, τη θεραπεία και την αποκατάσταση των ρευματοπαθών.
Με τη δημιουργία της νέας καμπάνιας που αποτελείται από φωτογραφίες και βίντεο, δίνεται η δυνατότητα σε όσους σχετίζονται με τον ΣΕΛ να συμβάλουν εκ νέου στην εκστρατεία ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης, βοηθώντας έτσι στη διαδικασία αποστιγματισμού της νόσου, καθώς το άκαμπτο πρόβλημα της προκατάληψης και του στίγματος απέναντι στην ψυχική και σωματική ασθένεια παραμένει αναλλοίωτο.
Δημιουργήθηκε ένα «σύμπαν» με υλικά που αναμειγνύονται. Με την παρομοίωση του μετάλλου και του χαρτιού, στην ξεχωριστή καμπάνια με τίτλο «LUPUS GR», όπου συμμετέχουν επώνυμοι Ελληνες, ο project leader της καμπάνιας, Μιχάλης Κωνσταντινίδης, ρίχνει φως στα συμπτώματα της αυτοάνοσης νόσου με τον καλύτερο τρόπο.
O Μιχάλης Κωνσταντινίδης απάντησε στις ερωτήσεις μας σχετικά με την νέα καμπάνια, LUPUS GR, πώς γεννήθηκε η ιδέα και όχι μόνο.
Πώς γεννήθηκε η ιδέα της καμπάνια ενημέρωσης για τον Συστηματικό Ερυθηματώδη Λύκο; Είμαι συναισθηματικά εμπλεκόμενος καθώς η μητέρα μου πάσχει από Λύκο. Στην πραγματικότητα όμως η ιδέα μιας καμπάνιας γεννήθηκε όταν στη διαδικασία ενός σεναρίου που σχετίζεται με τον ΣΕΛ έπρεπε να έρθω σε επαφή με ανθρώπους που νοσούν. Συνάντησα λοιπόν γυναίκες που φοβόντουσαν, δίσταζαν ή απέφευγαν να μιλήσουν. Το γεγονός με ταρακούνησε κι έτσι, με τη βοήθεια της Ελληνικής Εταιρείας Αντιρευματικού Αγώνα και την Πρόεδρό της, κ. Αθανασία Παππά, αλλά και τους συνεργάτες μου σχεδιάσαμε μια πρώτη καμπάνια στοχεύοντας στη διαδικασία αποστιγματισμού της νόσου και όχι μόνο.
Ποια είναι η ανταπόκριση από τον κόσμο; Η αλήθεια είναι πως η campaign LUPUS GR 2020 ξεχώρισε κι αυτό γιατί τα Covers παρέπεμπαν σε editorial μόδας. Αυτό από μόνο του άνοιξε μια ολόκληρη συζήτηση για το πώς τελικά πρέπει να επικοινωνούν οι φορείς τις καμπάνιες υγείας έτσι ώστε ο ασθενής, ο φροντιστής κι όλος ο υπόλοιπος κόσμος να ’χουν μια γενική ενημέρωση χωρίς φόβο. Υπενθυμίζω πως το συγκεκριμένο project συμμετείχε στο Eular Congress 2020 με e-poster, το οποίο επιλέχθηκε ανάμεσα από εκατοντάδες χιλιάδες παγκοσμίως. Θεωρώ, λοιπόν, πως μια δομημένη εργασία μπορεί να δώσει τη δυνατότητα σε όσους σχετίζονται με τον ΣΕΛ να συμβάλουν εκ νέου στην Εκστρατεία Ευαισθητοποίησης και Ενημέρωσης. Αν η ανταπόκριση του κόσμου δεν ήταν τόσο θερμή ενδεχομένως και να μην μεταπηδούσαμε στην επόμενη πίστα.
Πείτε μας λίγα λόγια για τη φετινή καμπάνια, τις παρομοιώσεις σχετικά με το μέταλλο και το χαρτί. Πίστα απαιτητική. Στο συγκεκριμένο concept -LUPUS GR - ,όπως αναφέρεται και στο Δελτίο Τύπου, δημιουργήθηκε ένα σύμπαν με υλικά που αναμειγνύονται. Έτσι, το μέταλλο αντιπροσωπεύει το βάρος της νόσου, και το χαρτί, ως εύθραυστο υλικό, την ίδια τη νόσο απ’ την οποία μπορεί να ξεφύγει ο άνθρωπος για να επιβιώσει. Υπάρχουν πράγματα που εξηγούνται κι άλλα που πρέπει να τα αισθανθεί κανείς. Αυτός δεν είναι άλλωστε ο ρόλος της Τέχνης; Να συνδέεται με έναν ιδιαίτερο τρόπο με τη ζωή και παράλληλα να μπορεί να προσεγγίζει ακόμη και ζητήματα υγείας, επιδρώντας στις συνειδήσεις των ανθρώπων, προσφέροντας ελπίδα, ανακούφιση αλλά και μια τάση ελευθερίας.
Με ποια κριτήρια επιλέγονται τα πρόσωπα που συμμετέχουν στην καμπάνια;Επιλέγονται πρόσωπα γήινα με ψυχή. Και το εννοώ. Άνθρωποι με διάθεση προσφοράς και αλληλεγγύης. Υπάρχει μια λεπτή γραμμή, και αυτό που πραγματικά σημαίνει ανιδιοτέλεια είναι η βοήθεια χωρίς αντάλλαγμα. Εν προκειμένω οι άνθρωποι που συμμετείχαν στο project έδρασαν κατ' αυτόν τον τρόπο βοηθώντας στον αγώνα της ΕΛΕΑΝΑ σκοπός του οποίου είναι η πρόληψη, η έγκαιρη διάγνωση, η θεραπεία και η αποκατάσταση των ρευματοπαθών. Τους ευχαριστώ!
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΚΑΜΠΑΝΙΑΣ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ: ΣΠΥΡΟΣ Ν. ΝΙΚΑΣ (ΕΚΠΑΙΔΕΥΘΕΙΣ ΣΤΟΝ
U/S ΜΥΟΣΚΕΛΕΤΙΚΟΥ ΣΤΟ RUSSELLS HALL HOSPITAL, UK)
MAKE-UP ARTIST A: ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΜΠΑΤΟΥΔΑΚΗ . MAKE-UP ARTIST B: ΖΩΗ ΠΙΕΡΙΔΗ
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: ΕΛΕΝΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΙΔΗ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: ΒΑΣΙΑ ΑΓΓΕΛΙΔΟΥ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΗΧΟΥ: DISTINCTIVE GR
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΓΡΑΦΙΚΩΝ: ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗΣ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΙΚΟΝΑΣ: ΧΑΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΚΩΣΤΑΣ
ΜΟΝΤΑΖ: ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΟΥΤΣΟΚΩΣΤΑΣ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΑΛΛΙΑΡΗΣ
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ - ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ (ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΑ): ΛΙΝΑ ΑΛΑΤΖΙΔΟΥ . ΠΟΠΗ ΑΣΤΕΡΙΑΔΗ . ΜΥΡΤΩ
ΑΥΓΕΡΙΝΟΥ . ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΥΡΙΝΗΣ . ΠΑΝΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ . ΚΟΡΑ ΚΑΡΒΟΥΝΗ . ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΟΥΜΟΥΛΟΣ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ . ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΛΥΠΗΡΙΔΟΥ . ΛΟΥΚΙΑ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΥ .ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΜΠΟΥΜΠΟΥΡΑΚΑΣ . ΝΑΤΑΣΣΑ ΜΠΟΦΙΛΙΟΥ . ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΥΡΙΑΓΚΟΣ . ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ . ΕΒΕΛΙΝΑ ΠΑΠΟΥΛΙΑ . ΟΜΗΡΟΣ ΠΟΥΛΑΚΗΣ .ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΤΑΚΑΛΟΥ .ΙΔΙΑΙΤΕΡΕΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ: ΕΛΕΝΗ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ . ΕΦΗ ΚΑΔΕΜΛΙΑΔΟΥ . ΒΟΥΛΑ ΚΑΖΟΠΟΥΛΟΥ .ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΥΤΣΟΚΩΣΤΑΣ . ΝΙΚΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ . ΑΛΕΞΙΑ ΜΑΚΡΗ . ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΤΟΥΧΤΙΔΗΣ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗΣ κ. ΜΠΟΦΙΛΙΟΥ / ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΝΙΡΕΤΑ ΓΚΟΝΟΥ
ΒΟΗΘΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: ΜΑΓΔΑ ΓΩΓΟΥΒΙΤΗ