Jan de Villeneuve: Το μοντέλο που κατακτά ξανά τις πασαρέλες στα 80 της
Η τελευταία φορά που η Jan de Villeneuve ασχολήθηκε με το μόντελινγκ ήταν το 2017, όταν περπάτησε στο σόου της Simone Rocha στο Λονδίνο.
Η ίδια είχε μία λαμπρή καριέρα στον χώρο η οποία ξεκίνησε από το 1966.Όπως αναφέρει σε συνέντευξή της στην βρετανική Telegraph, θεωρεί τους Jean Shrimpton και Twiggy ως σύγχρονους, τους Yves Saint Laurent και Biba ως πελάτες και τους Helmut Newton και David Bailey ως δύο μόνο από τους σπουδαίους που την έχουν φωτογραφίσει όλα αυτά τα χρόνια, ο τελευταίος για ένα εξώφυλλο της Vogue το 1969.
Η Jan de Villeneuve επιστρέφει στον χώρο του μόντελινγκ σε ηλικία 80 ετών
«Είμαι μία 80χρονη που φαίνεται σαν μια πολύ ηλικιωμένη κυρία, οπότε δεν κάνω πολλά στον χώρο του μόντελινγκ», χαμογελά ευγενικά μιλώντας στην Telegraph από το σπίτι της στην εξοχή του Κεντ , όπου ζει με τον επί 35 χρόνια σύντροφό της και ντράμερ Άντι Νιούμαν. «Η υγεία μου ήταν κάπως δυσάρεστη, αλλά άξιζε να προσπαθήσω για να συνεχίσω το μόντελινγκ».
Η Jan de Villeneuve είναι το νέο πρόσωπο της Marfa Stance, το γνωστό brand με τα καπιτονέ μπουφάν. Ιδρύθηκε το 2019 από την Georgia Dant, και θεωρείται καινοτόμο καθώς μπορείτε να προσθέσετε ή να αφαιρέσετε μέρη του μπουφάν. Για παράδειγμα, όταν βρέχει μπορείτε να τοποθετήσετε μία κουκούλα, όταν κάνει παγωνιά μπορείτε να προσθέσετε μία φλις επένδυση, επομένως μπορείτε να τροποποιήσετε το μπουφάν κατά βούληση, καθώς κάθε στοιχείο συνδυάζεται.
Στην καμπάνια εκτός από την 80χρονη Jan πρωταγωνιστούν και οι δύο κόρες της, η 49χρονη Daisy και η 45χρονη Poppy.
Οι τρεις τους, μεγαλωμένες στο Δυτικό Λονδίνο, έχουν διακοσμήσει το εσωτερικό των κατοικιών τους βάζοντας τις δικές τους πινελιές από το προσωπικό τους στιλ. Μποέμ, με εκλεκτική τέχνη και συναρπαστικά ρούχα τα οποία σκοπεύουν να εκθέσουν.
«Κάνω συλλογή ρούχων από τα 12 μου», αναφέρει η Jan. «Η Daisy και εγώ είμαστε τώρα στη διαδικασία διαλογής και επιμέλειας των ρούχων της μητέρας μας, με στόχο να δημιουργήσουμε μια έκθεση», προσθέτει η Poppy. «Θέλουμε να τιμήσουμε την γκαρνταρόμπα της γιατί τα ρούχα της αποκαλύπτουν μια τόσο δυνατή ιστορία μόδας όλα αυτά τα χρόνια».
Η συλλογή αυτή περιλαμβάνει σπάνια κομμάτια από τους Ralph Lauren, Issey Miyake, Bill Gibb, Ossie Clark, Biba και Jean Muir. «Η μητέρα μας πληρωνόταν συχνά σε ρούχα. Υπάρχουν πολλά αξεσουάρ, κυρίως τσάντες που έχει μαζέψει ανά τους αιώνες» λεει η Poppy και αποκαλύπτει από που προήλθε η αγάπη της για την vintage αισθητική.
Την πυροδότησε η φίλη της, το μοντέλο Jean Shrimpton. «Μεγαλώνοντας στο Οχάιο, δεν το είχα σκεφτεί. Αλλά άρχισα να λατρεύω τα vintage καταστήματα και μου άρεσε η ιδέα να δώσω αυτά τα ρούχα στις κόρες μου».
Παρόλο που η Jan δεν θα έλεγε ποτέ όχι για να χαρίσει μερικά κομμάτια στις κόρες της η Poppy, αναφέρει: «Δεν ήμουν αρκετά ψηλή για να μπορέσω να τα δανειστώ. Η μητέρα μου είναι αρκετά ψηλή. Νομίζω ότι μας άφησε να δανειστούμε πράγματα στις κατάλληλες ηλικίες, για να μην τα καταστρέψουμε. Δεν τα προσέχαμε πολύ, τα φορούσαμε για να βγούμε, αλλά δεν προσπάθησε ποτέ να μας υπαγορεύσει τι πρέπει ή τι δεν πρέπει να φοράμε. Ήμασταν πολύ τυχερές που είχαμε πολλή ελευθερία στο σπίτι μας, και κάθε λογής καλλιτεχνικούς ανθρώπους και επιρροές. Αυτό σήμαινε ότι μπορούσαμε να φτιάξουμε το στιλ μας για τον εαυτό μας».
Μεγαλωμένες μέσα σε μια πληθώρα μαγευτικών ρούχων της μητέρας τους, όπως ήταν αναμενόμενο, η Daisy και η Poppy αγοράζουν νέα πράγματα με φειδώ. «Δεν έχω αγοράσει ρούχα εδώ και καιρό γιατί έχω τόσα πολλά, έτσι τείνω να ψωνίζω από τη δική μου ντουλάπα», λέει η Daisy. «Έζησα στο Παρίσι για τρία χρόνια κατά τη διάρκεια της ακμής της Isabel Marant, οπότε έχω πολλά ρούχα από τις πωλήσεις δειγμάτων εκείνη την εποχή – γαλλικά brand όπως η Marant, η Sonia Rykiel και η APC». «Μου αρέσει πολύ η Margaret Howell», λέει η Poppy. «Τα περισσότερα ρούχα μου τα αγοράζω μέσω μεταπώλησης, για χάρη του πλανήτη. Γι' αυτό αγαπάμε τόσο πολύ τη Marfa Stance: είναι ειλικρινά λάτρεις της βιωσιμότητας».
Η Jan περιγράφει το δικό της στιλ ως εκλεκτικό. «Ποτέ δεν έχω ασχοληθεί πραγματικά με κάποιο συγκεκριμένο στιλ, ούτε ακολούθησα κάποιο όνομα. Πηγαίνω περισσότερο με το τι μου ταιριάζει».
«Πάντα ντυνόταν για να ευχαριστεί τον εαυτό της, όχι κανέναν άλλον. Αυτό ήταν πραγματικά έμπνευση για εμάς», συμπληρώνει η Poppy.
Με τον θρύλο της μόδας ως μητέρα και φωτογράφο ως πατέρα (ο πρώην μάνατζερ της Twiggy, Justin de Villeneuve, τον οποίο παντρεύτηκε η Jan το 1975) δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Daisy και η Poppy κατέληξαν να εργάζονται για τις τέχνες, η Daisy ως εικονογράφος και η Poppy ως σκηνοθέτης. (σκηνοθέτησε το ντοκιμαντέρ του 2022, Lionesses, για τη γυναικεία ομάδα ποδοσφαίρου της Αγγλίας). «Είμαι τόσο περήφανη για τα δύο κορίτσια μου», λέει η Jan.
Εκείνες είναι εξίσου περήφανες για την μητέρα τους – κυρίως για τη στάση της απέναντι στη γήρανση: «Δεν βλέπω το νόημα να κάνουν οι άνθρωποι μπότοξ ή πλαστικές επεμβάσεις. Όλοι μεγαλώνουμε όσο προχωράμε, οπότε είναι ωραίο να είσαι ο εαυτός σου και να γερνάς όσο πιο φυσικά μπορείς. Είναι υπέροχο που η Martha Stance το εγκρίνει αυτό και φροντίζει να συμπεριλάβει τις γυναίκες όλων των ηλικιών».
Η ίδια ξεκίνησε να ασχολείται με το μόντελινγκ σε ηλικία 22 ετών, δουλεύοντας σταθερά μέχρι το 1975, όταν έμεινε έγκυος στην Daisy.
Η Poppy ακολούθησε το 1979 και η Jan αγκάλιασε με χαρά τη μητρότητα για τα επόμενα 12 χρόνια. «Μάλλον θα ήταν δελεαστικό να συνεχίσω να δουλεύω αν πληρωνόμουν καλύτερα εκείνη την εποχή, παραδέχεται. Αλλά χαίρομαι που δεν χρειάστηκε να ανησυχώ μήπως δεν δουλέψω. Ήταν μια φυσική εξέλιξη από το μόντελινγκ στη μητρότητα. Μετά ξαφνικά, όταν ήμουν 44 ετών, ξεκίνησα ξανά. Δεν μπορώ να θυμηθώ γιατί και πώς, αλλά ήταν διασκεδαστικό».
«Είμαι χαρούμενη που υπάρχει μεγαλύτερη ηλικιακή ποικιλομορφία στη μόδα τώρα. Είναι εξαιρετικό. Είναι σημαντικό να έχουμε όλες τις διαφορετικές ηλικίες», αναφέρει η Jan.
Για την ιδρυτή της Marfa Stance, Τζόρτζια Νταντ, η επιλογή των τριών γυναικών παλαιότερα θεωρούνταν αδιανόητο.
«Η Jan πρωτοτυπεί, φορά τα ρούχα μας με τον δικό της τρόπο και αντικατοπτρίζει την δική της αίσθηση του στιλ, προσθέτοντας σε αυτό τις προσλαμβάνουσες από τον τρόπο ζωής της στην εξοχή, που για εμένα είναι το κεντρικό σημείο του brand. Υπάρχει κάτι τόσο ιδιαίτερο στις σχέσεις μητέρας και κόρης. Λατρεύω την ιδέα του στιλ πολλών γενεών, ειδικά όταν το στιλ είναι τόσο συναρπαστικό όσο της Jan», δήλωσε η Τζόρτζια Νταντ.