Πώς το πόστερ της Φάρα Φόσετ με το κόκκινο ολόσωμο έγινε iconic -Κοσμούσε τα εφηβικά δωμάτια και πούλησε πάνω από 12 εκατ. αντίγραφα
Η εμβληματική αφίσα με τον ξανθό «Άγγελο του Τσάρλι» να φορά ένα κόκκινο μαγιό πούλησε πάνω από 12 εκατομμύρια αντίγραφα κι έγινε το πιο best-selling πόστερ όλων των εποχών.
Θεωρείται ένα από τα τελευταία pinup posters, μιας και στα 70s η σεξουαλικότητα είχε γίνει πλέον πιο χαλαρή.
Το 1976 ήταν η αναμφισβήτητα η χρονιά της Φάρα Φόσετ.
Λίγο πριν βγει στη μικρή οθόνη η μεγάλη επιτυχία των «Αγγέλων του Τσάρλι», η 29χρονη τότε Φάρα θα γινόταν γνωστή από ένα περίφημο πόστερ φορώντας ένα ολόσωμο κόκκινο μαγιό, που έμεινε για πάντα χαραγμένο στο μυαλό των ανδρών.
Το πόστερ θα κοσμούσε από τότε και για πολλά χρόνια, τους τοίχους πολλών εφηβικών δωματίων, κάνοντας την Φόσετ την απόλυτη ανδρική φαντασίωση.
Ακόμη και σήμερα, είναι αδύνατον να μην θαυμάσει κανείς αυτό το έργο τέχνης που αποτύπωσε την λαμπερή ομορφιά της και το απαράμιλλο σεξαπίλ της.
Όπως κάθε τι, αυτό το iconic πόστερ έχει τη δική του ιστορία.
Δύο αδέλφια από το Οχάιο, ο Mike και ο Ted Trikilis δημιούργησαν την αυτοκρατορία των πόστερ Pro Arts Inc και έγιναν εκατομμυριούχοι μέσα σε λίγα χρόνια. Μάλιστα, η The Washington Post τους έστεψε «βασιλείς των πόστερ».
Δεν είχαν ιδέα ποια ήταν η Φάρα Φόσετ, μέχρι που ο γιος ενός γείτονα είπε στον Ted ότι άρεσε σε όλα τα αγόρια στον κοιτώνα του. Μάλιστα, αγόραζαν γυναικεία περιοδικά, όπου η Φόσετ εμφανιζόταν σε διαφημίσεις για σαμπουάν.
Η εταιρία αποφάσισε να την προσεγγίσει και εκείνη βρήκε την ιδέα του πόστερ «χαριτωμένη». Από την αρχή όμως ήθελε να έχει τον έλεγχο της διαδικασίας.
Πρότεινε τον φωτογράφο, Bruce McBroom, με τον οποίο είχε ξαναδουλέψει στο παρελθόν. Μάλιστα, ο ίδιος δήλωσε αργότερα ότι δεν είχε σχεδιάσει την φωτογράφηση, που έμεινε στην ιστορία.
Η εταιρία ήθελε να φορέσει μπικίνι για να βγει «σέξι». Ωστόσο, η Φόσετ δεν είχε μπικίνι στο σπίτι της, όπου έγινε η φωτογράφηση και εμφανίστηκε με ένα ολόσωμο μαγιό.
Η ίδια συνήθιζε να φορά ολόσωμο για να κρύβει ένα σημάδι που είχε στην κοιλιά της από την παιδική της ηλικία. Μόλις την είδε ο φωτογράφος, ήξερε ότι «αυτό ήταν».
Η φωτογράφηση έγινε μια ζεστή, καλοκαιρινή ημέρα, στο Λος Άντζελες. Δεν είχαν μαζί στιλίστα ούτε μακιγιέζ έτσι η Φόσετ έκανε μόνη της το hairstyle και το μακιγιάζ.
Ο φωτογράφος είχε στο αυτοκίνητό του μια πολύχρωμη πετσέτα από το Μεξικό, τον οποία και έφερε για να χρησιμοποιήσουν ως background.
«Δεν ξέρω γιατί έγινε iconic. Αν σκεφτείς τότε κανείς δεν ήξερε την Φάρα Φόσετ. Οι «Άγγελοι του Τσάρλι» δεν βγήκαν, παρά έξι μήνες μετά. Αλλά το πόστερ κυκλοφόρησε και πούλησε εκατομμύρια. Πιστεύω ότι ο λόγος της επιτυχίας ήταν το γεγονός ότι η Φάρα είχε ένα φρέσκο πρόσωπο. Ήταν το κορίτσι της διπλανής πόρτας. Έτσι, αν ήσουν teenager, μπορούσες να το φέρεις στο σπίτι σου και να το κρεμάσεις στο δωμάτιό σου, αρκεί η μητέρα σου να μην κοίταζε πολύ κοντά», είχε δηλώσει ο Bruce McBroom στο Time.
Η ίδια έστειλε τον φάκελο με τις 25 φωτογραφίες στην εταιρία. Μάλιστα, είχε βάλει αστεράκι σε αυτές που της άρεσαν περισσότερο. Οι Trikilis τελικά κατέληξαν σε αυτές που είχε διαλέξει η ίδια.
Μόλις βγήκε στην αγορά το πόστερ, προκάλεσε μεγάλη αίσθηση, εκτοξεύοντας τα κέρδη της εταιρίας.
Κόκκινο ολόσωμο, ανέμελα, wavy μαλλιά, μεγάλο χαμόγελο, μαυρισμένο κορμί αλλά και οι θηλές της Φόσετ που διακρίνονταν, οδήγησαν στη δημιουργία του «the Farrah Phenomenon».
Στην πρώτη σεζόν της σειράς που την καθιέρωσε, κέρδιζε 5.000 δολάρια ανά επεισόδιο αλλά έβγαλε 400.000 δολάρια από τα δικαιώματα του πόστερ. Ωστόσο, το 1977, η ηθοποιός μήνυσε την εταιρία που ήθελε τα αποκλειστικά δικαιώματα του πόστερ.
Το 2011, δύο χρόνια μετά τον θάνατό της, ο σύζυγός της, Ράιαν Ο’ Νιλ, δώρισε το εμβληματικό μαγιό στο Μουσείο Smithsonian μαζί με ένα αντίγραφο του πόστερ, ως μέρος της Αμερικανικής ποπ κουλτούρας.
Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτή ήταν η επιθυμία της.
Το πόστερ πωλείται ακόμη και μπορείτε να το βρείτε online.