Οι άνδρες θολώνουν πια τα όρια της μόδας συστήνοντας μια νέα γενιά αρρενωπότητας -Χαρακτηριστικό παράδειγμα: ο Χάρι Στάιλς
Ο Χάρι Στάιλς έχει καθιερωθεί στο διεθνές στερέωμα ως ένας από τους πιο καλοντυμένους άνδρες της γενιάς του, χάρη στην ικανότητά του να φορά κυριολεκτικά οτιδήποτε και να το υποστηρίζει άψογα. Θολώνει τα όρια μεταξύ αρσενικού και θηλυκού στοιχείου στο ντύσιμο και προωθεί με εξαιρετικό τρόπο την ιδέα της genderless fashion κουλτούρας, δηλαδή της μόδας χωρίς φύλο.
Δίνοντας το «παρών» στα βρετανικά μουσικά βραβεία, το πρώην μέλος των One Direction και ανερχόμενος solo artist, περπάτησε στο κόκκινο χαλί με ένα look που ισορροπούσε αριστοτεχνικά ανάμεσα στο ανδρικό swag και τη θηλυκή, ρετρό φινέτσα. Ο ίδιος έχει αποδείξει ότι δεν τον αφορούν στερεοτυπικές αντιλήψεις γύρω από τα ρούχα και την αισθητική και υιοθετεί στο ντύσιμό του οτιδήποτε ξυπνά τη στιλιστική δημιουργικότητά του, ανεξάρτητα από το ποια ταμπέλα κανείς μπορεί να του έχει «κολλήσει».
Η αύρα του παρέπεμπει στον αξέχαστο (και ασυναγώνιστο) Ντέιβιντ Μπάουι, ο οποίος ήταν από τους πρώτους καλλιτέχνες που σύστησε στο κοινό αυτήν τη unisex φιλοσοφία της μόδας, δημιουργώντας μια στιλάτη και glam άφυλη περσόνα, που λάτρευε το μακιγιάζ και τα extravagant κομμάτια. Έκανε το κοινό να παραληρεί με την ικανότητά του να μεταμορφώνεται επάνω στη σκηνή, κοιτάζοντας τον πίσω από την παχιά γραμμή του eyeliner. Θεός!
Εντάξει, κανείς δεν μπορεί να συγκρίνει έναν μύθο της μουσικής με ένα νεαρό που μόλις ξεκινά την καριέρα του στο διεθνές πεντάγραμμο, αλλά παράλληλα μπορεί να καταλάβει ότι ο Μπαόυι είναι πηγή έμπνευσης για τον στιλάτο και ταλαντούχο Στάιλς.
Ο νεαρός καλλιτέχνης λοιπόν και ανερχόμενο είδωλο του στιλ φόρεσε στα φετινά Brit Awards ούτε ένα, ούτε δύο, αλλά τρία outfits. Και τα τρία ήταν 70s inspired, που παρέπεμπαν στη χρυσή εποχή του Ziggy Stardust.
Στο κόκκινο χαλί περπάτησε με ένα σκούρο Gucci κοστούμι, μέσα από το οποίο φορούσε ένα λιλά πλεκτό και πουκάμισο με γιακά που παρέπεμπε σε granny style, το γιαγιαδίστικο στιλ που επιστρέφει δυναμικά στις γυναικείες πασαρέλες -και από ό,τι φαίνεται λατρεύουν και οι άνδρες celebrities (άλλωστε μιλάμε για έναν γιακά, πώς είναι δυνατόν να του κολλήσουμε την ταμπέλα του γυναικείου;). Βέβαια, το αξεσουάρ που έκλεψε τις εντυπώσεις ήταν οι πέρλες στο λαιμό του -ένα σύμβολο θηλυκότητας παλιότερης εποχής, το οποίο ο Στάιλς κατάφερε να φέρει στα μέτρα του και να τα προσαρμόσει στο look ενός νεαρού γόη, που λατρεύουν εκατομμύρια γυναίκες.
Στο πέτο του, φόρεσε μια μαύρη κορδέλα, φόρος τιμής στην Κάρολαϊν Φλακ, η οποία βρέθηκε νεκρή το Σάββατο. Οι δυο τους είχαν ένα σύντομο ειδύλλιο όταν ο Στάιλς ήταν 17 ετών.
Τα υπόλοιπα δύο outfit ήταν εξίσου εντυπωσιακά και απόλυτα fashionable. Στο afterπάρτι φόρεσε ένα συγκλονιστικό, κίτρινο κοστούμι του Marc Jacobs, κάτω από το οποίο φορούσε ένα απολαυστικό μοβ τοπ με pussy bow μας παρέπεμψε σε μια φωτογράφιση της Lady Gaga για το Elle, όπου φορούσε το ίδιο ακριβώς κοστούμι.
Ένας άνδρας και μια γυναίκα λοιπόν φόρεσαν ακριβώς το ίδιο outfit -και οι δυο το υποστήριξαν άψογα και το έφεραν στα μέτρα τους. Αυτό είναι το παράδειγμα της μόδας χωρίς φύλο.
Ο ίδιος τραγούδησε στη σκηνή των βραβείων με μια λαμπερή ολόσωμη φόρμα, επίσης του οίκου Gucci (ο Στάιλς αποτελεί κεντρικό πρόσωπο του brand εδώ και πολλές σεζόν), μαγεύοντας το κοινό με την υπέροχη φωνή του, ερμηνεύοντας τις επιτυχίες του.
Και τα τρία look, τόνισαν ακόμα περισσότερο το γεγονός ότι οδεύουμε σε μια εποχή, πιο απελευθερωμένη για τους άνδρες εραστές της μόδας, που δεν τους αρέσει να εγκλωβίζονται σε στερεότυπα και ταμπού γύρω από το στιλ.
Φυσικά, ο Στάιλς δεν είναι άνδρας που «αγκαλιάζει» αυτή τη φιλοσοφία, αφού πολλοί είναι οι επώνυμοι που υιοθετούν στις εμφανίσεις τους μια περισσότερο genderless φιλοσοφία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο τραγουδιστής Pharell, γνωστός fashion lover, ο οποίος συχνά «σπάει» τους κανόνες και εμφανίζεται με κομμάτια που δε θεωρούνταν μέχρι σήμερα «καθαρά ανδρικά».
Ο ίδιος φωτογραφήθηκε πρόσφατα για το εξώφυλλο του GQ με ένα coat dress του Moncler, σ’ ένα τεύχος αφιερωμένος στο New Masculinity, στη νέα εποχή της αρρενωπότητας.
Ακόμα ένα γόης που έχει κερδίσει μια θέση ανάμεσα στους πιο επιδραστικούς ανθρώπους της μόδας παγκοσμίως είναι ο Τιμοθέ Σαλαμέ, ο πρωταγωνιστής του «Να με φωνάζεις με το όνομά σου» κι ένας από τους πιο ταχέως ανερχόμενους ηθοποιούς του παγκόσμιου καλλιτεχνικού στερεώματος, ο οποίος συχνά κάνει statement εμφανίσεις, out-of-the-box.
Τολμηρά φλοράλ, γιλέκα που μοιάζουν με κορσέδες και μπρελόκ στο χέρι αντί για clutch είναι μερικές μόνο από τις στιλιστικές επιλογές του, με τους διεθνείς οίκους και τα ανδρικά περιοδικά να τον δοξάζουν για τη αισθητική του.
Φαίνεται λοιπόν ότι, όχι μόνο οι γυναίκες, αλλά και οι άνδρες αρχίζουν σιγά-σιγά να ξεπερνούν αρκετά ταμπού σχετικά με το φύλο και την ηλικία, υιοθετώντας μια φιλοσοφία σχετικά με τη μόδα πιο ρευστή και πιο τολμηρή. Σίγουρα δεν είναι μια φιλοσοφία που ταιριάζει σε όλους και δεν ανταποκρίνεται σε κάθε γούστο (όπως συμβαίνει και με κάθε άλλη τάση), ωστόσο σηματοδοτεί την έναρξη μιας πιο φιλελεύθερης εποχής για το φύλο που αναγκαζόταν να αποδεικνύει την αρρενωπότητά του πίσω από μαύρα κοστούμια και παντελόνια με τσάκιση. Φυσικά, κανείς δεν απορρίπτει το ένα ή το άλλο. Οι διαχρονικοί και κλασάτοι γόηδες που αγαπούν το κλασικό ανδρικό στιλ των Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ και Γκρέγκορι Πεκ είναι άξιοι συνεχιστές του all time classic fashion κινήματος. Ωστόσο, οι ορίζοντες (ευτυχώς) άνοιξαν.