Νικόλ Κίντμαν: Η πολυσχιδής ζωή μιας θρυλικής ηθοποιού του Χόλιγουντ
Η Νικόλ Κίντμαν είναι ίσως μία από τις λίγες ηθοποιούς του κινηματογράφου που μπορούν να μεταβούν από μια εμπορική ταινία όπως το «Aquaman» σε μια ταινία τέχνης όπως το «The Killing of a Sacred Deer». Ακόμη και αυτή η διαδικασία μετάβασης δεν της είναι δύσκολη, αφού είναι μία ηθοποιός με πολλαπλές ικανότητες.
Η ίδια, πρόσφατα παραχώρησε συνέντευξη στο περιοδικό L'Officiel αναφερόμενη μεταξύ άλλων στην μακρόχρονη καριέρα της και στις επερχόμενες ταινίες, συμπεριλαμβανομένης της πρωτότυπης αμερικανικής αστυνομικής μίνι σειράς του Netflix 2024 «The Perfect Couple» όπου πρωταγωνιστεί δίπλα στον Liev Schreiber και αναμένεται να κυκλοφορήσει στις 5 Σεπτεμβρίου, και του ερωτικού θρίλερ «Babygirl», που θα κυκλοφορήσει στις 20 Δεκεμβρίου, σε συνεργασία με τους Χάρις Ντίκινσον και Αντόνιο Μπαντέρας.
Η Κιντμαν έπαιξε πρόσφατα συμμετείχει σε τηλεοπτικές σειρές οι οποίες είχαν μεγάλη απήχηση στο κοινό, όπως το «Big Little Lies», «Expats», «The Undoing» και το επερχόμενο «The Perfect Couple», βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Elin Hilderbrand. Η Κίντμαν πρωταγωνιστεί ως η διάσημη μυθιστοριογράφος Greer Garrison Winbury. «Λατρεύω τη μορφή των χαρακτήρων, γιατί μου αρέσει όπως αναπτύσσονται», δήλωσε για τον ρόλο της η Κιντμαν μιλώντας στο περιοδικό.
Το πλούσιο «βιογραφικό» της Οσκαρικής ηθοποιού
Ρίχνοντας μία ματιά στο «βιογραφικό» της σταρ, θυμίζουμε πως έχει διακριθεί πολλές φορές για τις υποκριτικές της ικανότητες.Έχει προταθεί για πέντε Όσκαρ κατακτώντας μάλιστα μία φορά το χρυσό αγαλματίδιο, (Καλύτερη Γυναικεία Ερμηνεία το 2003 για το «The Hours»). Έχει προταθεί για 17 Χρυσές Σφαίρες και έχει κερδίσει 6 φορές, και παράλληλα κέρδισε δύο βραβεία Emmy για την επιτυχημένη σειρά του HBO "Big Little Lies".
Πέραν των επαγγελματικών της υποχρεώσεων ως ηθοποιός η Κίντμαν, έχει υπηρετήσει ως πρέσβειρα καλής θέλησης για τη UNICEF από το 1994, ως πρέσβειρα των Ηνωμένων Εθνών για τις γυναίκες από το 2006 και ως πρέσβειρα επωνυμίας για την Balenciaga. Ζει στο Σίδνεϊ, το Νάσβιλ και τη Νέα Υόρκη με τον σύζυγό της, τον τραγουδιστή της κάντρι, Κιθ Ούρμπαν, και τις δύο κόρες τους την Σάντει και τη Φέιθ, αλλά η Κίντμαν πολλές φορές απουσιάζει από το σπίτι.
«Μου αρέσει να ταξιδεύω, παρόλο που μπορεί να μην αρέσει σε πολλούς ανθρώπους. Τα παιδιά μου αγαπούν επίσης τα ταξίδια και ενδιαφέρονται πολύ για τον κόσμο. Μου είπαν ότι τα διαβατήριά τους έχουν περισσότερες σφραγίδες από τους περισσότερους ανθρώπους στα 80 τους».
Είτε πρόκειται για φιλανθρωπικό έργο είτε για γυρίσματα σε διάφορες χώρες, η Κιντμαν πιστεύει ότι λόγω της δουλειάς της συγκεντρώνει εμπειρίες από τον κόσμο, την παγκόσμια εκπαίδευση και τον πολιτισμό. «Μου δίνει μια καρδιά με ενσυναίσθηση, μου δίνει την ευκαιρία να αγγίξω τις ζωές των ανθρώπων, διαφορετικά δεν μπορώ να τις αγγίξω. Είδα πολλά ντοκιμαντέρ και διάβασα πολλά άρθρα. Δεν νομίζω ότι είναι καλό να με απασχολούν μόνο τα δικά μου. Ο δικός μου τομέας είναι να κατανοώ, να μαθαίνω και να αντιλαμβάνομαι τις διαφορετικές προοπτικές. Αυτός μπορεί να είναι ο λόγος που μου αρέσει να ταξιδεύω και πάντα λέω ότι η δουλειά δεν αφορά μόνο τον εαυτό μου. Όταν κάνετε πράγματα με φιλανθρωπικό ή αφοσιωμένο τρόπο, δεν περιμένετε τίποτα σε αντάλλαγμα. Νιώθω βαθιά ότι η ευθύνη και ο σκοπός μας στον κόσμο είναι να βοηθάμε τους άλλους, όχι να παίρνουμε τον έπαινο των άλλων».
«Το «Big Little Lies» με βοήθησε να κατανοήσω καλύτερα τους ανθρώπους»
Η Κίντμαν πιστεύει επίσης ότι η σειρά «Big Little Lies» έχει θετικό αντίκτυπο στον κόσμο. Αφού υποδύθηκε τη Celeste Wright, μια γυναίκα που υπέστη ενδοοικογενειακή βία, απέκτησε βαθύτερη κατανόηση και ενσυναίσθηση για τους ανθρώπους που έχουν βιώσει ενδοοικογενειακή βία. Εμπνεύστηκε επίσης από τον ρόλο της ως Nancy Eamons, σύζυγος ενός ιεροκήρυκα, στο «Boy Erased», του οποίου ο γιος (Lucas Hedges) υποβαλλόταν σε θεραπεία μετατροπής. «Είναι μια πολύ μικρή ταινία, αλλά για μένα είναι μια σημαντική ταινία», είπε. «Έλαβε όλη τη δόξα; Όχι, αλλά σίγουρα άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο σκέφτονται οι άνθρωποι για τη θεραπεία μετατροπής. Είχα τόσους πολλούς ανθρώπους να με πλησιάσουν και να μου πουν, "Ευχαριστώ, βοήθησες την οικογένειά μου με αυτήν την ταινία". Δεν είναι εύκολο να ερμηνεύσεις ορισμένους χαρακτήρες, αλλά είναι μια εξαιρετική εμπειρία».
Στην ομιλία της στο Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου (AFI) τον Απρίλιο, η Κίντμαν κατονόμασε σχεδόν όλους τους σκηνοθέτες με τους οποίους είχε συνεργαστεί κατά τη διάρκεια της καριέρας της. «Υπήρχαν πολλοί σκηνοθέτες στο λίστα τους οποίους δεν συμπεριέλαβα. Άφησα τον Τζέιμς Γουάν και αυτό ήταν ένα μεγάλο πλήγμα για μένα». Εργάστηκε με τον Τζέιμς Γουάν στο «Aquaman» του 2018 και στο σίκουελ του 2023 «Aquaman and the Lost Kingdom», -ταινίες που είναι πιο κοντά στο «Batman Forever» του Joel Schumacher και στην πρώτη εισβολή της Κίντμαν στο σύμπαν DC.
Κάποιοι πιστεύουν ότι με την υποκριτική της δεινότητα, η Κίντμαν θα έπρεπε να αποφεύγει τέτοιους ρόλους, οπότε τι την έκανε να θέλει να κάνει το βήμα; Σχετικά με το «Batman Forever», η Κίντμαν θυμήθηκε: «Όλοι με ρώτησαν, "Γιατί το έκανες αυτό;Επειδή μπορώ να φιλήσω τον Μπάτμαν!'',απάντησα. Για την Κίντμαν, το μόνο που είχε να κάνει ήταν να δοκιμάσει κάτι που δεν είχε κάνει ποτέ πριν: «Δεν ήταν για τα χρήματα, τα mainstream blockbusters έχουν μια μοναδική γοητεία». Μάλιστα, όταν ο Τζέιμς Γουάν την πλησίασε για πρώτη φορά για τον «Aquaman», σκέφτηκε ότι θα πρωταγωνιστούσε σε ταινία τρόμου: «Ήθελα πολύ να δουλέψω μαζί του σε μια ταινία τρόμου».
Η Κίντμαν έχει πρωταγωνιστήσει σε πολλά ψυχολογικά θρίλερ, όπως το «The Others» και το «Stoker». «Λατρεύω τον σκηνοθέτη Παρκ Τσανγουκ, και αυτός ο μονόλογος στην ταινία είναι ο λόγος που επέλεξα να συμμετέχω» Δεν είναι περίεργο που οι έντονοι μονόλογοι αποτελούν πειρασμό για κάθε ηθοποιό. Για παράδειγμα, στη σκηνή της όπερας που παρουσιάζεται στο Birth, η κάμερα παραμένει στο πρόσωπο της Kidman για δύο λεπτά και μπορεί να μεταφέρει τέλεια τη θλίψη του συναισθήματος και μόνο κοιτάζοντάς την. Η Κίντμαν έχει πάντα ένα ιδιαίτερο ταλέντο στο να εκφράζει έντονα συναισθήματα. «Στο «The Northman», ο σκηνοθέτης Robert Eggers χρησιμοποίησε μόνο ένα πλάνο για να γυρίσει μια σκηνή, η οποία ήταν η σκηνή για την αποπλάνηση μεταξύ εμένα και του Alexander Skarsgård. Μου άρεσε πολύ αυτή η σκηνή». Η σύλληψη και η αγάπη των συναισθημάτων είναι επίσης τα κλειδιά για τις ολοένα και πιο εξελιγμένες υποκριτικές της ικανότητες.
«Η μαμά μου πάντα έλεγε ότι ήμουν ένα πολύ ευαίσθητο παιδί»
«Αισθάνομαι τα πράγματα πολύ, πολύ, πολύ βαθιά», είπε η Κίντμαν. «Η μαμά μου πάντα έλεγε ότι ήμουν ένα πολύ ευαίσθητο παιδί. Μέρος της πορείας μου ήταν να μάθω να μην καταστρέφω ή να βλάπτω την ψυχική μου υγεία επειδή έχω έναν πολύ περίεργο τρόπο να μπορώ να αντιλαμβάνομαι τι συμβαίνει στους άλλους ανθρώπους. Είναι σαν μια μαγική δύναμη που μπορώ να δείξω, είτε είναι σωματική είτε συναισθηματική, και μπορεί να είναι τρομακτική μερικές φορές». Στην επερχόμενη ταινία Babygirl, η Kidman υποδύεται μία CEO που μπλέκει σε μια απαγορευμένη σχέση με έναν νεαρό υπάλληλο (Harris Dickinson), η οποία είναι «πολύ δύσκολη» επειδή τα συναισθήματα που εμπλέκονται είναι «πολύ βαθιά».
Η Κίντμαν λατρεύει επίσης το δράμα. Αν και δεν έχει εμφανιστεί στη σκηνή από το «Photograph 51» το 2015, εξακολουθεί να ανυπομονεί. «Θέλω να κάνω κάτι στη σκηνή, αλλά πρέπει να διαλέξω προσεκτικά τώρα γιατί δεν θέλω να αρρωστήσω ή να είμαι σωματικά εξαντλημένη και να μην μπορώ να λειτουργήσω κανονικά. Πρέπει να αξιολογήσω την ενέργειά μου και να κάνω ό,τι μπορώ.
«Δεν έχω κάνει ακόμη μια κλασική, σκληροπυρηνική ταινία τρόμου, γι' αυτό την έβαλα στη λίστα με τα πράγματα που πρέπει να κάνω επειδή μου αρέσουν οι σκληροπυρηνικές ταινίες τρόμου και είμαι θαυμαστής του Ti West!».