Το νέο ποτρέτο της βασιλικής οικογένειας -Ο φωτογράφος αποκαλύπτει πώς προετοιμάστηκε για τη μεγάλη στιγμή
Καθώς διεξαγόταν η επίσημη τελετή στέψης του βασιλιά Καρόλου Γ΄ στο Αβαείο του Ουέστμινστερ το Σάββατο, ο Βρετανός φωτογράφος Hugo Burnand, προετοιμαζόταν στην αίθουσα του θρόνου του παλατιού του Μπάκιγχαμ για τη σημαντικότερη στιγμή της καριέρας του.
Ως επίσημος φωτογράφος της στέψης, ο Burnand ανέλαβε να απαθανατίσει τα πορτρέτα της βασιλικής οικογένειας που θα γράψουν ιστορία ως σύμβολα της αρχής της βασιλείας του Καρόλου. Ωστόσο, ο ίδιος δήλωσε σε συνέντευξη του στο CBS news πως το βάρος αυτής της ευθύνης ήταν το τελευταίο πράγμα που είχε στο μυαλό του τη στιγμή της λήψης.
Eπίσημο πορτρέτο της βασιλικής οικογένειας μετά τη στέψη του βασιλιά Καρόλου Γ':
Οι επίσημες φωτογραφίες από την τελετή στέψης του βασιλιά Καρόλου Γ' και της βασίλισσας Καμίλα δόθηκαν στη δημοσιότητα τη Δευτέρα από τους επίσημος λογαριασμούς της βασιλικής οικογένειας στα social media. Ανάμεσα τους ξεχωρίζει φυσικά το πορτρέτο του βασιλιά, όπου ο ίδιος απαθανατίζεται ενδεδυμένος τον επίσημο, μωβ «Αυτοκρατορικό μανδύα», κρατώντας στο ένα χέρι το Σκήπτρο του ηγεμόνα και στο άλλο το Σφαίριό του.
Μιλώντας στο CBS, ο Hugo εκμυστηρεύτηκε πως το σημαντικότερο μυστικό πίσω από την επίτευξη ενός τόσο μνημειώδους έργου -τη λήψη του πρώτου βασιλικού πορτρέτου- είναι οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις, όπως αυτή που διατηρεί ο ίδιος με τον βασιλιά και τη βασίλισσα.
Το πρώτο επίσημο πορτρέτο του Βασιλιά Καρόλου Γ':
«Κατά βάθος, πρόκειται για το συναίσθημα, και για να αποπνέει η λήψη μου το σωστό συναίσθημα, πρέπει να νιώθω το σωστό συναίσθημα», δήλωσε ο Burnand. «Αν σκέφτεσαι πάρα πολύ, το μυαλό σου αποσπάται και δεν μπορείς να συνδεθείς με το άτομο. Παραμένω πιστός στον εαυτό μου και στη σχέση μου με τον βασιλιά μέσω της κάμερας και εμπιστεύομαι ότι, ιστορικά, αυτό έχει λειτουργήσει», συμπληρώνει ο ίδιος.
Ο Burnand έχει περάσει χρόνια φωτογραφίζοντας την αφρόκρεμα της υψηλής κοινωνίας της Βρετανίας, ασκώντας το επάγγελμά του σε εκδηλώσεις και πάρτι για το περιοδικό Tatler. Η χρόνια και συχνή τριβή του με τη βρετανική ελίτ τον οδήγησε τελικά να φωτογραφίσει την Camilla Parker Bowles - τότε που ο μόνος τίτλος της ήταν "Miss".
Το επίσημο πορτρέτο του βασιλικού ζεύγους:
Ο Burnand μάλιστα είπε πως η μητέρα του, επίσης φωτογράφος, ήταν η «νούμερο ένα βοηθός» του του γάμου του νυν βασιλικού ζευγαριού. Είπε ότι οι συνθήκες γύρω από τη φωτογράφιση του γάμου αποδείχθηκαν τελικά ζωτικής σημασίας για την εδραίωση της σύνδεσής του με τη βασιλική οικογένεια.
«Από εκείνη τη στιγμή και μετά, καθιερώθηκε μια σχέση που είναι κάτι περισσότερο από φωτογράφος», είπε. «Συνεργαζόμαστε για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα και έχουμε χτίσει μία τόσο ωραία σχέση που μέσα από τον φακό μου βλέπω κάποιον που γνωρίζω ήδη καλά», είπε ο Burnand εμφανώς συγκινημένος.
Το επίσημο πορτρέτο της βασιλικής συζύγου, Καμίλα:
Ωστόσο, όσο σημαντική κι αν είναι η προσωπική του σχέση με τα πρόσωπα που φωτογραφίζει, ένα ακόμη σημαντικό μυστικό της επιτυχίας του Burnand ως βασιλικού φωτογράφου είναι η σχολαστικότητα και ο επαγγελματισμός του. Ο καταρτισμένος φωτογράφος προετοιμάζεται ενδελεχώς εν όψει της μεγάλης ημέρας, κάνοντας πρόβες με χρονόμετρο, ενώ φτάνει στο σημείο να βάλει μέλη του προσωπικού του να υποδυθούν κάθε έναν από τους βασιλικούς.
Ο στόχος, όπως είπε, είναι να είναι προετοιμασμένος για τυχόν απρόοπτα και να μένει σε επαγρύπνυση προκειμένου η διαδικασία να εξελίσσεται όσο το δυνατόν πιο ομαλά, χωρίς να αφήσει τους royals να περιμένουν ούτε λεπτό. Είναι πολύ σημαντικό για εκείνον να κινείται προνοητικά, φέρνοντας ακόμη και ανταλλακτικά για κάθε κομμάτι του εξοπλισμού που θα μπορούσε να παρουσιάσει βλάβη.