Η Έμα Τόμσον μιλά για τις σκηνές σεξ και υπερασπίζεται τους συντονιστές οικειότητας
Η ηθοποιός Νταμ Έμα Τόμσον υπερασπίστηκε δημοσίως τη χρήση συντονιστών οικειότητας στα κινηματογραφικά και τηλεοπτικά πλατό.
Οι εξειδικευμένοι συντονιστές οικειότητας είναι η ιδανική προσθήκη στο κινηματογραφικό πλατό, σύμφωνα με την Αγγλίδα ηθοποιό, η οποία πρόσφατα υποδύθηκε μια χήρα που αναζητά τη σεξουαλική ολοκλήρωση στην ταινία Good Luck To You, Leo Grande.
Τα σχόλιά της διάσημης ηθοποιού έρχονται μετά την δήλωση του ηθοποιού Σον Μπιν ότι «χαλάνε τον αυθορμητισμό» των ερωτικών σκηνών στον κινηματογράφο και την τηλεόραση.
Η χρήση συντονιστών οικειότητας, οι οποίοι χορογραφούν προσωπικές σκηνές, έχει διαδοθεί ευρέως τα τελευταία χρόνια. Μια σειρά από ηθοποιούς, μεταξύ των οποίων και η Ρέιτσελ Ζέγκλερ του West Side Story, έχουν επικρίνει τα σχόλια του Mπιν.
Μιλώντας στους Fitzy & Wippa στον αυστραλιανό ραδιοφωνικό σταθμό Nova, η Τόμσον χαρακτήρισε τους εν λόγω συντονιστές «εξαιρετικά σημαντικούς» και τόνισε πως πολλοί ερμηνευτές θα συμφωνούσαν. «Μπορεί να διαπιστώσετε ότι πολλοί ηθοποιοί λένε: "Με έκανε να αισθάνομαι άνετα, με έκανε να αισθάνομαι ασφαλής, με έκανε να αισθάνομαι ότι ήμουν σε θέση να κάνω αυτή τη δουλειά».
«Και όχι, δεν μπορείς απλά να το αφήσεις να κυλήσει», είπε. «Υπάρχει μια κάμερα εκεί και ένα συνεργείο. Δεν είσαι μόνη σου σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου, αλλά περιτριγυρισμένη από ένα μάτσο άνδρες, ως επί το πλείστον. Οπότε δεν είναι μια άνετη κατάσταση, τελεία και παύλα».
Μιλώντας στους Times την περασμένη εβδομάδα, ο Μπιν είπε ότι είχε επιφυλάξεις για τον νέο τρόπο εργασίας. «Θα με εμπόδιζε περισσότερο επειδή υπάρχει κάποιος που εφιστά την προσοχή στην κάθε πράξη. Κάποιος λέει: "Κάνε αυτό, βάλε τα χέρια σου εκεί"».
«Νομίζω ότι ο φυσικός και αυθόρμητος τρόπος που συμπεριφέρονται οι εραστές θα επηρεαζόταν αρνητικά από κάποιον που το παρουσιάζει ως μια τεχνική άσκηση», πρόσθεσε ο 63χρονος ηθοποιός του Game of Thrones.
Με αφορμή τα σχόλιά του Μπιν, η Ζέγκλερ δήλωσε στο Twitter ότι οι συντονιστές οικειότητας «δημιουργούν ένα περιβάλλον ασφάλειας για τους ηθοποιούς» και ότι «ο αυθορμητισμός στις προσωπικές σκηνές ενδέχεται να μην είναι ασφαλής».
Συμπλήρωσε ότι ο συντονιστής οικειότητας που συνεργάστηκε μαζί της στο πρόσφατο ριμέικ του West Side Story του Στίβεν Σπίλμπεργκ «έδειξε ευαισθησία σε εμένα ως νεοφερμένη, ενώ παράλληλα εκπαίδευσε τους συναδέλφους μου που είχαν χρόνια εμπειρίας».
Η Τζαμίλα Τζαμίλ, πρωταγωνίστρια του The Good Place, πήρε επίσης δημόσια θέση: «Οι προσωπικές σκηνές πρέπει να είναι κάτι τεχνικό. Η δουλειά μας ως ηθοποιοί είναι να το κάνουμε να φαίνεται φυσικό. Κανείς δεν θέλει ένα αυθόρμητο χούφτωμα».
Στην ίδια συνέντευξη, ο Μπιν δήλωσε ότι λυπήθηκε όταν κόπηκε στο τελικό μοντάζ μια ερωτική σκηνή με τη συμπρωταγωνίστρια του στο Snowpiercer, Λένα Χoλ, η οποία, όπως είπε ο ίδιος, «προσπαθούσε να ξεπεράσει τα όρια», καθώς «είχε ένα υπόβαθρο στο καμπαρέ, οπότε ήταν έτοιμη για όλα».
Απαντώντας στα εν λόγω σχόλια, η Xολ, η οποία κατέστησε σαφές ότι ένιωθε απόλυτα άνετα να παίζει στο πλευρό του Μπιν, δήλωσε: «Το γεγονός ότι ασχολούμαι με το θέατρο (όχι με τα καμπαρέ, αν και παίζω πού και πού) δεν σημαίνει ότι είμαι έτοιμη για όλα».
«Αν νιώθω άνετα με τον παρτενέρ μου στη σκηνή και με τους άλλους στο δωμάτιο, τότε δεν θα χρειαστώ συντονιστή οικειότητας. Αλλά αν υπάρχει κάποιο κομμάτι μου που αισθάνεται περίεργα, υπερβολικά εκτεθειμένο κ.ο.κ. είτε θα αμφισβητήσω την αναγκαιότητα της σκηνής είτε θα θελήσω έναν συντονιστή».
«Μερικές φορές τους χρειάζεσαι, μερικές φορές όχι, αλλά κάθε άτομο, κάθε σκηνή και κάθε εμπειρία είναι διαφορετική», συμπλήρωσε, διευκρινίζοντας ότι οι συντονιστές οικειότητας ήταν «μια ευπρόσδεκτη προσθήκη στο πλατό και [πιστεύω] ότι θα μπορούσαν επίσης να βοηθήσουν με το τραύμα που βιώνουν οι ηθοποιοί σε άλλες σκηνές».
Το σωματείο ψυχαγωγίας Bectu εξέδωσε επίσης μια δήλωση στην οποία αναφέρει ότι βρήκε τα σχόλια του Μπιν σχετικά με τους συντονιστές οικειότητας «απογοητευτικά» από «έναν τόσο αγαπημένο και καταξιωμένο ηθοποιό».
Η επικεφαλής της Bectu, Φιλίπα Τσάιλντς δήλωσε: «Ο συντονισμός οικειότητας παρέχει ζωτική υποστήριξη στους καλλιτέχνες κατά την προετοιμασία, την πρόβα και τα γυρίσματα ερωτικών σκηνών και η αυξανόμενη χρήση τους είναι μια ευπρόσδεκτη κίνηση για την δημιουργία ενός περιβάλλοντος ασφάλειας για τους ηθοποιούς στο πλατό.»
«Τέτοιου είδους σχόλια υποτιμούν τις γνώσεις και τη συμβολή των εκπαιδευμένων
συντονιστών οικειότητας που εκτελούν αυτή τη δουλειά», συμπλήρωσε η ίδια.