To δυναμικό comeback του Τζόνι Ντεπ -Πώς τους διέψευσε όλους και έσωσε τελικά την καριέρα του
Μετά από το τέλος της πολύκροτης δικαστικής μάχης του με την πρώην σύζυγό του, Άμπερ Χερντ, ο Τζόνι Ντεπ έκανε ένα δυναμικό comeback στην πρεμιέρα του φεστιβάλ Καννών, όπου παραβρέθηκε, καθώς πρωταγωνιστεί στη νέα ιστορική δραματική ταινία «Jeanne du Barry», η οποία είχε επιλεχτεί να προβληθεί στη βραδιά έναρξης.
Έχουν περάσει τρία χρόνια από την κυκλοφορία της τελευταίας ταινίας του με τίτλο «Johnny Minamata», το «Jeanne du Barry» σηματοδοτεί τη μεγάλη επιστροφή του 59χρονου ηθοποιού, που έχει βαλθεί να αποδείξει πως δεν τον τρομάζουν οι τρικυμίες.
Η υπόθεσή της περιστρέφεται γύρω από την ταραχώδη σχέση του Γάλλου βασιλιά Λουδοβίκου XV και της ερωμένης του, Ντι Μπαρί, την οποία έφερε στο παλάτι των Βερσαλλιών για να ζήσει κοντά του, παρόλο που δεν ήταν ευγενής. Σύμφωνα με την επίσημη σύνοψη, το φιλμ επικεντρώνεται στη ζωή της Βομπερνιέ, η οποία περιγράφεται ως μια «νεαρή γυναίκα της εργατικής τάξης που αποζητά την κουλτούρα και τις απολαύσεις, ενώ χρησιμοποιεί την ευφυΐα και τη γοητεία της για να ανελιχθεί στις υψηλότερες κοινωνικές τάξεις».
Ο Λουδοβίκος XV, ο οποίος είχε το παρατσούκλι «ο αγαπημένος», αν και δεν ήταν τόσο λαοφιλής, πέθανε τελικά, αφού κατηγορήθηκε για διαφθορά. Βασίλεψε για 59 χρόνια όμως και υπήρξε ο μακροβιότερος μονάρχης της Γαλλίας μετά από τον Λουδοβίκο XIV. Τον ομώνυμο χαρακτήρα της Ντι Μπαρί, η οποία εκτελέστηκε κατά τη διάρκεια της Γαλλικής Επανάστασης, υποδύεται η 46χρονη Γαλλίδα ηθοποιός Μαϊγουέν Λε Μπεσκό, γνωστή ως Μαϊγουέν, η οποία επίσης υπογράφει το σενάριο και τη σκηνοθεσία της ταινίας. Ο Ντεπ μάλιστα ερμηνεύει τον ρόλο στα γαλλικά, γεγονός που ενθουσίασε το ευρωπαϊκό κοινό.
O Τζόνι Ντεπ στο Φεστιβάλ των Καννών
Η εμφάνισή του βέβαια στο κόκκινο χαλί προκάλεσε έντονες αντιδράσεις εκ μέρους φεμινιστριών και καλλιτεχνών, που μιλούν για «αποκατάσταση» του αμφιλεγόμενου σταρ. «Πώς να καταλάβουμε την απόφαση του Φεστιβάλ να επιλέξει ακριβώς αυτήν την ταινία για την πρώτη ημέρα του; Μας παγώνει η αίσθηση ατιμωρησίας που απορρέει από αυτή», κατήγγειλαν πολλές συλλογικότητες, όπως οι 50/50, Lab Femmes de cinema και 1.000 visages.
Επιπλέον, άνδρες και γυναίκες ηθοποιοί, μεταξύ των οποίων οι Ζουλί Γκαγιέτ και Λορ Καλαμί, με ένα άρθρο τους στην εφημερίδα Liberation κατήγγειλαν το Φεστιβάλ, λέγοντας ότι «ξεδιπλώνει το κόκκινο χαλί σε άνδρες και γυναίκες κακοποιητές» - αναφερόμενοι τόσο στον Ντεπ όσο και τη σκηνοθετιδά Μαϊουέν, η οποία πρόσφατα φέρεται να επιτέθηκε στον ιδρυτή του Mediapart, Εντουί Πλενέλ, μέσα σε ένα εστιατόριο.
«Το Φεστιβάλ στέλνει το μήνυμα ότι η βία είναι αποδεκτή στους χώρους δημιουργίας», πρόσθεσαν στο κείμενο, που υπογράφεται επίσης από τον Σουάν Αρλό, τον πρωταγωνιστή της ταινίας «Anatomie d’une chute», η οποία συμμετέχει στο διαγωνιστικό τμήμα.
Φαίνεται πως ο θόρυβος γύρω από το περιβόητο διαζύγιο του σταρ με την πρώην σύζυγό του, που απασχόλησε επί μήνες τα ΜΜΕ, δεν έχει ακόμα κοπάσει, παρόλο που τελικά εκείνος δικαιώθηκε. Το δικαστήριο συγκεκριμένα αποφάσισε ότι σίγουρα οι πρώην σύζυγοι είχαν έρθει σε οξεία αντιπαράθεση με την κοινή γνώμη να μαθαίνει πικάντικες λεπτομέρειες της προσωπικής τους ζωής, όμως απάλλαξε τον Ντεπ από τις κατηγορίες περί βιαιοπραγίας, επιδικάζοντας υπέρ του μια τεράστια αποζημίωση, που θα πρέπει να του καταβάλλει η Χερντ.
Βέβαια, η πτώση της καριέρας του δεν οφειλόταν τόσο στη διαμάχη του με την Χερντ, όσο και στην προβληματική συμπεριφορά, που ο ίδιος είχε λόγω των καταχωρήσεων -αλκοόλ και ναρκωτικά- όπως κατέθεσε άλλωστε και γνωστός παραγωγός του Χόλιγουντ. Όμως ο Ντεπ πάντα ήταν το «κακό παιδί»... Κι αν εξαιτίας των υβριστικών μηνυμάτων προς τη γυναίκα του, όπου την αποκαλούσε «χαζή αγελάδα», έδιωξαν ένα μέρος του κοινού, ο ίδιος κατάφερε να πείσει μια γυναίκα δημιουργό να τον εμπιστευτεί και να του δώσει μια δεύτερη ευκαιρία. Βέβαια, δεν είναι τυχαίο πως η Μαϊγουέν είναι Γαλλίδα, κι όχι Αμερικανή, πράγμα που σημαίνει τι το σκληροπηρυνικό #cancelculture δεν έχει φτάσει στην Ευρώπη ακόμα. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως οι Γάλλοι είναι πιο ανοιχτοί στις ερωτικές αντιπαραθέσεις, τις οποίες μπορεί να θεωρούν έως κι ένα ενδιαφέρον παιχνίδι.
Με τη σειρά του, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Τιερί Φρεμό, όταν ρωτήθηκε γιατί επιλέχθηκε η συγκεκριμένη ταινία, είπε: «Στη ζωή μου, έχω μόνο έναν κανόνα: αυτός είναι η ελευθερία της σκέψης και η ελευθερία του λόγου και της δράσης μέσα σε ένα νόμιμο πλαίσιο», συμπληρώνοντας πως ο Ντεπ είναι ένας αφοσιωμένος στο σινεμά ηθοποιός και δεν του έχει απαγορευτεί να παίζει.
Την ίδια άποψη συμμερίστηκε και το κοινό της ταινίας, που μετά από την προβολή επί εφτά λεπτά χειροκροτούσε όρθιο, αλλά και οι θαυμαστές του ηθοποιού, που τον περίμεναν στο Palais des Festivals, κρατώντας αφίσες και φωνάζοντας το όνομά του.
Ο Ντεπ τώρα στη συνέντευξη Τύπου τόνισε πως δεν θεώρει πως επέστρεψε στο σινεμά, αφού ποτέ δεν το είχε εγκαταλείψει. «Απορούσα με τη λέξη επιστροφή, επειδή δεν πήγα πουθενά», είπε συγκεκριμένα, φτάνοντας στο ραντεβού με τους δημοσιογράφους με καθυστέρηση 45 λεπτών. «Ναι, ίσως ο κόσμος σταμάτησε να μου τηλεφωνεί από φόβο εκείνη την εποχή, όμως εγώ δεν πήγα πουθενά». Εντύπωση όμως προκάλεσε το γεγονός πως αποκάλυψε ότι δεν έχει δει την ταινία, παρόλο που ήταν παρών στην πρεμιέρα, δηλώνοντας πως έχει εμπιστοσύνη στους συνεργάτες του, οι οποίοι τον διαβεβαιώνουν για το αποτέλεσμα.
Τα καλά νέα για τον Τζόνι Ντεπ δεν σταματούν εδώ. Οπως αναφέρει δημοσίευμα της Daily Mail, πρόσφατα ο Τζόνι Ντεπ υπέγραψε ένα «χρυσό» συμβόλαιο με τον Dior για να συνεχίσει την συνεργασία του ως βασικό πρόσωπο του αρώματος «Dior Sauvage». Από το 2015 ο Τζόνι Ντεπ διαφημίζει το άρωμα αυτό και το deal που συμφώνησε είναι 20 εκατομμύρια δολάρια για να συνεχίσει να είναι ο ambassador του «Dior Sauvage».
Μένει να δούμε, αν ο Ντεπ θα επιστρέψει στα πάτρια εδάφη νικητής κι αν τελικά θα βρεθεί στο έκτο κεφάλαιο των «Πειρατών της Καραϊβικής». Ο ίδιος πάντως φαίνεται να αδιαφορεί, αφού υπογράμμισε: «Αν νιώθω ότι με μποϊκοτάρουν τώρα; Όχι, καθόλου, δεν αισθάνομαι αποκλεισμένος, επειδή δεν το σκέφτομαι, δεν σκέφτομαι το Χόλιγουντ». Κατά πόσο το εννοεί θα αποδειχτεί στο μέλλον...