Ιnside Edition

H Mέγκαν Μαρκλ, σε ηλικία μόλις 12 ετών, μιλά για το σεξισμό κατά των γυναικών [βίντεο]

Εκτός από ηθοποιός και προσεχώς πριγκίπισσα, η Μέγκαν Μαρκλ είναι μια γυναίκα με έντονη ακτιβιστική δράση.

Αυτό το πνεύμα ευθύνης, στήριξης και αλληλεγγύης απέναντι στον κόσμο, απ' ότι φαίνεται, το είχε ανεπτυγμένο μέσα της από πολύ μικρή ηλικία.

Με κάποιο τρόπο λοιπόν, καταπολεμά το σεξισμό από τότε που ήταν έφηβη. Για την ακρίβεια, το 1993, όταν ήταν 12 χρονών, έστειλε γράμμα στην εταιρεία Procter & Gamble (κολοσσός στην παραγωγή ειδών καθημερινής οικιακής χρήσης) προκειμένου να αλλάξουν τη διαφήμισή τους η οποία, σύμφωνα με τη Μαρκλ, είχε καθαρά σεξιστικό χαρακτήρα.

Το κανάλι Nickelodeon (μετά από παραίνεση της ίδιας της Μαρκλ) κάλυψε το γεγονός και, στα πλαίσια του Νick News, ενός εκπαιδευτικού προγράμματος για παιδιά, της πήρε συνέντευξη. Αυτό το βίντεο λοιπόν, στο οποίο βλέπουμε τη Μαρκλ μέσα στην τάξη μαζί με τους συμμαθητές της να βλέπουν όλοι μαζί τη διαφήμιση και να σχολιάζουν τον αντιφεμινιστικό χαρακτήρα της, ήρθε στο φως.

Παρεμπιπτόντως, επρόκειτο για τη διαφήμιση του απορρυπαντικού Ivory που δήλωνε ότι το συγκεκριμένο σαπούνι ήταν πρακτικό γιατί «Όλες οι γυναίκες στην Αμερική καταπολεμούν με αυτό τους λιπαρούς λεκέδες σε τηγάνια και κατσαρόλες». Αν και μόλις 12 ετών, η Μαρκλ κατάλαβε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά με το λεκτικό της διαφήμισης. Μάλιστα δύο αγόρια από την τάξη της της επιβεβαίωσαν ότι το συγκεκριμένο σλόγκαν ενίσχυε το στερεότυπο ότι οι «γυναίκες ανήκουν στην κουζίνα».


Η παραπάνω ιστορία δεν ακούγεται πρώτη φορά. Την έχει διηγηθεί αναλυτικά, και το 2015, στο πλαίσιο της ομιλίας που εκφώνησε για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας. «Θυμάμαι ότι είχα νιώσει σοκαρισμένη και θυμωμένη και επίσης, βαθιά πληγωμένη», λέει ανακαλώντας την ιστορία. «Δεν μου είχε φανεί σωστό και σκέφτηκα ότι κάποιος έπρεπε να κάνει κάτι γι' αυτό».

APimages

Μάλιστα, όπως λέει, ο πατέρας της ήταν αυτό της ενέπνευσε αυτό το αίσθημα αλλαγής. «Με ενθάρρυνε να γράφω γράμματα. Οπότε κι εγώ το έκανα και μάλιστα στους πιο ισχυρούς ανθρώπους που μπρούσα να σκεφτώ», έχει πει. Και κάπως έτσι η νεαρή Μέγκαν έστειλε γράμμα στην Procter & Gamble και, προς έκπληξή της η εταιρεία όχι απλώς της απάντησε, αλλά άλλαξε το σλόγκαν αντικαθιστώντας τη λέξη «γυναίκες» με τη λέξη «άνθρωποι» και δηλώνοντας τελικά πως «Όλοι οι άνθρωποι στην Αμερική καταπολεμούν με αυτό τους λιπαρούς λεκέδες σε τηγάνια και κατσαρόλες».

Δες το βίντεο με τη Μέγκαν Μαρκλ να μιλάει για το περιστατικό.

Η Μαρκλ δεν έμεινε εκεί. Κατά τη διάρκεια της εφηβείας της είχε στείλει γράμμα στη Gloria Allred (διάσημη δικηγόρο ανθρωπίνων δικαιωμάτων), στην τότε πρώτη κυρία της Αμερικής Χίλαρι Κλίντον, αλλά και στη δημοσιογράφο του Nickelodeon Linda Ellerbee, η οποία αφού έλαβε το γράμμα πήγε με το συνεργείο της εκπομπής στο σχολείο της για να την γνωρίσει από κοντά και να της πάρει συνέντευξη.

«Θεωρώ πως δεν είναι σωστό για τα παιδιά να μεγαλώνουν πιστεύοντας ότι η μητέρα τους είναι υποχρεωμένη να τα κάνει όλα», ακούμε τη Μαρκλ να λέει στην εκπομπή Nick News το 1993.

Η δυναμική και οραματίστρια Μαρκλ μάλιστα απηύθυνε μήνυμα σε όλο τον κόσμο που τυχόν την άκουγε εκείνη τη στιγμή. «Αν δειτε κάτι που δεν σας αρέσει ή νιώθετε ότι σας προσβάλλει, στην τηλεόραση ή σε οποιοδήποτε άλλο μέσο, γράψτε ένα γράμμα και στείλτε το στους σωστούς ανθρώπους. Μόνο έτσι θα καταφέρουμε να κάνουμε τη διαφορά και όχι μόνο για τον εαυτό μας, αλλά για όλους».

«Δεν είχε σημασία που ήταν μόλις 11 χρονών», δηλώνει σήμερα η δημοσιογράφος Linda Ellerbee στο site Inside Edition που βρήκε και μοίρασε το βίντεο. «Πίστευε στις γυναίκες. Πίστευε στον εαυτό της και δε φοβόταν να βγει και να απαιτήσει τα δικαιώματα της».