Ο CEO του Shiseido Group στο Bovary.gr -Τα σχέδια για την Ελλάδα και το όραμα του 2020
Ήταν αρχές Οκτώβρη του 2018 όταν η Shiseido με μια ανατρεπτική κίνηση λάνσαρε την νέα σειρά μακιγιάζ, ανοίγοντας ένα ολοκαίνουργιο κεφάλαιο στην ιστορία του οίκου.
Η Dews, η Powders, η Gels και η Inks αποτέλεσαν την ιαπωνική απάντηση στην ερώτηση «Μπορεί ένα εντυπωσιακό μακιγιάζ με λάμψη και υπέροχες υφές να επιτρέψει στην επιδερμίδα να αναπνέει;».
Με motto του τα Beauty Reimagined και Beauty Made with Soul, ο ιαπωνικός οίκος, ανέμειξε ζωηρές αποχρώσεις με μεγάλες δόσεις τεχνογνωσίας, ανατολίτικη φιλοσοφία με smooth υφές και δημιούργησε τα προϊόντα που χρειάζεται μια γυναίκα για να διαμορφώσει το δικό της beauty look. Προϊόντα με εντυπωσιακά μεγάλη διάρκεια που προσφέρουν την απαραίτητη κάλυψη και αφήνουν το δέρμα βελούδινο.
Η συνέχεια είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή.
Τον Σεπτέμβρη του 2019 η Shiseido αφού έχει αφουγκραστεί ακόμη περισσότερο τις ανάγκες και τις επιθυμίες κάθε γυναίκας ξεχωριστά, πρόκειται να λανσάρει μια εξατομικευμένη σειρά foundation για κάθε απόχρωση δέρματος.
Μια υπέροχη παλέτα από σκούρο σοκολατί, ανοιχτό -όλες οι αποχρώσεις του nude- πιο ροζέ ή πιο κιτρινωπό μπεζ, μέχρι εκτυφλωτικά λευκό foundation.
Όλα χρησιμοποιoύνται και ξεχωριστά αλλά μπορούν και να αναμειχθούν προκειμένου να καλύψουν ανάγκες κάθε -μα κάθε- απόχρωσης δέρματος. Η υφή λεπτόρρευστη απλώνεται σαν απαλό χάδι, καλύπτει τυχόν ατέλειες και δημιουργεί ένα ομοιόμορφο αποτέλεσμα με ένα μοναδικά βελούδινο φινίρισμα.
Η δέσμευση της Shiseido να δημιουργήσει μακιγιάζ και foundation σαν skincare δεν είναι νέα. Το όραμά του οίκου, όπως το έχει εκφράσει και ο Global CEO Masahiko Uotani είναι η καινοτομία της ομορφιάς για έναν καλύτερο κόσμο.
Στα HQ του Shiseido Group στο Παρίσι, ο CEO Franck Marilly δουλεύει συστηματικά πάνω σε αυτό το όραμα και την υλοποίησή του. Όχι μόνο για τον οίκο Shiseido, αλλά και για όλα τα υπόλοιπα brand που βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα του Shiseido Group. Η θέα από το παράθυρο του γραφείου στον 6ο όροφο είναι καθηλωτική, όπως και η φιγούρα του CEO. Με μακρά θητεία στη Chanel και τη Unilever, ο CEO της Ευρώπης, της Αφρικής, της Ασίας και της Μέσης Ανατολής, γνωρίζει πολύ καλά ποια πρέπει να είναι η επόμενη κίνηση.
Η συζήτηση μαζί του διήρκεσε περίπου μισή ώρα, αρκετή για να μας αποκαλύψει ο κύριος Marilly ότι η Ελλάδα είναι ένα δυνατό μελλοντικό χαρτί του Shiseido Group.
H Shiseido στην Ελλάδα
«Η Ελλάδα είναι μια πολύ σημαντική αγορά για εμάς και θέλουμε να ενδυναμώσουμε τη θέση μας, όπως και σε άλλες αγορές-κλειδιά. Γνωρίζουμε ότι πρέπει να πετύχουμε καλύτερο rating και με τον συνεργάτη μας στη χώρα εργαζόμαστε προς αυτό τον σκοπό. Πρέπει ωστόσο να κερδίσουμε μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στα καταστήματα καθώς και μεγαλύτερο ranking και awareness. Μιλάω για τη Shiseido αλλά και για τα υπόλοιπα brand του Shiseido Group οπότε πρέπει να δούμε συνολικά και τα αρώματα και το skincare και το make up. Δεν πάνε όλα τα brand με την ίδια ταχύτητα. Οπότε ναι η Ελλάδα έχει τη σημασία που έχει και οποιαδήποτε άλλη χώρα στην Ευρώπη, στην οποία θέλουμε αναφορά. Θέλουμε να είμαστε οπωσδήποτε ανάμεσα στους τοπ 3 «παίκτες» στο beauty στην Ελλάδα. Αυτός είναι και ο στόχος μας παγκοσμίως» μου εξηγεί ο κύριος Marily, ενώ οι συνεργάτες του παρακολουθούν τη συζήτησή μας. «Η Shiseido είναι μια εμβληματική εταιρία. Έχει ηγετική θέση σε αγορές στην Ευρώπη, όπως στην Ιταλία και τη Γερμανία, ενώ πρέπει να κάνουμε πρόοδο σε χώρες όπως η Γαλλία. Και δουλεύουμε προς αυτό το σημείο. Αλλά αυτή είναι και η ομορφιά της εταιρείας. Έχουμε μεγάλες δυνατότητες» καταλήγει.
Η επιτυχία της Shiseido
Πού στηρίζεται όμως αυτή η επιτυχία της Shiseido καθώς και η δυναμική της τα τελευταία χρόνια; ρωτάω τον CEO «Η επιτυχία της Shiseido στηριζόταν πάντα στην καινοτομία ακόμη και το 1872, στα πρώτα προϊόντα της. Επενδύει στην έρευνα την καινοτομία και την επιστήμη. Μια μεγάλη στιγμή ωστόσο για την εταιρεία ήταν όταν ανέλαβε τα ηνία ο κύριος Uotani το 2014. Ο ερχομός του έκανε τεράστια διαφορά. Ήταν ο πρώτος Top Executive, εκτός εταιρείας (ήρθε από την Coca Cola) ο οποίος πήρε αυτή τη θέση φέρνοντας μαζί του μεγάλη εμπειρία και ένα νέο όραμα. Με απίστευτη ταχύτητα αναβάθμισε και οργάνωσε από την αρχή την εταιρεία. Δεν είναι τυχαίο ότι πλέον έχουμε τρία κέντρα σε διαφορετικές περιοχές, Τα αρώματα εδώ στη Γαλλία, το μακιγιάζ στην Αμερική και το skincare στην Ασία και πιο συγκεκριμένα στην Ιαπωνία. Να πω εδώ ότι φέτος θα λανσάρουμε στην ευρωπαϊκή αγορά ένα πολύ premium skin care brand, το No1 brand της Ιαπωνίας (με μεγάλη διαφορά από τα υπόλοιπα), το Clé de Peau Beauté. Το λανσάρισμα θα γίνει στο Ηνωμένο Βασίλειο τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και σταδιακά (και επιλεκτικά) θα επεκταθεί και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες» σημειώνει ο κύριος Marilly.
Όσον αφορά την καινοτομία και την κουλτούρα, ο Franck Marilly τονίζει ότι «Η εταιρία επενδύει πολύ χρόνο, προσπάθεια και πόρους στην καινοτομία. Φέτος τον Απρίλιο εγκαινιάσαμε ένα κέντρο, το GIC Global Innovation Center, ένα 15όροφο κτίριο στη Γιοκοχάμα με 650 ερευνητές και επιστήμονες. Στόχος μας είναι ο αριθμός να αυξηθεί σε 1500 παγκοσμίως. Από την όψη του πολιτισμού έχουμε ένα δυνατό χαρτί να παίξουμε, ως ιαπωνική εταιρία. Το 2018 ήταν χρονιά της Ιαπωνίας στη Γαλλία. Καταφέραμε να εκφράσουμε της αρχές της εταιρείας μας εκμεταλλευόμενοι αυτό το μικρό πολιτιστικό παράθυρο. Και δεν είναι μόνο η Γαλλία. Ως Ιαπωνική εταιρεία έχουμε πολλά να δώσουμε».
The Japanese Way
Ευγενής, στοχοπροσηλωμένος, οργανωτικός, ο Franck Marilly έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός πολύ έμπειρου manager. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι την πρώτη μέρα στο γραφείο θέλησε να γνωρίσει δια ζώσης και να χαιρετήσει έναν έναν ξεχωριστά όλους τους εργαζόμενους στο Shiseido Group «Η εταιρεία είναι οι άνθρωποί της. Ξέρετε έχουμε μια ειδοποιό διαφορά από τις υπόλοιπες εταιρείες. Είσαι japaneiro και γι' αυτό είσαι έμπιστος και αυτό επαληθεύεται σε κάθε επίπεδο στην εταιρεία. Έχουμε μεγάλες φιλοδοξίες και γνωρίζουμε ότι όλα ξεκινούν από τους ανθρώπους, γι' αυτό άλλωστε και η εταιρεία σκοπεύει μακροπρόθεσμα να διπλασιάσει τα κέρδη της».
Η μεθοδική δουλειά και η ταπεινότητα. Αυτά είναι αναμφισβήτητα δύο ισχυρά χαρακτηριστικά των Ιαπώνων, όπως άλλωστε σημειώνει ο CEO «Στα IFCC AWARDS η Shiseido έχει κερδίσει ως εταιρία 26 βραβεία, περισσότερα από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία στον κόσμο. Αλλά αυτό δεν το γνωρίζουν οι περισσότεροι. Είναι στην φιλοσοφία των Ιαπώνων να μην «φωνάζουν» τα κατορθώματά τους. Είναι γεγονός ότι είμαστε πιο ψηλά από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία, που μπορεί να είναι μεγαλύτερη από εμάς ή να έχει περισσότερα προϊόντα. Πίσω από όλα αυτά βρίσκεται η καινοτομία».
Τα επεκτατικά σχέδια του Shiseido Group
Το μέλλον φαντάζει ευοίωνο, λαμπρό. Ρωτάω τον κύριο Marilly τι περιλαμβάνει: «Σκεφτόμαστε την επέκταση στην ανατολική Ευρώπη, η οποία φαίνεται να έχει μια δυναμική και θέλουμε μεγαλύτερη παρουσία. Όσον αφορά τη Ρωσία, αυτή είναι ήδη μια πολύ μεγάλη αγορά. Στη Μέση Ανατολή βρισκόμαστε σε 13 αγορές ενώ ειδικό βάρος θα δώσουμε και στην Αφρική η οποία είναι κάτι πολύ νέο για εμάς. Στην εταιρεία εργαζόμαστε πολύ σκληρά, με νέες ομάδες σε διάφορες αγορές-κλειδιά καθώς, όπως σας είπα, θέλουμε να είμαστε στο top 3 της αγοράς ομορφιάς παγκοσμίως. Έχουμε υπέροχα Brand τα οποία έχουν διαφορετική δυναμική σε κάθε χώρα. Θέτουμε διαφορετικές προτεραιότητες γεωγραφικά, για τα brand μας. Και από πολύ νωρίς, σχεδόν από το λανσάρισμα σε κάποια χώρα μπορούμε να καταλάβουμε αν το brand θα προσελκύσει το ενδιαφέρον του κοινού. Όλα μας τα brand μας, έχουν διαφορετικό DNA... όπως το ιταλικό και άκρως ενδιαφέρων D&G, το πολύ ιαπωνικό Issey Miyakie, το Serge Lutens, το Narciso Rodriguez που έχει απίστευτες δυνατότητες στην Ευρώπη, το Zadig & Voltaire του γαλλικού οίκου μόδας, το Elie Saab...και πολλά άλλα. Δεν είναι όλα τα brand σε όλες τις αγορές. Κάνουμε στρατηγικές τοποθετήσεις, βάζοντας brand σε αγορές που έχει νόημα να μπουν» καταλήγει ο CEO του Shiseido Group.
Tι νέο έρχεται από τη Shiseido
Νωρίτερα την ίδια μέρα βρέθηκα στη Gallery Joseph, που βρίσκεται στο Μαρέ (μία από τις πιο όμορφες περιοχές του Παρισιού) και είχα την ευκαιρία να δω από κοντά τα νέα λανσαρίσματα καθώς και την νέα σειρά foundation της Shiseido.
Το press event περιελάμβανε και μια εντυπωσιακή έκθεση φωτογραφίας, με καθημερινά αντικείμενα και σκηνές που ενέπνευσαν τον brand ambassador της Shiseido, Γρηγόρη Πυρπύλη. Στο event, beauty editors από πολλά σημεία της Ευρώπης -και όχι μόνο- δοκίμασαν το ανανεωμένο μακιγιάζ της Shiseido με το μαγικό άγγιγμα του Έλληνα ambassador και του color artist της εταιρείας, Vincent Oquendo.
Οι νέες σειρές, μακιγιάζ και skincare θα είναι διαθέσιμες τον Σεπτέμβρη.
Trivia
*Η Shiseido ξεκίνησε το 1872 ως ένα φαρμακείο δυτικού τύπου στη Ginza του Τόκυο
*Η Waso, είναι το brand της Shiseido που αγαπούν πολύ οι Millenial
*Το όνομα της εταιρείας προέρχεται από το ποίημα I Ching, το Κινεζικό Βιβλίο των Αλλαγών. SHI σημαίνει Πόροι, SEI σημαίνει Ζωή και DO σημαίνει Οίκος
*Οι ερευνητές της Shiseido μελετούν ανελλιπώς το ανθρώπινο σώμα, αλλά και το πνεύμα και προσπαθούν να αποκρυπτογραφήσουν πως οι λειτουργίες μυαλού και σώματος επηρεάζουν το δέρμα