1917

Όσκαρ 2020: Οι υποψηφιότητες, τα φαβορί και οι αντίπαλοι στις κατηγορίες

Λίγες ώρες απομένουν για την την πιο λαμπερή γιορτή της κινηματογραφικής βιομηχανίας, την Τελετή Απονομή των Βραβείων Όσκαρ,- φέτος είναι 92η- που θα πραγματοποιηθεί το βράδυ της Κυριακής 9 Φεβρουαρίου (ξημερώματα 10ης Φεβρουαρίου σε ώρα Ελλάδας) στο Dolby Theater.

Φέτος, μάλιστα, η διοργάνωση γίνεται αρκετά πιο νωρίς από το συνηθισμένο, πράγμα που έχει δημιουργήσει μια μικρή αναστάτωση στο Χόλιγουντ.

Στην Ελλάδα, πάντως, η απονομή θα μεταδοθεί από το Cosmote TV, με σχολιαστές τον Γιώργο Σατσίδη και τη Χριστίνα Μπίθα, που θα βρεθούν στο Λος Άντζελες ενημερώνοντάς μας για όλες τις αφίξεις των σταρ στο κόκκινο χαλί. Όταν οι οσκαρικές υποψηφιότητες ανακοινώθηκαν, οι προβλέψεις και τα στοιχήματα έπαιζαν σε πολλά ταμπλό. Μετά, όμως, από τις Χρυσές Σφαίρες και τα BAFTA, το τοπίο μοιάζει να ξεκαθαρίζει. Έτσι, μεγάλα ονόματα όπως ο Μάρτιν Σκορσέζε με τον «Ιρλανδό» του, το πιθανότερο είναι ότι θα βρεθούν εκτός. Ίσως το γεγονός ότι η συγκεκριμένη ταινία αποτελεί παραγωγή του Netflix έπαιξε  σημαντικό ρόλο στο πώς τα σωματεία και οι κριτικές επιτροπές αντιμετώπισαν το Μagnum opus του μεγαλύτερου ίσως εν ζωή Αμερικανού σκηνοθέτη, που αν και μετράει δέκα υποψηφιότητες για το Χρυσό Αγαλματίδιο, μέχρι στιγμής έχει αποδειχτεί ο μεγάλος χαμένος. 

The Irishman/ Φωτογραφία: IMDb

Μεγάλο φαβορί -και δικαίως- θεωρείται η βρετανική παραγωγή «1917» του Σαμ Μέντες, που όπως όλα δείχνουν, θα αποσπάσει το Όσκαρ καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας, ενώ,  έχει σημαντικές πιθανότητες και για αρκετά τεχνικά βραβεία. 

Άλλωστε, μιλάμε για μια ταινία- άθλο, αφού τα μακράς διαρκείας μονοπλάνα του Μέντες καταφέρνουν να μας βάλουν κυριολεκτικά μέσα στα χαρακώματα του Α΄ Παγκοσμίου  Πολέμου, δημιουργώντας μια ιδιαίτερη κινηματογραφική εμπειρία. Ισχυρός αντίπαλος στις βασικές κατηγορίες, όπως δείχνουν και οι αποδόσεις από τα γραφεία στοιχημάτων, είναι το βραβευμένο ήδη με Χρυσό Φοίνικα «Παράσιτα» του Νοτιοκορεάτη Μπονγκ Τζουν-χο, μια συναρπαστική αλληγορία για την κοινωνική ανισότητα, που αναμειγνύοντας με δεξιοτεχνία διαφορετικά  είδη,  συνιστά από μόνη της μια πρωτότυπη δημιουργία. Με εξαιρετικές επιδόσεις στο αμερικανικό box Office, δύσκολα θα χάσει το Βραβείο Ξενόγλωσσης ταινίας, ενώ, δεν αποκλείεται να αποσπάσει και το βραβείο πρωτότυπου  σεναρίου- άλλωστε πρόσφατα βραβεύτηκε από την Ένωση Σεναριογράφων.

Παράσιτα/ Φωτογραφία: IMDb

Εκεί, βέβαια, θα κονταροχτυπηθεί με το «Κάποτε στο Χόλιγουντ» του Κουεντίν Ταραντίνο, ο οποίος με νοσταλγική και βιτριολική διάθεση πραγματεύεται ένα αμιγώς αμερικάνικο θέμα, υπογράφοντας την πιο ιδιαίτερη ταινία της φιλμογραφίας του. Η μάχη θα κριθεί στα σημεία, αλλά το σίγουρο είναι ότι ο Μπραντ Πιτ, θα φύγει με το χρυσό αγαλματίδιο για τον Β’ ανδρικό ρόλο.

Δυνατός αντίπαλος, ο «Τζόκερ» του Τοντ Φίλιπς, που συγκεντρώνει και τις περισσότερες υποψηφιότητες -έντεκα στον αριθμό. Μέχρι στιγμής, ο Χοακίν Φοίνιξ σαρώνει τα βραβεία για την ερμηνεία του, επειδή, όμως, τα  Όσκαρ έχουν και τις ανατροπές τους, δεν αποκλείεται το βράδυ της Κυριακής ο μεγάλος ηθοποιός με τις αιρετικές απόψεις να βρεθεί προ εκπλήξεων.

Στην κατηγορία του Α’ Γυναικείου Ρόλου, τα πράγματα δείχνουν πιο σίγουρα, οπότε η Ρενέ Ζελβέγκερ για την ερμηνεία της ως Τζούντι Γκάρλαντ στην ομότιτλη βιογραφία   δύσκολα θα χάσει από τις υπόλοιπες κυρίες της λίστας.

 H Ρενέ Ζελβέγκερ ως Τζούντι Γκάρλαντ είναι φαβορί για την κατηγορία Α' Γυναικείου Ρόλου/ Φωτογραφία: IMDb

Από την άλλη, δεν ισχύει το ίδιο  και για την Λόρα Ντερν. η οποία υποδύεται τη δικηγόρο που καθοδηγεί  τη Σκάρλετ Γιόχανσον στην «Ιστορία Γάμου» του Νόα Μπάουμπακ. Γιατί μπορεί μεν να θεωρείται φαβορί για το Όσκαρ δεύτερου Γυναικείου ρόλο, όμως και σε αυτή την περίπτωση μιλάμε για μια παραγωγή του Netflix, οπότε η Ακαδημία μπορεί να προτιμήσει κάποια από τις υπόλοιπες κυρίες της λίστας- πιθανόν την ανερχόμενη Μάργκο Ρόμπι, που τελευταία βλέπει τις μετοχές συνεχώς να ανεβαίνουν.

Όσο αφορά στις «Μικρές Κυρίες» της Γκρέτα Γκέργουιγκ με τις έξι υποψηφιότητες, παίζει  δυνατά στη κατηγορία Διασκευασμένου Σεναρίου και Κοστουμιών, με βασικό αντίπαλο την αντιναζιστική μαύρη κωμωδία «Τζότζο» του Τάικα Γουαϊτίτι. Θα δούμε αν θα επικρατήσει η γυναικεία χειραφέτηση που είναι και της μόδας στο Χόλιγουντ, ή μια πιο πολιτική προσέγγιση, που αν και δεν εμβαθύνει όσο θα μπορούσε, κερδίζει τις εντυπώσεις με την αθωότητά της. Στην κατηγορία της Μουσικής, η Χιλντούρ Γκουντναντότιρ που υπογράφει το score του «Τζόκερ» είναι αδιαφιλονίκητο φαβορί, ενώ για το καλύτερο τραγούδι ο Έλτον Τζον («Rocketman») δεν μοιάζει να έχει ισχυρούς  αντιπάλους. Όλα, όμως, θα κριθούν το βράδυ της Κυριακής γιατί πότε κανείς δεν ξέρει τους άσσους που κρύβει στο μανίκι της η Ακαδημία.