Μαντόνα

Δεν θα σας ρωτήσει κιόλας η Μαντόνα για τα φίλτρα και τις πλαστικές

Ό,τι γουστάρει θα κάνει η Μαντόνα.

Ναι, ευτυχώς τα πράγματα φαίνεται να αλλάζουν προς το καλύτερο. Τα πρότυπα ομορφιάς δεν καθορίζονται πια από το μέγεθος της μέσης ή του μπούστου, τα περιοδικά έχουν απαλλαγεί από το στερεοτυπικό σώμα της γαζέλας που βλέπαμε μέχρι πριν μερικά χρόνια στις σελίδες τους, οι δίαιτες εξπρές αποτελούν παρελθόν, η ηλικία δεν παίζει κανέναν ρόλο και κάθε αριθμός είναι υπέροχος, οι ρυτίδες και τα λευκά μαλλιά δεν κρύβονται.

Το positivity σε κάθε του μορφή είναι πλέον η πραγματικότητα του 2022. Με μότο είμαστε όλοι ωραίοι και μπορούμε να κάνουμε ό,τι μας κάνει χαρούμενους -με σεβασμό στην ύπαρξη του διπλανού μας- η σεξουαλικότητα δεν αποτελεί ταμπού, το φύλο έχει ξεδιπλωθεί σε όλο του το μεγαλείο και η οικογένεια δεν είναι μόνο το τρίπτυχο άνδρας-γυναίκα-βιολογικό παιδί που μοιάζει σε τουλάχιστον έναν γονίο.

Ωστόσο, γιατί συνεχίζουμε να κατακρίνουμε τις γυναίκες που δεν θέλουν τις ρυτίδες τους να φαίνονται; Γιατί κατακρίνουμε αυτές που χρησιμοποιούν φίλτρα; Που καταφεύγουν στις αισθητικές επεμβάσεις για να διορθώσουν κάτι που δεν τους αρέσει πάνω τους; Αυτές που θέλουν να φαίνονται νεότερες; Δεν ανήκουν όλα τα παραπάνω στο πλαίσιο του «κάνω ό,τι με κάνει να αισθάνομαι καλά με τον εαυτό μου»; Γιατί αποδεχόμαστε με ευκολία μια γυναίκα που δεν έχει πειράξει τίποτα στο πρόσωπό της -και πολύ καλά κάνει- και όχι μια που κάνει συχνά μπότοξ -που επίσης πολύ καλά κάνει.

Γίνεται μια μεγάλη συζήτηση για τη Μαντόνα τελευταία και για τα υπερβολικά φίλτρα που βάζει και την κάνουν να φαίνονται πιτσιρίκα. Ε και; Γιατί σας ενοχλεί ακριβώς; Γιατί να επιτεθεί κανείς σε μια γυναίκα που καθόρισε τη μουσική της pop και συνεχίζει εδώ και 40 χρόνια να αποτελεί έμπνευση για τους επόμενους καλλιτέχνες. Η Μαντόνα έτρεξε για να περπατήσουν οι επόμενες, μου είχε πει σε μια συζήτησή μας ο Παύλος Χάπιλος και είχε δίκιο.

Η Μαντόνα ήταν από τις πρώτες γυναίκες στα late 70s που αποφάσισε να τους γράψει όλους στα παλιά της τα παπούτσια και να βάλει πλώρη για μια νέα εποχή, όπου η γυναίκα δεν θα έπρεπε να κρύβει τη σεξουαλικότητά της και θα αισθανόταν άνετα με το σώμα της. Βγήκε γυμνή πριν από πολλές, τάραξε τη συντηρητική κοινότητα με τα εμβληματικά βίντεο κλιπ της, στην οποία φιλοξενούσε αγόρια που αγαπούσαν αγόρια και κορίτσια που αγαπούσαν κορίτσια, έγινε gay icon για μια γενιά που έζησε καταπιεσμένη στα περισσότερα χρόνια της ζωής της και είδωλο για τις γυναίκες που δεν ήθελαν να εξαρτώνται από κανέναν άντρα για να χαράξουν τη δική τους πορεία, ήθελαν να έχουν πολλούς ερωτικούς συντρόφους χωρίς να νοιάζονται για την κοινωνική κατακραυγή, ήθελαν να έχουν προσωπικότητα και να κάνουν ό,τι εξέφραζε την προσωπικότητά τους. Χάρισε στον κόσμο της pop δεκάδες επιτυχίες, τις οποίες ακούμε μέχρι και σήμερα, που έχουν εμπνεύσει -και θα συνεχίσουν να εμπνέουν- πολλούς μουσικούς.

Είναι η βασίλισσα της pop.

Η Μαντόνα έκανε και υιοθέτησε παιδιά, με τα οποία φαίνεται να έχει καλή σχέση. Ερωτεύτηκε, παντρεύτηκε, χώρισε, οι τελευταίοι της σύντροφοι είναι πολύ μικρότεροί της, αλλά και πάλι, so what. Τι διαφορετικό κάνει που δεν έχουν κάνει τόσοι και τόσοι; Η Μαντόνα είναι ακτιβίστρια, έχει στηρίξει ανθρώπους που ζουν στη φτώχεια, με τον ιό του HIV, παιδιά που βρίσκονται σε ανάγκη και πολλούς ακόμα.

Ναι, έχει κάνει πλαστικές. Ναι, πολλοί πιστεύουν ότι θα μπορούσε να μην έχει κάνει τόσες πολλές. Αλλά έχουμε καταλήξει να έχουμε ξεχάσει τι ήταν η Μαντόνα και να μας νοιάζει μόνο αν έχει τραβηχτεί. Και αυτό, μόνο φεμινιστικό δεν είναι.