Perennials: Αυτή είναι η νέα γενιά των 40+ γυναικών που δεν έχει ηλικία
Πως οι σημερινές γυναίκες άνω των 40 κατάφεραν να κάνουν κάτι που καμία γενιά δεν έχει πετύχει μέχρι σήμερα: να σταματήσουν το χρόνο.
Πρόσφατα, το περιοδικό People ανεδειξε τη 49χρονη Τζούλια Ρόμπερτς, ως την πιο όμορφη γυναίκα για το 2017 και μάλιστα εικοσιέξι χρόνια μετά την πρώτη φορά που εμφανίστηκε στη συγκεκριμένη λίστα (στο τεύχος World’s Most Beautiful το 1991).
Παράλληλα, η 50χρονη Νικόλ Κίντμαν, με τον πρόσφατο πολύ δυνατό της ρόλο στη σειρά Big Little Lies, τρεις επερχόμενες ταινίες στις οποίες πρωταγωνιστεί και τέσσερις ταινίες που βρίσκονται σε διαδικασία γυρισμάτων, θα μπορούσε να πει κανείς ότι βιώνει μια από τις πιο λαμπρές περιόδους της καριέρας της.
Και αυτές οι περιπτώσεις είναι μόλις η κορυφή του παγόβουνου. Από την διευθύντρια της Vogue, Anna Wintour και την συγγραφέα JK Rowling μέχρι την πρώην πρώτη κυρία των Η.Π.Α., Michel Obama, οι οποίες βρίσκονται στο ζενίθ της δύναμης και της δημιουργικότητας τους, είναι η απόδειξη ότι οι γυναίκες που, αυτή τη στιγμή, κάνουν «τικ» στα ηλικιακό γκρουπ «40-54» ξαναγράφουν τους κανόνες. Φυσικά, αυτή η παράγραφος δεν θα μπορούσε να κλείσει χωρίς αναφορά στην 64χρονη Μπριζίτ Τρονιέ, σύζυγο του 39χρονου νεοεκλεγέντος πρωθυπουργού της Γαλλίας, Εμμανουέλ Μακρόν.
Η Μπριζίτ Τρονιέ.
Κι αυτά είναι μόνο μερικά από τα παραδείγματα ενεργών, επιδραστικών γυναικών άνω των 40 που, με τη δράση τους, αλλάζουν τον κόσμο, αποδεικνύοντας ότι οι «μεσήλικες» γυναίκες δεν είναι πια μια αδιάφορη, σχεδόν αόρατη, ηλικιακή ομάδα, αλλά ένα δυνατό κύμα που σαρώνει στο πέρασμα του.
Αν διανύετε τη δεκαετία των 40 και διαβάζοντας τις παραπάνω λέξεις, μπορείτε να βρείτε τον εαυτό σας μέσα σε αυτές, τότε η λέξη «μεσήλικας» ίσως να σας κάνει να παίρνετε την έκφραση που έχει ένας άνθρωπος που μόλις δάγκωσε μια φέτα λεμόνι.
Έρευνα που πραγματοποιήθηκε για τη βρετανική εφημερίδα Telegraph κατέληξε στο ότι το 96% των 40+γυναικών δεν νιώθουν καθόλου «μεσήλικες». Η έρευνα, στην οποία συμμετείχαν περισσότερες από 500 γυναίκες, βρήκε ότι 80% από αυτές αισθάνονται πως η κοινή -και, κατά τη γνώμη μας, κάπως παρωχημένη- αντίληψη για το πως είναι μια γυναίκα στα σαράντα δεν τις αντιπροσωπεύει καθόλου. Τα 2/3 μάλιστα θεωρούν ότι βιώνουν μια από τις πιο δημιουργικές περιόδους της ζωής τους με το 59% να νιώθουν πιο δυναμικές και δραστήριες απο ποτέ.
Η ανάγκη να μπορούμε να μιλήσουμε γι’ αυτές τις γυναίκες χωρίς τη χρήση της λέξης «μεσήλικας» η οποία περισσότερο παραπέμπει σε μια κουρασμένη κυρία με ρυτίδες που γυρνάει κουρασμένη από τη δουλειά της έχοντας παραιτηθεί από κάθε διάθεση για ζωή, παρά ένα δραστήριο ον με επιδραστικό έργο, γέννησε έναν νεωτερισμό. Σύμφωνα με το ίδιο άρθρο της Telegraph, πλέον, υπάρχει ένας νέος όρος για να περιγράψει τους ανθρώπους που ανήκουν σε αυτή την ηλικιακή ομάδα, αλλά ζουν χωρίς τις παγιωμένες αντιλήψεις που ακολουθούν τον αριθμό της ηλικίας τους.
Οι «perennials» (η μετάφραση στα ελληνικά είναι «αιωνόβιοι»), όπως τους πρωτοαποκάλεσε η 49χρονη Gina Pell, Αμερικανίδα επιχειρηματίας με δράση στο διαδίκτυο και ιδρύτρια του thewhatlist.com, είναι οι σαραντάρηδες που δεν τους αντιπροσωπεύει η ημερομηνία γέννησής τους. Με άλλα λόγια, αυτοί που ακόμα «βράζει το αίμα τους», που έχουν διάθεση για ζωή και επιθυμία να εξερευνήσουν ακόμα περισσότερα μονοπάτια της, που παίρνουν επαγγελματικά ρίσκα, που ενημερώνονται για ό,τι συμβαίνει στον κόσμο και στην τεχνολογία και που κάνουν παρέα με ανθρώπους όλων των ηλικιών. Μάλιστα, όπως φαίνεται και από το bio της στο λογαριασμό της στο Instagram, και η ίδια αυτοαποκαλείται perennial.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Gina Pell (@gpgram) στις Ιούλ 2, 2017, 7:25μμ PDT
Επιστρέφοντας στην παραπάνω έρευνα, το 67% των γυναικών άνω των 40, νιώθουν πιο φιλόδοξες και πλήρεις σε σχέση με τα 30’s τους. Επιπλέον, για το 60% των γυναικών που συμμετείχαν, το να έρχονται σε επαφή με «εμπειρίες-πρόκληση» είναι καθοριστικής σημασίας για την ισορροπία της ψυχολογία τους και σχεδόν 80% δήλωσαν ότι έχουν πολλή όρεξη να εξερευνήσουν τον κόσμο και τη ζωή με ή χωρίς τα παιδιά τους.
Αυτή η ζωηρή ψυχολογία ενισχύεται και από το πως μοιάζουν σήμερα οι σαραντάρες, εμφανισιακά. Αρκεί να σκεφτείτε πως ήταν η μητέρα σας στα 40 ή στα 50 και πως είστε εσείς σήμερα. Ίσως τελικά να έχει συμβάλλει και η επέλαση του fitness τρόπου ζωής. Οι αμέτρητες επιλογές που μπορεί να έχει πια ένα άτομο όσον αφορά στη διατροφή, αλλά και οι ευέλικτες δυνατότητες να ασκηθεί, διευκολύνουν το να ακολουθήσεις μια πιο υγιεινή διατροφή, ενισχύουν τη διάθεση για ζωή και παρατείνουν τα τιμημένα νιάτα.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η έρευνα της Ellen Langer, καθηγήτριας ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, η οποία υποστηρίζει πως οι άνθρωποι που νιώθουν μεγάλοι, γερνούν και σωματικά πιο γρήγορα. Μάλιστα μέγας παράγοντας που εντείνει το γήρας είναι και ο τρόπος που ντυνόμαστε.
Παρόλο που ο σημερινός τρόπος ζωής μιας 40+ γυναίκας δεν έχει καμία σχέση με αυτόν που διατηρούσε η προηγούμενη γενιά όταν διένυε την αντίστοιχη ηλικιακή δεκαετία δε φαίνεται να έχει γίνει αντιληπτό από την αγορά, η οποία συνεχίζει να δίνει το μεγαλύτερο βάρος και να αξιοποιεί τις marketing στρατηγικές της για τους millenials (τα άτομα που γεννήθηκαν τη δεκαετία του ‘90 και είναι ιδιαίτερα tech friendly).
Κι ενώ θα λέγαμε ότι «οι perennials είναι το νέο μαύρο», ίσως, το μόνο γκρίζο σύννεφο σε αυτή τη λιακάδα να είναι το πως επιδρά ο χρόνος στο πρόσωπο και την εμφάνιση μιας γυναίκας. Ενώ οι 40+ γυναίκες σφύζουν από αυτοπεποίθηση για τις ικανότητες τους, 48% δήλωσαν ότι το γεγονός ότι δε δείχνουν νέες τους στερεί πολλή από αυτή.
Για την Gina Pell πάντως, το μέλλον ανήκει σε πραγματικά προοδευτικές εταιρείες όπως το Netflix ή η Amazon που κατηγοριοποιούν το κοινό και φτιάχνουν τα προφίλ των πελατών τους σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους και όχι με την ηλικία τους. «Εξάλλου», όπως λέει, «το να κρίνεις την προσωπικότητα ενός ανθρώπου από την ημερομηνία γέννησής του είναι τόσο απαρχαιωμένο».