Mad About Arts by Campari: Ο Βασίλης Κεκάτος ένας από τους ταλαντούχους της φλογερής διοργάνωσης
Τα πιο ανατρεπτικά βραβεία Mad About Arts by Campari επέστρεψαν για δεύτερη συνεχή χρονιά επιβραβεύοντας ανθρώπους με πάθος για την τέχνη, σε όλες της τις μορφές, από όπου και αν αυτή προέρχεται.
Ο νέος, πρωτοποριακός θεσμός του MAD και του εμβληματικού ιταλικού ποτού Campari ανέδειξε και φέτος τα πιο δημιουργικά ταλέντα στην Ελλάδα, από όλο το φάσμα της τέχνης.
Η ζωηρή, κόκκινη φλόγα του Campari φωτίζει πάντα τους ανθρώπους που είναι γεμάτοι πάθος για τη δουλειά τους. Έτσι, δεν θα μπορούσε να μην τιμήσει τους καλλιτέχνες που διαθέτουν φλόγα για τη ζωή, τη δημιουργία, την τέχνη, την καινοτομία και την καλλιτεχνική έκφραση.
Σε μια περίεργη εποχή που η τέχνη μάς χρειάζεται πιο πολύ από ποτέ, όπως την χρειαζόμαστε κι εμείς, και παρόλο που οι συνθήκες λόγω πανδημίας δεν επέτρεψαν τη διεξαγωγή μιας λαμπερής τελετής, το φλογερό, κόκκινο χρώμα του γευστικού ποτού αγκάλιασε και πάλι τη δημιουργικότητα σε κάθε της ξεχωριστή μορφή και τα πιο «Unexpected Creativity Awards» επιβράβευσαν φρέσκα αλλά και καταξιωμένα πρόσωπα, που με το πάθος και το ταλέντο τους έκλεψαν την παράσταση κατά την προηγούμενη χρονιά.
Δέκα σπουδαίοι Έλληνες δημιουργοί και καλλιτέχνες αναδείχθηκαν από μια ειδική επιτροπή και μέσα από έναν μεγάλο αριθμό συμμετοχών υψηλής αισθητικής, ξεχωρίζοντας για το έργο τους σε διαφορετικές κατηγορίες, ενώ το βραβείο «Unexpected Artist» απονεμήθηκε, μετά από ψηφοφορία του κοινού, στον καλλιτέχνη με την πιο απροσδόκητη παρουσία.
Επιπλέον, το Campari, το πιο σινεφίλ ποτό, δεν θα μπορούσε να μην εγκαινιάσει ένα νέο, ιδιαίτερο βραβείο για την καλύτερη ελληνική ταινία της χρονιάς. Έτσι, τα Mad About Arts απένειμαν το Campari Film Award στην ελληνική ταινία «Ευτυχία», που αγαπήθηκε και ξεχώρισε από το κοινό το 2019.
Το δύσκολο έργο της επιλογής των νικητών ανέλαβε η Κριτική Επιτροπή των Mad About Arts by Campari, με επικεφαλής τον διακεκριμένο Έλληνα χορογράφο και σκηνοθέτη Κωνσταντίνο Ρήγο, ενώ η ομάδα των υπόλοιπων μελών απαρτιζόταν από σημαντικούς εκπροσώπους του χώρου των τεχνών.
Οι νικητές των βραβείων
Το βραβείο της κατηγορίας Music απονεμήθηκε στον ταλαντούχο ράπερ Bloody Hawk, που κατάφερε να επανασυστήσει στο ελληνικό κοινό την εγχώρια hip-hop σκηνή.
Το βραβείο Writing απέσπασε ο καταξιωμένος εκπαιδευτικός και μεταφραστής, Γιάννης Λιγνάδης, που κατάφερε να δώσει στο μάθημα της ιστορίας μια νέα διάσταση.
Το βραβείο της κατηγορίας Dance απονεμήθηκε στον χορευτή και χορογράφο Μιχάλη Θεοφάνους, με σπουδαία καριέρα εντός και εκτός Ελλάδος.
Το βραβείο στην κατηγορία Fine Arts κέρδισε ο εικαστικός Σπύρος Αγγελόπουλος, που με το έργο του αναδεικνύει την ποπ κουλτούρα της λαϊκής τέχνης.
Το βραβείο στην κατηγορία Cinema κέρδισε ο βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, σεναριογράφος και σκηνοθέτης Βασίλης Κεκάτος.
Το βραβείο της κατηγορίας Gastronomy απονεμήθηκε στον ταλαντούχο σεφ Αλέξανδρο Τσιοτίνη, που ταξιδεύει γαστρονομικά τους καλεσμένους του CTC με τις εμπνευσμένες γευστικές του δημιουργίες.
Στην κατηγορία Mixology βραβεύτηκε ο ταλαντούχος mixologist & bar owner Αχιλλέας Πλακίδας, που μέσα από το Gorilla Bar, χαρίζει στο κοινό της Θεσσαλονίκης μια νέα διάσταση στο Fine Drinking.
Το βραβείο Fashion & Design κατέκτησε το ανατρεπτικό σχεδιαστικό δίδυμο Deux Hommes, που με τη fashion-forward προσέγγιση τους στην υψηλή ραπτική, κατέκτησαν το ελληνικό κοινό.
Το βραβείο Theatre απονεμήθηκε στον ηθοποιό Γιώργο Χρυσοστόμου, που με την παράσταση «Mute» κέρδισε κριτικούς και θεατές.
Το Special Award απονεμήθηκε στην πιο iconic ηθοποιό Μαρία Ναυπλιώτου, με την επί 3 χρόνια sold out συγκλονιστική παράσταση «Master Class».
Το Campari Film Award βράβευσε την ταινία «Ευτυχία», που «έσπασε» τα ελληνικά ταμεία την προηγούμενη χρονιά.
Η νικήτρια που επέλεξε το κοινό ως «Unexpected Artist of the Year», ήταν η ηθοποιός Μαρία Κίτσου, που με την συγκλονιστική της ερμηνεία στην αγαπημένη σειρά «Άγριες Μέλισσες», κατέκτησε τις καρδιές των τηλεθεατών.
Ο ταλαντούχος κύριος Κεκάτος
Ο Βασίλης Κεκάτος, στα πλαίσια της βράβευσής του, μίλησε για το σινεμά, την καριέρα του, τα όνειρά του αλλά και τον Χρυσό Φοίνικα που κατέκτησε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών το 2019.
Το σινεμά που τον ενδιαφέρει είναι εκείνο «που μιλάει ακόμη και με τον πιο παράδοξο τρόπο για τους ανθρώπους». Το έργο του είναι επηρεασμένο από Έλληνες δημιουργούς όπως ο Αλέξης Δαμιανός και ο Νίκος Παπατάκης, αλλά οι ήρωες του είναι ο Τέρενς Μάλικ, ο Τζον Κασαβέτης, ο Κάρλος Ρεϋγάδας και ο Γουόνγκ Καρ Γουάι, όπως αναφέρει ο ίδιος.
«Αντλώ την έμπνευση μου από καθημερινά γεγονότα που βιώνω ή ακούω, αφού τα αφήνω πρώτα να εμποτιστούν από τις λογοτεχνικές μου αναφορές και αυτά που βλέπω στα όνειρα μου», σημειώνει.
Η ιδέα πίσω από την μικρού μήκους ταινία «Απόσταση Ανάμεσα στον Ουρανό και Εμάς»
«Σε ένα roadtrip μου στην Αμερική βρήκα τον εαυτό μου να παρατηρεί για πρώτη φορά πως μοιάζουν τα βενζινάδικα, φωτισμένα μέσα στη νύχτα, των έρημων μεγάλων δρόμων. Φαίνονταν σαν μικρές φθοριούχες οάσεις, μικρές αποδείξεις ανθρώπινης παρουσίας μέσα σε άπειρα χιλιόμετρα απόλυτου τίποτα. Αυτό έχει κάτι το συγκινητικό. Είναι μια παρηγοριά να σκέφτεσαι πως μέσα στην ερημιά, μπορεί να υπάρχει κάποιος άλλος. Αυτή την αίσθηση λοιπόν, ότι υπάρχει ο άλλος, ότι δεν είσαι μόνος, θέλησα να μεταφέρω με την ιστορία μου. Και ο έρωτας είναι ο ωραιότερος τρόπος για να πεις στον άλλον πως δεν είναι μόνος του», τονίζει.
Στην ερώτημα γιατί θέλησε να διηγηθεί την συγκεκριμένη ιστορία, ο σκηνοθέτης απαντά: «Βρίσκω συναρπαστικό να βλέπεις ανθρώπους την πρώτη φορά που συναντιούνται και δεν έχεις ιδέα που μπορεί να οδηγήσει η γνωριμία τους. Με αφορά ο έρωτας σε όλες τις μορφές του και πιο πολύ στο ξεκίνημα του. Επίσης ένιωθα από καιρό την ανάγκη να διηγηθώ μια gay ιστορία, χωρίς να αποτελεί αιτία δράματος η σεξουαλική ταυτότητα των ηρώων. Αυτό είναι ένα προνόμιο που μέχρι πρόσφατα το είχαμε μόνο οι straight. Και αυτό είναι καιρός να αλλάξει».
Η προηγούμενη ταινία του Βασίλη Κεκάτου, η «Σιγή των Ψαριών Όταν Πεθαίνουν», είχε μία πολύ ενδιαφέρουσα πορεία σε φεστιβάλ του εξωτερικού, ωστόσο ο ίδιος δεν ήταν προετοιμασμένος για την υποψηφιότητά του στις Κάννες.
«Ποτέ δε μπορείς να είσαι έτοιμος για μια υποψηφιότητα στις Κάννες, όσο κι αν ελπίζεις πως κάποια στιγμή θα σου συμβεί. Σίγουρα όμως η συμμετοχή μου νωρίτερα σε μεγάλα φεστιβάλ, όπως το Σάντανς και το Λοκάρνο, με είχαν δώσει το δικαίωμα να ελπίζω περισσότερο», αναφέρει.
«Από τη στιγμή που ξεχωρίσαμε από τις 4.432 ταινίες στις 11, αυτό που είχε μείνει ήταν σχετικά εύκολο. Ξέραμε πως είχαμε κάνει μια όμορφη ταινία, με τα πιο πενιχρά μέσα και τα πιο αγνά ρομαντικά κίνητρα. Πάντα είχα την αίσθηση ότι στο τέλος ο ρομαντισμός ανταμείβεται. Ήμουν, λοιπόν, πολύ αισιόδοξος», προσθέτει στη συνέχεια.
«Ώστε έτσι φαίνεται το θέατρο Lumiere από εδώ πάνω». Αυτή ήταν η πρώτη σκέψη του σκηνοθέτη μόλις ανέβηκε στη σκηνή για να παραλάβει το βραβείο του. «Σκέφτηκα πως από αυτή τη γωνία έχουν δει τη θέα μόνο δύο ακόμη Έλληνες, ο Αγγελόπουλος και ο Λάνθιμος. Αμέσως αισθάνθηκα βαθιά ευγνωμοσύνη και ευτυχία και συγχρόνως σκέφτηκα να την χαρώ, γιατί μπορεί να μην την ξαναδώ ποτέ μου», αποκάλυψε ο κ. Κεκάτος.
Τι έφερε η ζωή μετά τις Κάννες; «Ο Χρυσός φοίνικας μου έδωσε το προνόμιο να είμαι πιο γενναιόδωρος με τους άλλους και με τον εαυτό μου. Μου χάρισε μια ηρεμία και με έκανε να γίνω λιγότερο φιλόδοξος και περισσότερο συναισθηματικός με αυτά που θέλω να κάνω στο μέλλον», δηλώνει ο ίδιος.
Το όνειρό του είναι να συνεχίσει να κάνει αυτό που αγαπά, μαζί με τους ανθρώπους που αγαπά, όπως εξομολογείται. Το επόμενο βήμα του είναι να γυρίσει την πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους, που θα διηγείται μια ιστορία για την ενηλικίωση των παιδιών της γενιάς του, γεμάτη τρυφερότητα αλλά και σκληράδα, όνειρο και περιπέτεια.