Μπαμπάς τριών κοριτσιών ζητά να δικαιολογούνται οι απουσίες λόγω πόνων περιόδου
Σε έναν κόσμο που ισχυρίζεται πως έχει πια αποδεχτεί τη γυναικεία φύση και κατανοήσει την ιδιαιτερότητα των καθημερινών δυσκολιών, με τις οποίες έρχονται αντιμέτωπες εκατομμύρια γυναίκες, το ζήτημα της έμμηνου ρήσης εξακολουθεί να είναι ταμπού.
Πολλές φορές, οι γυναίκες είναι αναγκασμένες να αποσιωπούν την περίοδό τους και το πόσο υποφέρουν από τη δυσμηνόρροια, όπως είναι η επίσημη ονομασία των συμπτωμάτων της περιόδου, σε σημείο συχνά να μην μπορούν να πηγαίνουν κανονικά στις υποχρεώσεις τους, μιας και μια τέτοια απουσία θα ήταν αδικαιολόγητη.
Ένας περήφανος μπαμπάς τριών υπέροχων κοριτσιών από την Κορνουάλη, ο Marcus Alleyne, οργάνωσε ηλεκτρονικό ψήφισμα στο change.org, ζητώντας από το εκπαιδευτικό σύστημα, να δικαιολογεί τις απουσίες των κοριτσιών από το σχολείο, κατά τις πρώτες μέρες της περιόδου τους.
Η αφορμή για όλο αυτό ήρθε, όταν η 13χρονη κόρη του Izzy αναγκάστηκε να χάσει μια μέρα σχολείου, καθώς υπέφερε από πόνους περιόδου. Ωστόσο, η άρνηση του σχολείου να δικαιολογήσει την απουσία της, μιας και θεωρούν πως οι πόνοι περιόδου δεν είναι κάτι τόσο σημαντικό, ήταν το γεγονός που εξόργισε τον πατέρα της.
«Πιστεύουμε πως αν ήταν οποιαδήποτε άλλο θέμα, τότε σίγουρα το σχολείο θα την αποδέχονταν πιο εύκολα. Το να μην αναγνωρίζεις τους πόνους περιόδου και τη δυσμηνόρροια ως ζήτημα υγείας δείχνει πως ξεκάθαρα κάτι πάει πολύ λάθος» δήλωσε ο Marcus Alleyne.
Το ψήφισμα του συγκέντρωσε 1.000 υπογραφές μέσα σε μόλις έξι λεπτά, ενώ σήμερα έχουν συγκεντρωθεί πάνω από 85.000 υπογραφές για την επίτευξη του σκοπού του.
Γιατί, όμως, πρέπει ακόμα να γίνεται τόσο μεγάλη συζήτηση για ένα τόσο φυσιολογικό και αυταπόδεικτο θέμα: τη γυναικεία περίοδο; Και γιατί δεν παρατηρούνται επιπλέον ενέργειες από τα διάφορα κράτη του κόσμου για να γίνει πιο υποφερτή η περίοδος για κάθε γυναίκα στον πλανήτη;
Η Σκωτία έκανε πρώτη το βήμα να παρέχει δωρεάν προϊόντα περιόδου σε δημόσια κτίρια, ένα νομοσχέδιο που έκανε χρόνια να προχωρήσει, ενώ την ίδια στιγμή στην Ελλάδα, σύμφωνα με έρευνα της MRB Hellas, το 20% των μαμάδων δηλώνει ότι δυσκολεύεται οικονομικά να αγοράσει σερβιέτες για τις κόρες τους, ενώ το 18% δεν αγοράζει προϊόντα πρώτης ανάγκης, ώστε να μένουν αρκετά χρήματα για τα προϊόντα περιόδου.
Δύο πολύ μικρές λέξεις (έμμηνος ρήση), ένα τεράστιο ζήτημα. «Είμαστε όλοι μέρος της κοινωνίας και αν κάτι επηρεάζει έναν, μας επηρεάζει όλους. Θα πρέπει να υπάρξει αλλαγή νοοτροπίας και όχι μόνο αλλαγή στα σχολεία» συμπλήρωσε ο Marcus Alleyne.