Ψώνια

Αντίο quiet luxury -Το loud budgeting είναι το viral trend που ήρθε για να μείνει

Το 2023 ήταν χωρίς αμφιβολία η χρονιά του quiet luxury.

Η τάση συνδέθηκε με τις εμφανίσεις της Γκουίνεθ Πάλτροου στο δικαστήριο (που τελικά κέρδισε), με τα κοστούμια των πρωταγωνιστών στη σειρά Succession, με το it girl του Instagram Sofia Richie και με looks από τα catwalks ως τα social media που απέπνεαν μια... «ήσυχη πολυτέλεια».

Τι ακριβώς ήταν η ήσυχη πολυτέλεια;

Να ντύνεται κανείς με πολύ απλά, μίνιμαλ ρούχα, τα λεγόμενα basics, που όμως κοστίζουν μια περιουσία.

Τα μονόχρωμα κασμιρένια πουλόβερ, οι μεταξωτές κάλτσες, ένα απλό μακό από καλό βαμβάκι, ένα λεπτό κολιέ από αληθινό χρυσό και ένα μαύρο παλτό από ακριβό μαλλί είναι μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά quiet luxury items, που δημιουργούν brands με αντίστοιχο χαρακτήρα όπως τα Loro Piana, Max Mara και The Row.

Φυσικά πρόκειται για ένα trend που αφορά μόνο τους ανθρώπους με πολύ υψηλά budget, αλλά μπορείτε πανεύκολα να υιοθετήσετε την τάση με απλά, οικονομικά κομμάτια χωρίς να ξοδευτείτε.

Ωστόσο, η απολαυστική ιδέα που είχε ένας Tik Toker, απέκτησε εκατομμύρια προβολές και σχόλια, τόσο ώστε τα sites να κάνουν λόγο για το «νέο trend του 2024».

Συγκεκριμένα, ο Lukas Battle δημοσίευσε μια λίστα από τα In and out πράγματα για το 2023 και το 2024 και σημείωσε ότι το quiet luxury είναι «out» και το loud budgeting «in».

Τι είναι όμως το loud budgeting;

Ουσιαστικά, το να μιλάς ανοιχτά για την οικονομική σου κατάσταση ή δυνατότητα την κάθε δεδομένη στιγμή, όπως για παράδειγμα το να αρνηθείς μια πρόταση για έξοδο λέγοντας: «Συγγνώμη, δεν μπορώ να βγούμε για φαγητό. Έχω μόνο 7 δολάρια τη μέρα να χαλάσω».

«Ο ηχηρός προϋπολογισμός είναι μια νέα ιδέα που εισάγω για το 2024. Είναι το αντίθετο της αθόρυβης πολυτέλειας. Αν γνωρίζετε πλούσιους ανθρώπους, ξέρετε ότι μισούν να ξοδεύουν χρήματα, οπότε αυτό είναι σχεδόν πιο κομψό, πιο στιλάτο. Το Loud budgeting έχει την ίδια αίσθηση με το να βάζεις κρυφά καραμέλες στον κινηματογράφο. Νιώθεις ότι βγαίνεις κερδισμένος από μια κατάσταση. Δεν είναι "δεν έχω αρκετά χρήματα", αλλά "δεν θέλω να ξοδέψω". Λατρεύω αυτή τη διάκριση. Κάνει το loud budgeting να ακούγεται λιγότερο σαν στέρηση και περισσότερο σαν δική σου απόφαση για το τι είναι πραγματικά σημαντικό όσον αφορά τις δαπάνες σου», λέει ο Lukas.

Μάλιστα, σε δεύτερο βίντεο που έκανε επί τούτου για να εξηγήσει την ιδέα του, βλέποντας την ενθουσιώδη ανταπόκριση των φαν, πρότεινε ότι αυτή η τάση θα μπορούσε να έχει αντίκτυπο «μεγαλύτερο από τον ατομικό σας τραπεζικό λογαριασμό. "Ας στείλουμε ένα μήνυμα στις εταιρείες σχετικά με τον πληθωρισμό. Ας πάρουμε θέση"», λέει.