Γυναίκα περπατά στο δρόμο
LIVING CITY

SMS στο 13033: Πότε το σύστημα μπορεί να αρνηθεί την έξοδο

Aπαντήσεις σε ερωτήματα πολιτών που αφορούν τις μετακινήσεις εν μέσω lockdown έδωσε στην εκπομπή Καλημέρα Ελλάδα την Δευτέρα 9 Νοεμβρίου, ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Παναγιώτης Σταμπουλίδης.

Τα SMS στο 13033 για τις μετακινήσεις μας στην πόλη έχουν επανέλθει αλλά οι πολίτες οφείλουν να έχουν κατά νου ότι δεν μπορούν να κάνουν αλόγιστη χρήση.

Όπως σημείωσε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, τα SMS μπορεί να μην έχουν συγκεκριμένο όριο, ωστόσο, το σύστημα μπορεί να εντοπίζει τους αριθμούς που στέλνουν γραπτό μήνυμα για πολλές μετακινήσεις. Αν το σύστημα εντοπίσει μεγάλο αριθμό μετακινήσεων μπορεί να αρνηθεί την έξοδο στον αποστολέα του μηνύματος.

Στη συνέχεια, όπως ο ανέφερε ο Γ.Γ Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, αν κάποιος πολίτης στείλει μήνυμα στο 13033 και δεν λάβει απάντηση, τότε πριν βγει από το σπίτι του, θα πρέπει να επαναλάβει την διαδικασία μέχρι να λάβει απάντηση από το σύστημα.

Το να μην λάβει απάντηση, μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι στη συγκεκριμένη περιοχή -εκείνη την χρονική στιγμή -υπάρχει μεγάλος αριθμός μηνυμάτων.

Η απάντηση του συστήματος είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να πραγματοποιηθεί η μετακίνηση: αν δεν υπάρχει στο κινητό του, κινδυνεύει με πρόστιμο. Eπεσήμανε, όμως, ότι «αν πρόκειται για θέματα υγείας δεν περιμένουμε να μας απαντήσει».

 Φωτογραφία: EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Υπενθυμίζουμε τους κωδικούς που αντιστοιχούν στους λόγους μετακίνησης:

  1. Μετακίνηση για λόγους υγείας(μετάβαση σε φαρμακείο, επίσκεψη στον γιατρό ή μετάβαση σε νοσοκομείο ή κέντρο υγείας, εφόσον αυτό συνιστάται μετά από σχετική επικοινωνία). Σε αυτή την περίπτωση αποστέλλεται SMS με τον κωδικό 1.
  2. Μετάβαση σε εν λειτουργία κατάστημα προμηθειών ειδών πρώτης ανάγκης, όπου δεν είναι δυνατή η έγκαιρη αποστολή τους. Σε αυτή την περίπτωση στο SMS χρησιμοποιείται ο κωδικός 2.
  3. Μετάβαση σε δημόσια υπηρεσία, εφόσον δεν είναι δυνατή η ηλεκτρονική ή τηλεφωνική εξυπηρέτηση και μόνο για κατεπείγουσες ανάγκες, μετά από τον καθορισμό ραντεβού για το οποίο ενημερώνεται εγγράφως ή ηλεκτρονικώς ο πολίτης και υπό την επιπλέον προϋπόθεση επίδειξης της ως άνω ενημέρωσης, καθώς και μετάβαση στην τράπεζα, στο μέτρο που δεν είναι δυνατή ηλεκτρονική συναλλαγή. Για μετάβαση σε δημόσια υπηρεσία ή τράπεζα, στο SMS χρησιμοποιείται ο κωδικός 3.
  4. Μετάβαση για παροχή βοήθειας σε ανθρώπους που βρίσκονται σε ανάγκη, καθώς και για μεταφορά συζύγου ή συγγενούς πρώτου βαθμού από και προς τον τόπο εργασίας του, εφόσον υφίσταται σχετική ανάγκη, ή συνοδεία μαθητού στο σχολείο από γονέα ή κηδεμόνα. Σε αυτές τις περιπτώσεις (παροχή βοήθειας, μεταφορά συζύγου ή συγγενούς στην εργασία του και συνοδεία μαθητή), αποστέλλεται SMS με τον κωδικό 4.
  5. Μετάβαση σε κηδεία υπό τους όρους που προβλέπεται από τον νόμο ή για μετάβαση γονέων που τελούν σε διάσταση που είναι αναγκαία για τη διασφάλιση της επικοινωνίας γονέων και τέκνων, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Στις περιπτώσεις αυτές στο SMS χρησιμοποιείται ο κωδικός 5.
  6. Σωματική άσκηση σε εξωτερικό χώρο ή κίνηση με κατοικίδιο ζώο, ατομικά ή ανά δύο (2)άτομα, υπό την προϋπόθεση τήρησης στην τελευταία αυτή περίπτωση της αναγκαία απόστασης του ενάμισι (1,5)μέτρου. Καθώς και μετάβαση για σίτιση αδέσποτων ζώων,εφόσον η μετάβαση πραγματοποιείται εντός του δήμου κατοικίας του πολίτη. Στις περιπτώσεις αυτές, στο SMS χρησιμοποιείται ο κωδικός 6.