Pexels/ rawpixel.com

Ηarvard: Το χαρακτηριστικό της προσωπικότητας που μπορεί να αποβεί καταστρεπτικό σε ένα εργασιακό περιβάλλον

Το να είσαι καλός επαγγελματίας δεν μόνο θέμα δεξιοτήτων (όπου δεξιότητες βλέπε θάρρος, αντοχή, καλή διαχείριση του χρόνου, οργανωτικότητα, συγκέντρωση, αποδοτικότητα), είναι και θέμα χαρακτήρα.

Εντιμότητα, ήθος, ειλικρίνεια, αξιοπιστία είναι μερικά από τα γνωρίσματα που πρέπει να χαρακτηρίζουν το προφίλ ενός εργαζόμενου σε μια επιχείρηση. Αν ο εργασιακός χώρος είναι μια μικρογραφία της κοινωνίας, τότε, σίγουρα δεν θα συναντήσεις σε αυτόν μόνο τις παραπάνω περιπτώσεις ατόμων.

Θα συναντήσεις και άτομα που συμπεριφέρονται με τρόπο που μπορεί να μην ταιριάζει τόσο (ή και καθόλου) με τον τρόπο που λειτουργείς εσύ.

Μια έρευνα του Harvard - διαβάσαμε για εκείνη σε άρθρο του cnbc.com- έρχεται για να μιλήσει για μια μεγάλη αλήθεια που υπάρχει στον εργασιακό τομέα. Το αποτέλεσμα της μελέτης που διεξήχθη σε δείγμα 50.000 εργαζομένων αποκαλύπτει εκείνο το χαρακτηριστικό της προσωπικότητας που αποτελεί «κίνδυνο» και «απειλή» για το ανθρώπινο δυναμικό μιας επιχείρησης.

Μπορεί να ανακόψει σε σημαντικό βαθμό την πρόοδό της και να επιφέρει ακόμα και ζημία.

Pexels/Pixabay

Ο μεγαλύτερος, λοιπόν, κίνδυνος σε μια επιχείρηση κρύβεται -σύμφωνα με το Harvard Business School- στην αρνητική συμπεριφορά ενός εργαζόμενου: στην τάση του να σκορπά τοξικότητα και να κάνει την καθημερινότητα των γύρω του πιο δύσκολη. Μίζερη. Η τεμπελιά, η τάση για κουτσομπολιό και η επιδειξιομανία σίγουρα δεν προάγουν το πνεύμα συνεργασίας, την ευγενή άμιλλα και την ομαδικότητα. Ωστόσο, ο αρνητισμός ενός εργαζόμενου -πολύ συχνά, υψηλά ιστάμενου-, όπως σημειώνει η έρευνα, οδηγεί σε παραιτήσεις, ρίχνει το ηθικό της ομάδας και πλήττει την οργάνωσή της.

Ενας εργαζόμενος με δεξιότητες και ταλέντα είναι σαφώς ένα δυνατό χαρτί για μια επιχείρηση και μπορεί να εξασφαλίσει ένα μέρος των κερδών της σε ετήσια βάση.

Ενας εργαζόμενος, όμως, αποδοτικός μεν, αλλά αρνητικός δε, μπορεί να επιφέρει απώλειες σχεδόν διπλάσιες των κερδών που θα μπορούσε να εξασφαλίσει αν δεν είχε τοξική συμπεριφορά που βλάπτει την ψυχολογία των υπολοίπων.

Το προφίλ του τοξικού εργαζόμενου και πώς μπορείς να το διαχειριστείς: Ο «τοξικός» εργαζόμενος είναι αυτός που έχει ταλέντο στο να καταστρέφει την θετική ατμόσφαιρα με τα χλευαστικά και επικριτικά σχόλιά του. Που βρίσκει πάντα ένα πρόβλημα στις καταστάσεις. Που βρίσκει πάντα λόγους για να διαφωνεί με (όλους) τους υπόλοιπους.

«Τι σε κάνει να πιστεύεις κάτι τέτοιο;» ή «Τι αποδείξεις έχεις για να φτάνεις σε τέτοιο συμπέρασμα;»: Με αυτές τις φράσεις μπορείτε να αντιμετωπίσετε κατά μέτωπο τις τοξικές επιθέσεις συναδέλφων σας. Αν γνωρίζετε τι είναι αυτό που κάνει τον άλλο να συμπεριφέρεται με έναν συγκεκριμένο τρόπο, πιστέψτέ μας, η αρνητική του στάση θα έχει μικρότερη επίδραση πάνω σας.